לאחר כשני מיליון יחידות מאז שהוצג הדור הראשון של הדגם, אודי חושפת ה- Q3 החדש, דור שלישי לקרוסאובר הקומפקטי המצליח של אודי המתחרה מול דגמים כגון ב.מ.וו X1, מרצדס GLA ועוד. אודי מציינת כי ה- Q3 החדש מרווח יותר לנוסעים, טכנולוגי יותר, גם בתחום מערכות הסיוע לנהג, מצויד בטכנולוגיית תאורה מתקדמת ותא נוסעים באווירה חדשה. את אודי Q3 החדש נפגוש בישראל בתחילת 2026.
כמו מרבית דגמי אודי האחרונים, גם אודי Q3 החדש מציג עיצוב דינאמי יותר אך גם עמוס מדי באלמנטים ובמקרה של ה- Q3 החדש זה תקף גם לחלקו האחורי של הדגם עם חתימת תאורה מוגזמת הכולל גם סמל אודי מואר. כמו בדגמים החשמליים שלה, אודי יצרה כאן הפרד בין חתימת התאורה הקדמית העליונה לבין הפנסים הראשיים "המוחבאים" בפגוש הקדמי. ברמות הגימור הגבוהות נמצא את תאורת המטרקיס LED הדיגיטלית של אודי ומאחור תאורת OLED מתקדמת עם תצוגה משתנה.

חלל תא הנוסעים החדש של אודי Q3 הוא שילוב של המוכר לנו מהדגמים הבכירים יותר של אודי, כפי שפגשנו לדוגמה באודי Q5 החדש, עם המוכר לנו מה- A3 וזה לא ממש אמור להפתיע אותנו שכן בניגוד לדגמים הבכירים יותר של אודי, עם מנוע בעירה פנימית, שעברו לעשות שימוש בפלטפורמת PPC, אודי Q3 החדש מבוסס על פלטפורמת MQB EVO, כמו זו של ה- A3 הנוכחית.

הנהג יניח את ידיו על גלגל ההגה החדש של אודי ומאחוריו הוא ימצא מסגרת המכילה מסך "11.9 עבור לוח המחוונים ומסך "12.8 עבור מערכת המולטימדיה החדשה של אודי (מבוססת אנדרואיד אוטומוטיב) וישנה אופציה לתצוגה עילית. בדגמים הבכירים יותר של אודי מסך המולטימדיה הוא בגודל "14.5 וישנה אפשרות להוסיף עוד מסך "10.9 עבור הנוסע שלצד הנהג. מה שכן שונה מאותם דגמים הוא העברת השליטה על ההילוכים לצד גלגל ההגה ומהצד הנגדי נמצא כעת מערך שליטה חדש המשלב שליטה על האיתות, תאורה ומגבים, זה לא מערך סטנדרטי כך שהנהג יאלץ לתרגל קצת תפעול של המערך הזה אך בסך הכל אודי דאגה שזה יהיה די אינטואיטיבי לתפעול (את זה תוכלו לראות בסרטון המצורף).

מעבר לחומרים איכותיים וגימור מוקפד חלל תא הנוסעים כולל משטח טעינה אלחוטי 15W, שקעי USB מהירים מלפנים ומאחור, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, תפעול קולי מבוסס AI, חנות אפליקציות כולל Youtube ושירותי הזרמת מדיה שונים, תאורת אווירה אותה ניתן לשדרג לכזו מקיפה יותר (חבילת plus/pro), מערכת שמע מבית SONOS עם 12 רמקולים, אופציה לזיגוג כפול לחלונות הקדמיים, תשע חבילות גימור שונות לחלל תא הנוסעים ועוד. השורה השנייה מותקנת על מסילה כך שניתן להגדיל את חלל תא המטען מנפח של 488 ליטר לנפח של 575 ליטר ואם תקפלו את המושבים תקבלו נפח של 1,386 ליטר.

היצע המנועים שישרת את אודי Q3 החדש הוא המוכר לנו משאר דגמי אודי העדכניים, זה מתחיל ממנוע 1.5 טורבו עם סיוע חשמלי 48V בהספק מרבי של 150 כ"ס עם הנעה קדמית ועד למנוע 2.0 טורבו 265 כ"ס ו-40.8 קג"מ עם הנעה כפולה. בשלב ההשקה הדגם ישווק גם עם מנוע דיזל אחד, 2.0TDI בהספק של 150 כ"ס.
לצד המנועים הרגילים נמצא שני דגמי פלאג-אין e-hybrid על בסיס מנוע 1.5 טורבו ומנוע חשמלי 115 כ"ס ו-33.6 קג"מ. המערכת תהיה זמינה בשתי גרסאות הספק של 204 כ"ס או 272 כ"ס, עם הנעה כפולה וסוללה בקיבולת גדולה של 25.7kWh (נטו: 19.7kWh) המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של עד 119 ק"מ. את הסוללה ניתן להטעין באמצעות גם באמצעות מטען DC מהיר בהספק של עד 50kW.

בהתאם לרמת הגימור, אודי Q3 החדש ישווק עם בולמים/קפיצים רגילים או בגרסת ספורט ובדגמים הבכירים נמצא בולמים אדפטיביים עם שליטה נפרדת על הדחיסה וההתפשטות של הבולם לטובת שיפור הנוחות והשליטה על המרכב, גם בהתאם למצב הנהיגה הנבחר או בהתאם להעדפת הנהג באמצעות שליטה על הבולמים דרך מסך המולטימדיה. לצד זה אודי מדווחת על התקנה על מערכת היגוי חדשה עם יחס קצר יותר ומשוב משופר לנהג.
לצד כל זה נמצא את מערך הבטיחות המקיף והמתקדם של אודי הכוללת את מערכת החניה אוטומטית המתקדמת יותר של אודי עם זיכרונות לעד חמש מקומות חניה וביצוע תמרון חניה באורך של עד 50 מטר.