2021 סקודה אוקטביה דיינמיק מבחן
סקודה אוקטביה דיינמיק.
2021 סקודה אוקטביה דיינמיק מבחן
סקודה אוקטביה דיינמיק.

האוקטביה החדשה (דור רביעי) הושקה כבר לפני מספר חודשים, אך רק כעת כל גרסאות הדגם זמינות לרכישה, עם מנועי 1.0 ליטר או 1.5 ליטר, ובהמשך ישווקו גם גרסאות נוספות וחזקות יותר. האוקטביה החדשה צריכה למלא את הנעליים הגדולות שהותיר הדור השני כרכב משפחתי מלוטש ושימושי במיוחד ביחס למתחרים לסגמנט, זאת לצד מנועים המספקים ביצועים טובים, התנהגות כביש שסיפקה ביטחון רב לאוחז בהגה ועוד. אז האם האוקטביה החדשה עומדת במשימה הזו? אתם מוזמנים לקרוא את חוות הדעת המלאה על הדגם במבחן זה לדגם 1.0 ליטר טורבו ברמת הגימור דיינמיק.

 

חוות דעת בקצרה - סקודה אוקטביה 1.0 ליטר דיינמיק

הטוב

  • תא מטען ענק ושימושי
  • צריכת דלק חסכונית
  • תא נוסעים מרווח, איכותי ומספק אווירה עשירה
  • אבזור ומערכות בטיחות

הפחות טוב

  • נוחות נסיעה על שיבושים
  • הביצועים של מנוע ה-1.0 ליטר מספקים אך חסרי מחץ
סקודה אוקטביה - דגמים וגרסאות:
  • אוקטביה 1.0 אוטו' אמבישן - 134,990 ₪
  • אוקטביה 1.0 אוטו' דיינמיק - 141,990 ₪
  • אוקטביה 1.0 אוטו' סטייל - 148,990 ₪
  • אוקטביה 1.5 אוטו' אמבישן - 140,990 ₪
  • אוקטביה 1.5 אוטו' דיינמיק - 147,990 ₪
  • אוקטביה 1.5 אוטו' סטייל - 154,990 ₪

באולם התצוגה:

האוקטביה החדשה צוברת שפע של נקודות זכות באולם התצוגה וזה מתחיל כבר מהעיצוב החיצוני החדש, זה אמנם לא עיצוב שיזכה את הדגם בפרסים אך הוא נאה ודינמי במידה מאופקת - אבולציה מוצלחת של הדגם היוצא. ברמת הגימור דיינמיק הנבחנת, שהיא רמת הגימור האמצעית והספורטיבית למראה, הדגם כולל חישוקי "17 בעיצוב ייחודי (ולא מוצלח לטעמי) גימור שחור מבריק של מסגרת הגריל הקדמי, מראות צד ואנטנת הגג וכן ספוילר צנוע המודבק על קצה דלת תא המטען. בתא הנוסעים רמת הגימור דיינמיק מוסיפה את גלגל ההגה הספורטיבי של סקודה עם תחתית קטומה, מושבי ספורט, דוושות בחיפוי דמוי אלומיניום ותקרה כהה. בנוסף, גרסה זו כוללת בנוסף מתלים קשיחים יותר עם הנמכת מרכב של 15 מ"מ ועל כך בהמשך. הפנסים הראשיים, שכבר לא מפוצלים כמו בדגם היוצא, מצוידים כסטנדרט בתאורת LED וכך גם אלו האחוריים.

 

2021 סקודה אוקטביה החדשה תא הנוסעים
אווירה עשירה ומודרנית.

כאשר תיגשו לפתוח את אחת מדלתות תא הנוסעים תגלו שהמפתח החכם שולט בכל הדלתות (מצוין) ושבצד הפנימי של הידית סקודה התקינה פלסטיק חלק המעניק תחושה נעימה יותר ממגע במתכת חשופה, כמקובל, וזה עוד חלק בלתי נפרד מהירידה לפרטים הקטנים שסקודה מצטיינת בה. זה כולל לדוגמה גם את שקע ה-USB טייפ C לצד המראה המרכזית המאפשר להטעין מצלמת דרך בלי למתוח כבלים לאורך הרכב, זה כולל כיסים למכשיר סלולרי בגב המושבים הקדמיים, מגירת אחסון מתחת למושב הנוסע הקדמי, ריפוד בתאים בדלתות המונע לדוגמה רעש מאיזה חפץ מתחתי שהשארתם שם, יש נעילת ילדים אלקטרונית מדלת תא הנהג, מחזיקי כוסות המאפשרים פתיחה ביד אחת של פקק, שפע של פתרונות עיגון בתא המטען ועוד.

 

2021 סקודה אוקטביה החדשה תא הנוסעים
שדה ראייה רחב.

ממושב הנהג ייפרס בפניכם העיצוב החדש והנאה של תא הנוסעים עם דשבורד בעיצוב מפלסי שלא חודר עמוק לחלל תא הנוסעים והתחושה היא של תא נוסעים רחב ואוורירי. התקנה של מסך מערכת המולטימדיה מתחת לקו העליון של הדשבורד יוצר שדה ראייה נקי שאין בו דברים שגונבים מהנהג את תשומת הלב. החיסרון הוא שצריך להוריד במעט את המבט לשימוש במסך, אך זה עדיף כך שכן אין כל סיבה שהנהג ימקד את תשומת הלב שלו במסך המרכזי למעט מבטים חטופים בזמן נהיגה. אתם תגלו בנוסף שמיקום המסך והעיצוב המפלסי נועדו לשרת מטרה שכן ניתן להשעין את כף היד על הדשבורד ולהשתמש במולטימדיה בצורה נוחה ויציבה יותר.

 

סקודה אוקטביה החדשה מושב אחורי
מרווח מצוין במושב האחורי, מושבי הספורט חוסמים את שדה הראיה לפנים.

החומרים המרכיבים את תא הנוסעים איכותיים ורכים בחלקים העליונים ובכל המקומות בהם נוגעים בזמן נהיגה תמצאו חומרים רכים. כרגיל בסקודה, איכות ההרכבה מעולה ומשדרת תחושה מוצקה. בחלקים התחתונים ובמושב האחורי הפלסטיקה קשיחה ופשוטה יותר, כמו ברוב המתחרות, מה שכן הפריע זה הפלסטיק הזול - למראה ומגע - ממנו מורכבות ידיות פתיחת/סגירת הדלתות. כאשר תכנסו לרכב בלילה (דיינמיק ומעלה) יברך אתכם לוגו סקודה מוקרן על הרצפה ותאורת LED מלאה לחלל תא הנוסעים, המופעלת במגע - כל כך פשוט ונוח. כאשר תסגרו את הדלתות ותצאו לדרך תאורת אווירה היקפית, בעשרה גוונים לבחירה דרך המולטימדיה, מעשירה את את החוויה בתא הנוסעים. בשורה התחתונה, העיצוב החדש והנאה, לוח מחוונים הדיגיטלי, גלגל ההגה החדש, מערכת המולטימדיה "8.25 עם המסך האיכותי, הגימור ועוד, יוצרים אווירה עשירה ומודרנית בתא הנוסעים. מה שכן הפריע לי זה תאורת האווירה הקבועה בתקרה, מפריע מידי בעין בזמן נהיגה בחושך.

 

סקודה אוקטביה אנדרואיד אוטו
תצוגה לא מוצלחת של אנדרואיד אוטו.

האוקטביה החדשה מבוססת על פלטפורמת MQB EVO שהיא גרסה משודרגת לפלטפורמה של הדגם היוצא (בעיקר בכדי שתוכל לשאת ביעילות מערכת הנעה היברידית פלאג-אין). האוקטביה דור IV קצת גדולה יותר מזו היוצאת, אך בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי על 2,686 מ"מ. בכל הקשור למרווח לנוסעים, 4 מבוגרים יישבו בנוחות עם מרווח מספק לברכיים, כפות הרגליים והכפתיים. מרווח הראש מאחור, כאשר אין חלון גג, יהיה מספק לנוסעים עד לגובה של 1.85 מטר. יש תעלת הינע בולטת מאחור כך שנוסע בוגר שלישי לא ממש ירגיש בנוח, ילדים כבר יסתדרו. הורים לילדים העושים שימוש מושבי בטיחות ישמחו לגלות עיגוני ISOFIX נגישים ונוחים לעיגון ומפתח דלתות רחב המקל מאוד על הושבת ילדים, עם או נגד כיוון הנסיעה.

 

מושבי הספורט הקדמיים שברמת הגימור דיינמיק אוחזים היטב את הגוף, אך לטעמי הם על הצד הקשה מידי ולא מספיק נוחים ובשל המבנה שלהם, הכולל גם משענת ראש אינטגרלית, הם די חוסמים את שדה הראייה לפנים עבור יושבי המושב האחורי, מה שיוצר תחושה סגורה ופחות אוורירית משאר גרסאות הדגם, ילדים לא ממש יאהבו את זה. תא המטען, כרגיל באוקטביה, הוא מופע מרשים של שימושיות עם מפתח ענק המאפשר גישה נוחה לכל חלקי תא המטען, הוא רחב וארוך עם נפח גדול (553 ליטר), תמצאו בו גם דיות לקיפול נוח של המושבים מתא המטען ושלל פתרונות עיגון - תענוג. מתחת לרצפת תא המטען תגלו גלגל חלופי בגודל מלא (חישוק ברזל "16) וזה משהו שכבר ממש תתקשו למצוא היום ברכב חדש.

 

סקודה אוקטביה החדשה תא מטען
ענק שימושי ונגיש.

תפעול ושימושיות: האוקטביה הפכה בדור החדש לרכב טכנולוגי יותר וזה גרר שינוי משמעותי בכל מערכי השליטה המוכרים מהדגם היוצא - פחות כפתורים ויותר מסכים ומשטחי מגע. בשורה התחתונה הביצוע של סקודה מוצלח למדי אבל לא הכל מושלם. לדוגמה, יש כעת שלושה כפתורים לתאורה החיצונית, שניים נפרדים לפנסי הערפל ואחד ראשי עם הכיתוב AUTO שבכל לחיצה עליו משתנה פעולת התאורה הראשית, הבעיה היא שאין חיווי קבוע לכך בלוח המחוונים ואין זיכרון למצב האחרון.

כפתור ההתנעה נמצא במקום הסוויץ, לא ברור מדוע בסקודה "התקמצנו" כאן כאשר אצל האחיות לבית VAG, הגולף והלאון, כפתור ההתנעה צמוד למוט ההילוכים החדש וזה המקום הנכון עבור הכפתור הזה, במיוחד שכעת ניתן לתפעל מוט ההילוכים האלקטרוני החדש עם אצבע אחת - אני מחבב מאוד את מוט ההילוכים האלקטרוני החדש הזה.

 

מולטימדיה סקודה אוקטביה
מולטימדיה מצוינת ושליטה נוחה מגלגל ההגה.

בתחתית המסך יש כפתורי קיצור לגישה מהירה, כמו בקרת האקלים הנשלטת כעת רק דרך המסך המרכזי. התצוגה קבועה על המסך כך שזה לא באמת מפריע שאין שליטה נפרדת באמצעות כפתורים פיזיים. אם כך זה היה אצל כל שאר היצרנים, כתבי הרכב כבר היו מפסיקים להתלונן על זה. כפתורי השליטה החדשים על גלגל ההגה נוחים מאוד לשימוש ומספקים שליטה נוחה וקלה על לוח המחוונים הדיגיטלי, מערכת השמע ומערכות הבטיחות המתקדמות.

 

מערכת המולטימדיה מציעה מסך איכותי מאוד עם תגובות מהירות ולי לפחות היה קל מאוד להתמצא ולשלוט בכל מה שרציתי לבצע. מערכת השמע מספקת סאונד איכותי מבעבר. הטענה היחידה למולטימדיה החדשה היא לתצוגה של אנדרואיד אוטו. סקודה בחרה בתצוגה אנכית רגילה במקום אופקית המותאמת למסכים רחבים כך שמסך הניווט, כמו וויז, נדחס לגודל קטן מידי (אולי "5). השליטה על בקרת האקלים מתבצעת כעת רק דרך המסך המרכזי, בסקודה השליטה על הטמפרטורה זכתה לתצוגה קבועה על המסך כך שזה לא באמת מפריע שאין שליטה נפרדת באמצעות כפתורים פיזיים. אם כך זה היה אצל כל שאר היצרנים, כתבי הרכב כבר היו מפסיקים להתלונן על זה. כפתורי השליטה החדשים על גלגל ההגה נוחים מאוד לשימוש ומספקים שליטה נוחה וקלה על לוח המחוונים הדיגיטלי, מערכת השמע ומערכות הבטיחות המתקדמות. לוח המחוונים הדיגיטלי נקי וברור ובלי גימיקים מטופשים וכולל שלושה מצבי תצוגה ראשיים לבחירה כאשר ניתן לשלוט על המידע המוצג בצידי המסך ולבחור מבין שלל נתונים שונים לתוצגה.

 

סקודה אוקטביה לוח מחוונים דיגיטלי
שלושה מצבי תצוגה עיקריים ללוח המחוונים.

אבזור נוחות ובטיחות: את האוקטביה תוכלו לרכוש בשלוש רמות גימור, החל מאמבישן הבסיסית, דיינמיק עם המראה הספורטיבי וסטייל הבכירה. בכל רמות הגימור תמצאו מולטימדיה "8.25 דוברת עברית (עם מספר שגיאות כתיב, מסך "10 ברמת הגימור סטייל) הכוללת הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי (גם בחיבור אלחוטי) ומערכת שמע עם שמונה רמקולים, דיבורית BT, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות למושב האחורי, 5 שקעי USB טייפ C, חישוקי סגסוגת 17, חלונות אחוריים כהים, מפתח חכם לפתיחה (מכל הדלתות) והתנעה ללא מפתח, מראות צד עם קיפול חשמלי מפשיר אדים והכהייה אוטומטית בצד הנהג, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, חיישני חניה מקוריים, מצלמת רוורס מקורית ועוד.

 

2021 סקודה אוקטביה החדשה
מפרט עשיר של אבזור.

רמת הגימור דיינמיק כוללת את כל מה שמוצע ברמת הגימור אמבישן ומוסיפה לרשימה לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, מושבי ספורט, הגה ספורט וחבילת תאורת אווירה. רמת הגימור סטייל כוללת בנוסף לרמת הגימור אמבישן גם לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מערכת ניטור שטח מת, חיישני חניה קדמיים, פנסים ראשיים עם תאורת LED Matrix מתקדמת המאפשרת לקבל עוצמת תאורה מלאה מבלי לסנוור את שאר משתמשי הדרך, מולטימדיה "10, חישוקי סגסוגת "18, חבילת כרום למסדרת הגריל והחלונות וחבית תאורת אווירה לתא הנוסעים.

 

רמת הגימור אמבישן לא מחסירה דבר, אך אין ספק ששתי רמות הגימור הגבוהות יותר מעניקות תחושה עשירה ומודרנית יותר ומשדרגות את חווית הבעלות על הרכב.

 

על הכביש:

כאשר יצאתי לדרך נהגתי רק בכבישים עם איכות סלילה טובה יחסית ומספר דברים התגלו די מהר. בניגוד לעבר המהלך הראשון של המתלים רך למדי לעומת קשיח בדגם היוצא (בהבדל משמעותי) וזה תורם לנוחות נסיעה נעימה שהיא גם תוצאה של שימוש בצמיגים עם חתך גבוה יחסית - 205/55R17. תנוחת הנהיגה התגלתה כאידיאלית, גם בזכות טווח כיוון רחב של המושבים וההגה ומיקום נכון של הדוושה המתה (המקום בו כף רגל שמאל נחה), ההתנעה סופר מהירה ושקטה, כך גם לאחר כיבוי המנוע בכל עצירה ברמזור, וזאת בזכות המערכת המיקרו-היברידית 48V שבדגם,  בידוד הרעשים טוב למדי וטוב מזה של הדגם היוצא - לא חרישי אמנם אך כל הרעשים, כגון רעשי רוח, צמיגים/כביש, בולמים ומנוע מודחקים היטב, גם במהירות גבוהה, ברמה שלא מטרידה גם כאשר אין רדיו ברקע. אתם תהיו מודעים לכך שיש בחזית מנוע 3 צילינדרים שכן משם בוקע צליל אופייני למנועים אלו, יש אפס רעידות בעמידה ממנוע השלושה צילינדרים אך קצת רעידות מורגשות במהירויות גבוהות או כאשר מאמצים ממש את המנוע - זה מעודן אך קיים ומוחשי.

 

סקודה אוקטביה דיינמיק החדשה
צריכת דלק חסכונית בזכות מערכת מיקרו-היברידית 48V.

בדגם דיינמיק סקודה התקינה בולמים וקפיצים בכיול ספורטיבי יותר הכוללים הנמכת מרכב של 15 מ"מ לעומת הגרסאות הרגילות. כאמור, כל עוד תנהגו בכבישים חלקים ובאיכות סלילה טובה האוקטביה תייצר איכות נסיעה גבוהה לצד יציבות כיוונית טובה המאפשרת נהיגה במהירויות גבוהות בנינוחות, אך כאשר פוגשים כביש גלי, פסי האטה או כל שיבוש רוחבי מתגלה כיול מאוד לא מוצלח של המתלים שהתוצאה שלו היא מצד אחד רכב קופצני בכל מפגש עם שיבושים ולו הקלים ביותר ומהצד השני ריסון חסר מהבולמים הגורם לרכב להתנדנד כמו רכב אמריקאי קלאסי לאחר מעבר על כביש גלי או פס האטה. בנוסף לכך, הרכות הראשונית פגעה באחד מהיתרונות של הדגם היוצא, התחושה שהרכב "יושב טוב" על הכביש, תחושה המעניקה לנהג ביטחון ביכולות של הרכב. כמובן שיש לציין כי הביקורת הזו תקפה רק לרמת הגימור דיינמיק שכן בשאר הגרסאות יש כיול שונה למתלים.

 

סקודה אוקטביה דיינמיק
כיול מתלים לא מוצלח בדגם דיינמיק.

 

אתם בטח אומרים שזה אולי קשיח פה ושם אך יש דיבידנד בתחום הנהיגה או התנהגות הכביש? אז התשובה הקצרה היא לא. יש אחיזה גבוהה, מערכות הנהיגה הדינמיות פועלות מצוין וגם אם הגזמתם פעולתן לא פוגעת ברצף הנהיגה - לעומת המתלים, הכיול של מערכות אלו מעולה ונכון לרכב משפחתי. אז היכולות אמנם גבוהות ועל הצד הבטוח, כמצופה מרכב משפחתי מודרני, אך עם היגוי קל מידי, גם אם מדויק, ובלי משוב מספק לנהג מההיגוי והשלדה אין ממש מה לדבר על רכב לאיש המשפחה חובב הנהיגה, בתחום זה יש מוצלחות הרבה יותר. זה תחום בו האוקטביה לא בדיוק צעדה לאחור אלא יותר הצידה, לאופי קצת שונה ואפשר לומר נינוח יותר.

 

ביצועים וצריכת דלק: את האוקטביה החדשה תוכלו בשלב זה לרכוש עם מנוע 1.5 ליטר טורבו עם 150 כ"ס או 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו עם 110 כ"ס - כמו בדגם הנבחן כאן. יש גם דגם דיזל 2.0 ליטר אך הוא יקר מאוד ומיועד בעיקר לשוק המוניות. מנוע ה-1.0 ליטר המייצר מומנט מרבי גבוה של 20.4 קג"מ מוכר מדגים אחרים רבים של סקודה (כאן הוא בגרסה מעודכנת) והוא מייצר בדגם ביצועים מספקים בהחלט להתנהלות יום יומית נעימה, את חוסר המחץ של המנוע הזה לעומת מנוע ה-1.5 ליטר תרגישו בדברים כגון תאוצת הביניים 80-120 קמ"ש העומדת על 8 שניות בהאצה רצופה או 10 שניות בהאצה משיוט ב-80 קמ"ש, אך בסך הכל, אלו ביצועים מספקים. תיבת ה-DSG של הדגם מהירה וחלקה ולא הורגשו קפיצות או דברים אחרים המאפיינים תיבה כפולת מצמדים כזו, גם בנהיגת בוקר בפקקי תנועה - תודות למערכת המיקרו-היברידית שהותקנה בדגם עליה תקראו בפסקה הבאה. אם תרצו קצת מחץ שגם משדרג את חווית הנסיעה, תבחרו במנוע ה-1.5 ליטר, אך כל נהג ליסינג ממוצע הנוהג כיום עם קורולה היברידית, נירו או איוניק לא ממש ימצא על מה להלין בתחום הביצועים.

 

סקודה אוקטביה החדשה תא הנוסעים
בידוד רעשים מוצלח מספק חווית נסיעה שקטה.

השדרוג המשמעותי למנוע הוא כאמור התוספת של מערכת מיקרו-היברידית 48V המשנה את חוקי המשחק בשני תחומים עיקריים, צריכת דלק והעובדה שההתנעה לאחר דימום חלקה ומהירה כך שבניגוד למערכת עצור/סע רגילה אתם כבר לא תחפשו בכל התנעה את כפתור ניתוק המערכת. מה המערכת הזו יודעת לעשות מעבר לכיבוי המנוע ברמזור או בגלישה לעצירה? היא מסוגלת לכבות את המנוע למשך של עשרות שניות, כמעט בכל פעם שאתם מורידים את הרגל מדוושת הגז ולהניע את הרכב בשיוט במהירות קבועה, חזרה לדוושת הגז או בלימה תחזיר את מנוע הבנזין לחיים בצורה חלקה ובלתי מורגשת. כל זה תורם לצריכת הדלק המעולה של האוקטביה, בנסיעת בוקר אופיינית של 35 ק"מ הכוללת כביש עירוני, כביש מהיר וכמובן איזה 20 דקות בפקק, צריכת הדלק המשולבת עמדה על 14.7 ק"מ לליטר וזה עם נהג לא נינוח במיוחד, נהג נינוח יוכל להשיג עם הדגם בקלות כל נתון בין 14-17 ק"מ לליטר וזה אומר שהאוקטביה 1.0 ליטר החדשה אולי לא חסכונית כמו רכב היברידי משפחתי אך היא לא ממש רחוקה משם.

 

סקודה אוקטביה דיינמיק החדשה
מנוע ה-1.0 ליטר מספק אך ביצועים של ממש תמצאו בדגם 1.5 ליטר.

 

תפקוד מערכות בטיחות: את מערכת הבלימה האוטונומית לא בדקתי כמובן, אך יש להזכיר כי היא לא תומכת בזיהוי דו גלגלי וחבל. בקרת השיוט האדפטיבית, אולי האבזור שהכי מושך את הרוכשים שלא ממש אוהבים לנהוג, מתפקדת היטב אך עם מספר חסרונות: היא שומרת על מרחק מוגזם ולא טבעי מהרכב הקדמי וזה גורר לא פעם בלימות מוקדמות וחזקות מידי (ולא משנה מה בחרתם באופי תגובת המערכת), היא לא מצליחה להתמודד עם נהגים החותכים את הנתיב בגסות כך שהנהג נאלץ להתערב ובמספר פעמים, שלא בכביש ראשי/מהיר, היא לא זיהתה נכון את מצב התנועה והכניסה את עצמה למצב חירום, מזל שיש לה נהג מודע שכבר הבין מראש את הסיטואציה. את בקרת הסטייה מנתיב דווקא אהבתי, היא לא אגרסיבית ומתקנת בעדינות רק כאשר ממש צריך להתערב כך שבזמן נהיגה לא ממש מרגישים את פעולתה לעומת מערכות אחרות. על כל מערכות הבטיחות ניתן לשלוט בקלות ונוחות דרך כפתור בגלגל ההגה או דרך מערכת המולטימדיה כמובן - נוח ופשוט.

 

סקודה אוקטביה החדשה
מכונית מהסוג המשובח, חבל שכיול המתלים לא מוצלח.

חוות דעת - סקודה אוקטביה 1.0 דיינמיק החדשה:

גם בדור הרביעי האוקטביה ממשיכה להציע את מה שהפך אותה למכונית מבוקשת, תא נוסעים מרווח ואיכותי לצד תא מטען ענק ושימושי במיוחד ובשורה התחתונה היא חבילה משפחתית עם מתכון מוצלח שרק משתבח בכל דור ודור. מלטוש ומוצלח. האוקטביה החדשה משדרגת את המתכון ומוסיפה לו אווירה עשירה בתא הנוסעים, רשימת אבזור מכובדת מאוד ומפרט בטיחות מספק. מנוע ה-1.0 ליטר מספק להתנהלות יום יומית, גם אם הוא לא חזק במיוחד, והמערכת המיקרו-היברידית תורמת לא רק לצריכת דלק מצוינת של הדגם אלא גם לפעולה חלקה יותר של מערכת ההנעה, במיוחד בפקקי תנועה והתנעה.

אם כיול המתלים היה בדיוק כמו בדגם היוצא, האוקטביה דיינמיק הייתה זוכה להמלצה חמה של פשוט לכו לרשום הזמנה, אך כיול המתלים הלא מוצלח בדגם דיינמיק מונע ממני לעשות את זה ועד שסקודה לא תעדכן את כיול המתלים ברמת הגימור הזו, עדיף לכם לבחור ברמת הגימור הבסיסית או ברמת הגימור סטייל הבכירה לכן כיול שהוא אולי רך מידי לפעמים, אך מוצלח יותר וקוהרנטי יותר.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.