2022 אופל אסטרה החדשה
אופל אסטרה החדשה.
2022 אופל אסטרה החדשה
אופל אסטרה החדשה.

לאחר כל הטיזרים לדגם, אופל חושפת היום (ג') בבכורה עולמית את האסטרה 2022 החדשה, דור שישי למכונית המשפחתית של החברה שהפעם מבוססת באופן מלא על מכלולים של קבוצת סטלנטיס וחולקת מכלולים רבים עם פיג'ו 308 החדשה שהוצגה קצת מוקדם יותר השנה. מקבוצת לובינסקי, יבואנית אופל בישראל, נמסר כי האסטרה החדשה תשווק בישראל במהלך הרבעון הראשון של 2022. 

 

האסטרה החדשה מבוססת על פלטפורמת EMP2 המשמשת דגמים רבים של פיג'ו וסיטרואן וגם חלק מדגמי אופל. לאסטרה האצ'בק החדשה אורך של 4,374 מ"מ, רוחב של 1,860 מ"מ, גובה של 1,470 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,675 מ"מ, לעומת הדגם היוצא היא בעיקר רחבה יותר ב-51 מ"מ, נמוכה יותר ב-15 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 13 מ"מ סמליים.

 

2022 אופל אסטרה החדשה
עיצוב על הצד הדינאמי.

העיצוב החיצוני והשונה לחלוטין של האסטרה החדשה נשען על שפת העיצוב העדכנית של אופל שהוצגה אשתקד עם המוקה החדש ולאחרונה גם בגרנדלנד המחודש. התוצאה מוצלחת למדי ומתקבל רכב מודרני ודינאמי למראה, במיוחד עם הצבע הדו גווני שבתמונות. את הפנסים הראשיים בדגם, LED כסטנדרט, ניתן לשדרג לפנסי LED Intellilux אדפטיביים עם 168 יחידות תאורה בכל פנס.

 

גם תא הנוסעים של האסטרה החדשה הוא מהפכה של ממש עבור הדגם בכל הקשור לעיצוב, המינימליסטי למדי, והטכנולוגיה. את הנהג עוטף מערך פנורמי (Opel Vizor) של צמד מסכים בגודל של "10.25 ואם תסתכלו היטב תגלו שפתח המיזוג השמאלי משולב בתוך המסגרת של המסכים. בנוסף נמצא את גלגל ההגה החדש של אופל עם מערך כפתורים המאפשר שליטה על המולטימדיה והשמע מצידו הימני ושליטה על מערכות הבטיחות המתקדמות מצידו השמאלי.

 

2022 אופל אסטרה החדשה תא הנוסעים
מינימליסטי ומודרני מבלי לוותר על השימושיות.

למרות העיצוב המינימליסטי באופל לא ויתרו על השימושיות והתקינו מערך כפתורים לשליטה על עוצמת השמע ובקרת האקלים מתחת למערכת המולטימדיה החדשה, זו האחרונה כוללת הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, עדכוני OTA, תפעול קולי טבעי ועוד. כאופציה ניתן להוסיף לדגם תצוגה עילית ומצלמת 360 מעלות. בקונסולה בין המושבים, המציעה המון מקומות אחסון ומשטח טעינה אלחוטי, נמצא תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים ולבלם היד.

כפי שאתם יכולים לצפות, מערך ההנעה בדגם זהה למה שפגשנו בפיג'ו 308 החדשה, זה כולל מנוע 1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספקים של 110 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית או 130 כ"ס עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית או מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל בהספק של 130 כ"ס.

 

2022 אופל אסטרה החדשה
שתי יחידות הנעה היברידיות פלאג-אין.

לצד זה נמצא שתי גרסאות הנעה היברידיות פלאג-אין PHEV, שתיהן על בסיס מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספקים של 150 כ"ס או 180 כ"ס, מנוע חשמלי בהספק של 110 כ"ס, תיבת 8 הילוכים אוטומטית e-EAT8 ייעודית להנעה היברידית וסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 12.4kWh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק"מ (נתון לא סופי). למערכת ההנעה הזו הספק כולל של 180 כ"ס או 225 כ"ס ואם תבחרו במטען 7.4kW האופציונלי טעינה של הסוללה תתאפשר בזמן של קצת פחות משעתיים. בשלב זה אופל לא חושפת את נתוני הביצועים או צריכת הדלק של הדגם, זה יעשה קרוב יותר לפתיחת פנקס ההזמנות לדגם בסתיו הקרוב.

 

2022 אופל אסטרה החדשה
אופל אסטרה החדשה.

גם מערך הבטיחות זהה למוכר לנו מה-308 החדשה, זה כולל לדוגמה בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה ושימוש במידה מהמצלמה הקדמית להתאמת מהירות הנסיעה לפני סיבובים או בהתאם לתמרורים, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית הכוללת אפשרות למעבר נתיב אוטונומי בהפעלת האיתות, ניטור שטח מת בצידי הרכב עם זיהוי של רכבים עד לטווח של 75 מטר לאחור, ניטור תנועה חוצה מאחור, אור גבוה אוטומטי ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.