אז לאחר שחשפה בחודש שעבר את הצד הטכני של ה- RS3 החדשה, אודי חושפת כעת את שאר הפרטים על הדגם כולל כמובן את העיצוב החיצוני והפנימי של גרסת הביצועים הבכירה של ה- A3 שתשווק במרכב סדאן או חמש דלתות האצ'בק.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

RS3 החדשה לוקחת את העיצוב של ה- S3 החדשה והופכת אותו להרבה יותר אגרסיבי למראה, זה כולל בתי גלגלים תפוחים יותר המכילים את מפסק הסרנים הרחב יותר (33 מ"מ מלפנים ו-10 מ"מ מאחור לעומת הדגם היוצא), חצאיות צד בולטות יותר, עיצוב חדש לפגוש הקדמי עם כונסי אוויר ענקיים וגריל עם סבכת כוורת שחורה התחום במסגרת עבה בשחור מבריק המחברת את הגריל לפנסים הראשיים (Led Matrix) ועיצוב חדש לפגוש האחורי עם צמד סופיות אגזוז אליפטיות גדולות במקום 4 קטנות יותר בדגמי ה- S3. את העיצוב החיצוני האגרסיבי חותמים חישוקי "19 בצבע שחור.

 

בחזית נמצא כמובן את מנוע החמישה צילינדרים 2.5 ליטר המעולה של אודי, בגרסה משופרת ומעודכנת. ההספק המרבי נותר על 400 כ"ס והוא מתקבל בין 5,700-7,000 סל"ד אך המומנט המרבי עלה מ-48.9 קג"מ ל-51 קג"מ והוא מתקבל בין 2,250-5,600 סל"ד לעומת 1,700-5,850 סל"ד בדגם היוצא. הכוח הזה עובר לכביש דרך תיבת 7 הילוכים DSG ומערכת הנעה כפולה קוואטרו חדשה.

 

דיפרנציאל RS
דיפרנציאל RS torque splitter.

על הכביש התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות, שיפור של 0.3 שניות לעומת הדגם היוצא, ומהירות מרבית של 250 קמ"ש או 280 קמ"ש עם חבילת הנהג. למי שנוג לבלות עם ה- RS3 בימי מסלול אודי מציעה את חבילת RS דיינמיק המעלה את מגביל המהירות ל-290 קמ"ש יחד עם מערכת בלימה קרמית מלפנים ואופציה לבחור בצמיגי סמי-סליקס פירלי P Zero Trofeo R לנהיגת מסלול.

 

אודי RS3 סדאן החדשה
RS3 סדאן החדשה.

את החידוש המשמעותי ביותר בדגם נמצא במערכת ההנעה הכפולה (קוואטרו) החדשה של הדגם. את הדיפרנציאל הקודם מסוג האלדקס אודי החליפה בדיפרנציאל חדש לחלוטין הנקרא RS Torque Splitter. כפי שהשם רומז, מדובר בדיפרנציאל רב מצמדי נשלט אלקטרונית המאפשר חלוקה של המומנט לכל גלגל אחורי בנפרד. באמצעות הדיפרנציאל הזה אודי משפרת את אחת מנקודות החולשה של הדגם היוצא, נטייה לתת היגוי, שכן כעת הדיפרנציאל האחורי יכול להעביר יותר מומנט לגלגל האחורי החיצוני בעת כניסה לסיבוב וכן אפשרות למצב דריפט בבחירה במוד נהיגה RS Torque Rear המאפשר להעביר את כל המומנט כמעט רק לאחד הגלגלים האחוריים. על ניהול הדיפרנציאל והיכולות הדינמיות אחראית מערכת בקרה חדשה הנקראת mVDC ולפי אודי, היא מספקת תגובות מהירות יותר מהמערכת של הדגם היוצא.

 

RS3 ספורטבק החדשה
RS3 ספורטבק החדשה.

לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה עם מספר מצבים: Auto לאופי פעולה ניטרלי ללא נטייה לתת היגוי או היגוי יתר, מצב Dynamic המעביר יותר מומנט לציר האחורי לניהוג חד יותר, מצב RS Torque Rear המעביר את מרבית המומנט לאחד הגלגלים מאחור לדריפט ומצב RS Performance שתוכנן להשיג את זמני ההקפה המהירים ביותר על מסלול הנורבורגרינג.

אודי RS3 החדשה נשענת על מתלים בכיול ייעודי המנמיכים את המרכב ב-10 מ"מ נוספים לעומת ה- S3 ובסך הכל 25 מ"מ לעומת דגמי ה- A3 הרגילים. את הבולמים ניתן לשדרג לבולמים אדפטיביים עם מספר מצבי כיול לבחירה ובנוסף נמצא מוטות מייצבים עבים יותר, תותבים קשיחים יותר, זווית קאמבר שלילית יותר במעלה אחת ועוד. בנוסף נמצא מערכת בלימה חדשה ומשודרגת עם קליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים וצלחות בקוטר של 375 מ"מ מלפנים ו-310 מ"מ מאחור ולפי אודי התכנון האווירודינמי החדש של הדגם אפשר לשפר את קירור הבלמים בכ-20% יותר מבדגם היוצא.

 

2022 אודי RS3 החדשה תא הנוסעים
צבעוני יותר מבעבר.

האווירה הספורטיבית ממשיכה גם אל תא הנוסעים של ה- RS3 החדשה, זה כולל גלגל הגה ספורטיבי קטום עם אופציה לעיטוף באלקנטרה, מושבי ספורט RS, גימור קרבון דקורטיבי ונגיעות צבע קונטרסטי, בהתאם לצבע החיצוני, לתפירת המושבים ופתחי המיזוג. התצוגה בלוח המחוונים הדיגיטלי "12.3 או במערכת המולטימדיה "10.1 כוללת תצוגה ייעודית לדגם ביצועים כולל מדידת נתוני ביצועים כגון 0-100 קמ"ש, 0-200 קמ"ש, כוחות תאוצה זמני הקפה ועוד.

 

באירופה הדגם יהיה זמין לרכישה כבר מהחודש הנוכחי כאשר מחיר הדגם בשוק הגרמני עומד על החל מ-60,000 אירו ל- RS3 ספורטבק והחל מ-62,000 אירו לדגם RS3 סדאן.