לאחר שחשפה את האסטרה 2022 החדשה בחודש יולי האחרון, אופל ערכה השבוע אירוע השקה עולמי לדגם במסגרתו החברה חשפה כי בשנת 2023 היא תשיק גרסה חשמלית מלאה לדגם - אסטרה-e. לאור העבודה שהדגם מבוסס על פיג'ו 308 החדשה, שהוצגה מוקדם יותר השנה, ניתן להניח כי גם פיג'ו תציג גרסה חשמלית מלאה ל-308 החדשה.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

לאור העבודה שזו תהיה גרסה חשמלית ראשונה על בסיס פלטפורמת EMP2 המשרתת את הדגמים הגדולים יותר בקבוצת סטלנטיס, לעומת CMP של הדגמים הקטנים יותר, אפשר לצפות כי זו תהיה מערכת הנעה חשמלית שונה, חזקה יותר ועם סוללה גדולה יותר, מזו המוכרת מהדגמים המבוססים על פלטפורמת CMP, כגון סיטרואן e-C4 החשמלית שהושקה לאחרונה בישראל ומצוידת ביחידת הנעה חשמלית בהספק של 136 כ"ס וסוללה בקיבולת של 50kWh.

 

אופל אסטרה החדשה 2022
גרסה חשמלית מלאה בשנת 2023.

האסטרה החדשה מציגה עיצוב דינאמי ומודרני הנשען על שפת העיצוב החדשה של החברה שהוצגה לראשונה עם המוקה החדש (בקרוב בישראל) ואת יחידות התאורה הראשית ניתן לקבל עם אם תאורת LED Intellilux אדפטיבית עם 84 יחידות תאורה נפרדות בכל פנס, כל הדגמים מצוידים בתאורת LED מלאה כסטנדרט. האסטרה החדשה מבוססת על פלטפורמת EMP2 ועם אורך של 4,374 מ"מ, רוחב של 1,860 מ"מ, גובה של 1,470 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,675 מ"מ היא בעיקר רחבה יותר מהדגם היוצא ב-51 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו רק 13 מ"מ סמליים.

 

אופל אסטרה החדשה 2022
שתי יחידות הנעה היברידיות פלאג-אין עם טווח חשמלי של 60 קילומטר.

לראשונה, וכמו ב-308 החדשה, אופל תשווק את האסטרה החדשה עם שתי יחידות הנעה היברידיות פלאג-אין, האחת בהספק כולל של 225 כ"ס והשנייה בהספק כולל של 180 כ"ס. שתי הגרסאות מבוססות על מנוע חשמלי בהספק של 110 כ"ס, תיבת 8 הילוכים אוטומטית מותאמת להנעה היברידית ומנוע בנזין 1.6 ליטר טורבו בהספקים של 180 כ"ס או 150 כ"ס בהתאמה. ביצועים: 0-100 קמ"ש ב-7.5 שניות או 7.7 שניות ומהירות מרבית של 235 קמ"ש או 225 קמ"ש, בהתאמה. שתי יחידות הנעה האלו מצוידות בסוללה בקיבולת של 12.4kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי מלא של כ-60 ק"מ.

בתחום הבנזין נפגוש את מנוע ה-1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו המשרת גם את כל הדגמים של פיג'ו וסיטרואן, המנוע הזה זמין בהספק של 110 כ"ס או 130 כ"ס עם מומנט מרבי של 23.4 קג"מ. את הגרסה החזקה יותר ניתןו לקבל גם בשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית, לצד תיבת 6 הילוכים ידנית, וצריכת הדלק המשולבת בדגם החזק יותר עומדת על 18.2-17.2 ק"מ לליטר בהתאם לרמת הגימור.

 

2022 אופל אסטרה החדשה
מינימליסטי וטכנולוגי.

בתחום הדיזל אופל מציעה את מנוע ה-1.5 ליטר טורבו דיזל שגם הוא מוכר לנו מדגמי פיג'ו וסיטרואן, כאן הוא מוצע בהספק מרבי של 130 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ. הרוכשים יוכלו לבחור בין תיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטו', איתה לדגם זה צריכת דלק משולבת של 22.2-21.2 ק"מ לליטר.

 

אופל אסטרה החדשה
אופל אסטרה החדשה.

תא הנוסעים של האסטרה החדשה שונה לחלוטין מזה של הדגם היוצא, איכותי יותר, מינימליסטי ומודרני יותר וכמובן שגם טכנולוגי יותר. מול הנהג נמצא את מה שאופל מכנה Opel Vizor, צמד מסכים בגודל של "10.25 תחת מסגרת אחת עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה. טוב לגלות שבאופל לא עברו למגמה הלא מוצלחת של שליטה באמצעות המסך על מערכת בקרת האקלים כך שעדיין נמצא בסאטרה ממשק פיזי נוח יותר לשימוש. בין המושבים הקדמיים נמצא משטח טעינה אלחוטי, תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים, בורר מצבי נהיגה ובלם יד חשמלי. מערכת המולטימדיה החדשה כולל חיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תפעול קולי, עדכוני OTA, שירותי רשת ועוד.

 

2022 אופל אסטרה החדשה
אופל אסטרה החדשה.

מערך הבטיחות זהה למוכר לנו מדגמי פיג'ו וסיטרואן, זה כולל לדוגמה בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה ושימוש במידע מהמצלמה הקדמית בכדי להתאים מראש את מהירות הנסיעה לדרך ולתנועה, ניטור שטח מת אקטיבית עם טווח זיהוי של 75 מטר לאחור, מעבר נתיב אוטונומי בעת לחיצה על מוט האיתות, בלימה אוטונומית, אור גבוה אוטומטי ועוד.