2021 אודי Q4 e-tron תא הנוסעים
אודי Q4 e-tron - יגיע השנה גם לישראל.
2021 אודי Q4 e-tron תא הנוסעים
אודי Q4 e-tron - יגיע השנה גם לישראל.

בחודש מרץ 2019 אודי חשפה את הקונספט Q4 e-tron ובחודש יולי אשתקד היא הציגה את הקונספט Q4 e-tron ספורטבק כגרסת קופה לדגם. כעת, ולקראת השקת גרסת הייצור בחודשים הקרובים, אודי מספקת לנו הצצה לתא הנוסעים של הקרוסאובר החשמלי הייעודי Q4 e-tron יחד עם הטכנולוגיה המתקדמת בה הדגם מצויד.

 

אודי Q4 e-tron הוא המתחרה של אודי לדגמים כגון מרצדס EQA שהוצג לאחרונה אך בזכות אורך של 4,590 מ"מ, רוחב של 1,865 מ"מ, גובה של 1,613 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,760 מ"מ הוא גדול ומרווח יותר מה-EQA וגם גדול ומרווח יותר מה- Q3 בזכות תוספת של 142 מ"מ לאורך ו-80 מ"מ לבסיס הגלגלים. עם נפח תא מטען של 520 ליטר אודי Q4 e-tron נדיב יחסית גם בתחום זה ולאחר קיפול השורה השנייה, המחולקת ביחס של 40:20:40, יתקבל תא מטען שטוח בנפח של 1,490 ליטר.

 

אודי Q4 e-tron
אודי Q4 e-tron - מבוסס על פולקסווגן ID.4.

בניגוד לאודי e-tron שהושק בשנת 2018 ומבוסס על פלטפורמת MLB המשמשת גם את ה-Q5 או Q7, אודי Q4 e-tron מבוסס על פלטפורמת MEB הייעודית לרכבים חשמליים ומשרתת את הדגמים החשמליים הקטנים יותר בקבוצת פולקסווגן, זו אותה פלטפורמה המשמשת כיום גם את פולקסווגן ID.3, סקודה אניאק וכן פולקסווגן ID.4 עליו למעשה מבוסס ה- Q4 e-tron.

אודי אמנם לא מספקת מידע על יחידות ההנעה החשמליות של הדגם אך הצפי הוא שנפגוש כאן בדיוק את אותן יחידות הנעה של פולקסווגן ID.4 או סקודה אניאק כך שגם את אודי Q4 e-tron יהיה ניתן לקבל עם מנוע אחורי בלבד או שני מנועים להנעה כפולה, בהספקים של 150 כ"ס עד 306 כ"ס, עם סוללות בקיבולת נטו של 52kWh או 77kWh וכן יכולת טעינה ביתית/ציבורית AC בהספק של 11kW או ציבורית מהירה DC בהספק של עד 125kW. גם טווח הנסיעה של הגרסה ארוכת הטווח, מנוע אחורי 204 כ"ס עם סוללה בקיבולת של 77kWh, צפוי להיות דומה על כ-520 ק"מ.

 

2021 אודי Q4 e-tron תא הנוסעים
העיצוב המוכר של אודי עם תכנון שימושי יותר.

הדגם עדיין עטוף בהסוואה אך לא קשה להבחין שאודי נשארת נאמנה למדי לשפת העיצוב שהוצגה עם הקונספט לדגם. הגרסה המוצגת בתמונות כוללת את חבילת S ליין המעניקה לדגם מראה קצת ספורטיבי יותר, כולל כמובן גם לתא הנוסעים אותו אודי חושפת כעת במלוא הדרו.

תא הנוסעים של אודי Q4 e-tron מזכיר בעיצובו את שאר דגמי אודי העדכניים, אבל גם לא ממש ברור מדוע אודי מסתבכת לאחרונה עם עיצוב פתחי המיזוג בצד הנהג, ב-A3 הם הוצגו כמו זוג קרניים לצד לוח המחוונים וב- Q4 e-tron הם יוצרים עיווית מוזר השובר את הסימטריה של הדשבורד.

 

גלגל הגה אודי Q4
מעבר למשטחי מגע על גלגל ההגה.

העיצוב נראה מוכר אך גם יש בו המון אלמנטים שונים וייחודיים, זה כולל לדוגמה את המדף המרכבי עליו נמצא את השליטה על כיוון הנסיעה בצורה של סליידר ומתחת למדף נמצא משטח טעינה אלחוטי לצד שני שקעי USB טייפ C, נמצא גם את גלגל ההגה החדש של אודי, קטום בחלקו העליון והתחתון, המצויד במשטחי מגע במקום כפתורים פיזיים, במשענת היד בדלתות נמצא שקע ייעודי לבקבוקי משקה גדולים, נמצא גם מערכת מולטימדיה MMI עדכנית עם מסך "10.1 אותו ניתן לשדרג למסך "11.6 חדש באודי ברזולוציה גבוהה של 1,764X824 פיקסלים. נמצא גם מחוונים דיגיטלי "10.25 עם תצוגה משתנה וגולת הכותרת לפי אודי היא התצוגה העילית המתקדמת בטכנולוגיית מציאות רבודה המייצרת תחושה שהמוצג בה נמצא במרחק של 3-10 מטר לפנים. המערכת מציגה לנהג את מהירות הנסיעה, המהירות המותרת, חץ כיוון לפנייה הבאה לפי מערכת הניווט וכן את פעולת חלק ממערכות הבטיחות כגון בקרת השיוט האדפטיבית או בקרת הסטייה מנתיב.

 

כיאה לרכב "ירוק", הריפודים בדגם עשויים מחומרים ממוחזרים, כל מושב קדמי לדוגמה מרופד במה שהיה בעבר 26 בקבוקי פלסטיק בנפח של 1.5 ליטר, ובמקום עור אמיתי יש תחליפי עור שונים.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.