ג'נסיס תחשוף בהמשך השנה את GV60, קרוסאובר חשמלי ייעודי ראשון למותג שיתבסס על מכלולים של האיוניק 5. עד שזה יקרה, היא חושפת כעת במסגרת תערוכת שנגחאי גרסה חשמלית למכונית הסאלון G80. לצד דגמים חשמליים יעודיים, ג'נסיס מתכננת לשווק את כל הדגמים שלה גם בגרסת הנעה חשמלית. את ג'נסיס G80 החשמלית נפגוש בישראל במהלך הרבעון הראשון של 2022.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

ג'נסיס G80 החשמלית (Electrified G80) מצוידת בשני מנועים חשמליים בהספק של 185 כ"ס ו-35.7 קג"מ האחד היוצרים יחדיו יחידת הנעה בהספק כולל של 370 כ"ס ומומנט מרבי של 71.4 קג"מ. לפי ג'נסיס זה מספיק בכדי להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 4.9 שניות - בשימוש במצב ספורט.

 

ג'נסיס G80 חשמלית
יכולת טעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 350kW.

ג'נסיס G80 החשמלית עושה שימוש באותה טכנולוגיית סוללה של יונדאי, כלומר סוללה המסוגלת לפעול במתח של 400V לנסיעה ו-800V לטעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 350kW. שימוש במטען כזה מאפשר לטעון 10 עד 80 אחוז מקיבולת הסוללה (87.2kWh) בזמן של 22 דקות. לפי ג'נסיס הסוללה הזו מאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי של 427 ק"מ בתקן הקוריאני, שזה אומר כ-500 ק"מ בתקן WLTP האירופי שכן התקן הקוריאני מחמיר יותר, אך גם מציאותי יותר.

 

ג'נסיס G80 חשמלית
טווח נסיעה של כ-500 קילומטר.

בכדי לחסוך בצריכת האנרגיה ולהגדיל את הנצילות של מערכת ההנעה, אחד המנועים החשמליים (ג'נסיס לא ציינה מי מהם) יכול להתנתק מציר ההנעה כך שההנעה של הדגם תהיה רק באמצעות מנוע אחד במקרים בהם לא נדרשת כל העוצמה של מערכת ההנעה. לא יעיל במיוחד, אך רוכשי הדגם יוכלו לבחור בגג עם פאנל סולרי המייצר בממוצע 730Wh ביום, בשנה זה יוצא שווה ערך לטווח נסיעה של 1,150 ק"מ או כ-3 טעינות בחינם מהשמש. ג'נסיס G80 החשמלית מצוידת בטכנולוגיית V2L המאפשרת להזין מכשירים חשמליים באמצעות הסוללה שברכב עד להספק כולל של 3.6kW.

 

בכדי לשפר את בידוד הרעשים בדגם ג'נסיס התקינה בדגם מערכת סינון רעשים משודרגת (ANC-R) העושה שימוש בארבעה סנסורים ושישה רמקולים בכדי לזהות רעשים לא רצויים ולהפיק גל הופכי לביטול אותם רעשים. לג'נסיס אין אמנם מתלי אוויר עדיין אך הבולמים האדפטיביים של הדגם (סטנדרט) עושים שימוש במידה ממערכת הניווט והמצלמה הקדמי בכדי להתאים את דרגת הקשיחות של הבולמים לשיבושים בכביש או לתוואי הכביש.

 

ג'נסיס G80 חשמלית
ללא שינוי של ממש.

הצד הויזואלי זכה להתייחסות קלה בלבד, זו אותה ג'נסיס G80 אך עם גריל אטום ועיצוב שונה וקטן יותר לכונס האוויר הקדמי, שכן משמש לקירור מחליף החום הדואג לשמור על טמפרטורה קבועה ויעילה של הסוללה. גם תא הנוסעים זהה למעט התאמה של התצוגה בלוח המחוונים ומערכת המולטימדיה להנעה חשמלית, שימוש בעץ ממוחזר לגימור ואופציה לשילוב צבעים ייחודי לדגם כפי שאתם יכולים לראות בתמונות.

2021 ג'נסיס G80 חשמלית