לאחר שסיפקה לנו למעשה כמעט את כל הפרטים על הדגם, יונדאי חושפת הבוקר בבכורה עולמית את דגם הביצועים החדש שלה, יונדאי קונה N שהוא כמובן גרסת ביצועים חזקה וספורטיבית במיוחד לקונה ודגם נוסף לחטיבת הביצועים N של יונדאי הכוללת את הדגמים i30N וכן את דגם i20N שהוצג לאחרונה. לקונה N אין יותר מידי מתחרים בשוק הרכב, למעט פולקסווגן T-ROC R.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

הקונה N מציב בחזיתו את יחידת ההנעה של ה- i30N המחודשת, מנוע 2.0 ליטר טורבו T-GDI בהספק מרבי של 280 כ"ס ומומנט מרבי של 40 קג"מ המתקבל בטווח של 1,950-4,600 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים DCT כפולת מצמדים (מצמדים רטובים) המעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית eLSD. על הכביש זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.5 שניות ולמהירות מרבית של 240 קמ"ש.

 

2021 יונדאי קונה N
יונדאי קונה N.

כמו ביונדאי i30N לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים שלושה מצבי פעולה:

  • NPS - N Power Shift - נכנסת לפעולה כאשר דוושת התאוצה לחוצה ב-90% ומעלה ומונעת כל הפחתה של המומנט בעת העברה להילוך גבוה יותר כך שהנהג לא מרגיש הפחתה בכוח הדחיפה.
  • NGS - N Grin Shift - לחיצה על כפתור ייעודי בגלגל ההגה מפעיל את המצב הזה מכניס את המנוע ותיבת ההילוכים למקסימום ביצועים למשך של 20 שניות (יש טיימר על לוח המחוונים) במצב זה המנוע זוכה לגדישת יתר זמנית ותיבת ההילוכים נכנסת למוד קרבי של העברות גסות אך סופר מהירות עם יכולת להוריד בבת אחת מספר הילוכים. הפעלה חוזרת של מצב זה אפשרית לאחר המתנה של 40 שניות. במצב זה ההספק המרבי עולה ל-290 כ"ס.
  • NTS - N Track Sense Shift - מצב כיול של תיבת ההילוכים המדמה נהיגת מסלול נמרצת ואגרסיבית, המערכת מזהה אוטומטית סגנון נהיגה כזה ומשנה את ניהול תיבת ההילוכים בהתאם, כך לדוגמה העלאת הילוכים מאוחרת, שמירה על ההילוכים בזמן פנייה ועוד.

 

מעבר למצבים אלו לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה המאפשר בחירה מבין 5 מצבי נהיגה שונים, 4 מתוכנתים מראש ואחד אישי המאפשר שילוב בין מצבי הכיול השונים. לתיבת ההילוכים מצב בקרת יציאה מהמקום להשגת נתון תאוצה מהיר ביותר. בנוסף, לנהג אפשרות לניתוק מלא של מערכת בקרת היציבות ESC או בחירה מבין מספר מצבי כיול שונים של המערכת. בורר מצבי הנהיגה שולט גם על כיול הבולמים האדפטיביים שבדגם, המוצעים כסטנדרט. הקונה N זכה כמובן גם למערכת בלימה משודרגת לעומת הדגמים הרגילים, מערכת פליטה רועשת יותר וכיול חד יותר להיגוי.

 

2021 יונדאי קונה N
אווירה ספורטיבית ואבזור עשיר.

 

הקונה N זכה למנה גדושה של אלמנטים ויזואליים המעניקים לו את המראה האגרסיבי והספורטיבי הנדרש. זה כולל עיצוב חדש לפגוש הקדמי עם שבכת כוורת שחורה, חישוקי N בקוטר "18, סופיות אגזוז בולטות מאחור, דיפיוזר בתחתית הפגוש האחורי וצבע אדום בתחתית המרכב. רוכשי הדגם שישדרגו לחבילת הביצועים יזכו בחישוקי "19 קלים במיוחד המפחיתים את המשקל הבלתי נתמך ב- 14.4 ק"ג. בשני המקרים נמצא צמיגי פירלי P-ZERO שתוכננו במיוחד עבור הדגם. 

 

יונדאי קונה N
יונדאי קונה N.

תא הנוסעים זהה למוכר לנו מהקונה, למעט תוספת של מושבי ספורט, גלגל הגה ספורטיבי, תפירה בצבע אדום ותצוגה מותאמת לדגם ביצועים בלוח המחוונים הדיגיטלי, בתצוגה העילית ובמערכת המולטימדיה. הקונה N מצויד בשפע של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית, ניטור שטח מת, ניטור תנועה חוצה מאחור, תזכורת לבדיקת המושב האחורי בגמר הנסיעה ועוד. 

2021 יונדאי קונה N