2020 אודי Q5 55 TFSI E היברידי פלאג-אין
אודי Q5 55 TFSI E.
2020 אודי Q5 55 TFSI E היברידי פלאג-אין
אודי Q5 55 TFSI E.

דגם Q5 55 TFSI e ההיברידי מציע 367 כ"ס, 0-100 קמ"ש בזמן של 5.3 שניות וטווח נסיעה חשמלי של מעל ל-40 ק"מ.

 

לאחר שסיפקה לנו בחודש פברואר האחרון הצצה מוקדמת אל יחידות ההנעה ההיברידיות פלאג-אין החדשות שלה, אודי מוכנה להתחיל בשיווק הדגמים המצוידים במערכת ההנעה החדשה הזו. הדגם הראשון לצאת לדרך הוא הקרוסאובר אודי Q5 עם יחידת ההנעה 55 TFSI e.

 

מערכת ההנעה ההיברידית שבדגם משלבת בין מנוע 2.0TFSI המייצר 252 כ"ס ו- 37.7 קג"מ לבין מנוע חשמלי המוסיף 143 כ"ס ו-35.7 קג"מ. יחדיו הם יוצרים יחידת הנעה בהספק כולל של 367 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ. המנוע החשמלי מחובר לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים S tronic המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה.

 

אודי Q5 55 TFSI E היברידי פלאג-אין
ביצועים של אודי SQ5 עם צריכת דלק של 47 קילומטר לליטר.

לפי אודי, תחנת הכוח הזו מסוגלת להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 5.3 שניות ולדגם מהירות מרבית של 239 קמ"ש - נתונים המקבילים לנתוני הביצועים של אודי SQ5 הספורטיבי בגרסת הבנזין. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומד על 47 ק"מ לליטר. עם הנתונים האלו, אודי מציבה תחרות משמעותית לוולוו XC60 T8.

 

מה שאין לאודי SQ5 ויש לאודי Q5 55 TFSI e זו סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 14.1kWh המאפשרת נסיעה חשמלית מלאה עד למהירות של 135 קמ"ש ולטווח של מעל ל-40 ק"מ, בהתאם לתקן WLTP העדכני. הסוללה שבדגם מותקנת מתחת לרצפת תא המטען והיא ניתנת לטעינה בזמן של 2.5 שעות משקע 400V תעשייתי או 6 שעות משקע ביתי רגיל. ניהול הטעינה (וגם הפעלה מרחוק של מערכת בקרת האקלים ועוד) תעשה באמצעות אפליקציית myAudi, המאפשרת איתור וניווט לעמדות טעינה קרובות.

 

אודי Q5 55 TFSI E היברידי פלאג-אין
מתחרה לוולוו XC60 T8.

מערכת ההנעה הכפולה, קוואטרו, שבדגם היא מסוג הנעה כפולה לפי דרישה כך שברוב הזמן המערכת מנתקת את הגלגלים האחוריים מציר ההנעה. באמצעות שלל החיישנים שבדגם, הגלגלים האחוריים ייכנסו לפעולה בהתאם למצב האחיזה. לרשות הנהג, באמצעות מערכת Audi drive select, הנהג יכול לבחור את אופי הפעולה של מערכת ההנעה הכפולה, כולל אפשרות להנעה כפולה קבועה. בנוסף, לרשות הנהג בורר מצבי הנעה המאפשר בחירה מבין נסיעה היברידית, חשמלית מלאה או שמירה על מצב הטעינה של הסוללה.

 

אודי Q5 55 TFSI E היברידי פלאג-אין
טעינה בזמן של 2.5 עד 6 שעות.

אודי התקינה בדגם מספר מערכות עזר לטובת ניצול אופטימלי של מערכת ההנעה ההיברידית. מערכת PEA לדוגמה היא מערכת, שבאמצעות נתונים ממערכת הניווט, המצלמה והרדאר הקדמיים, קובעת אוטומטית את עוצמת מערכת הרגנרציה בכל פעם שהנהג מסיר את הרגל מדוושת התאוצה. כאשר מערכת בקרת השיוט האדפטיבית ACC פועלת, מערכת PEA פועלת להשיג נצילות מרבית באופן אוטומטי. אם מערכת ACC כבויה, מערכת PEA מספקת לנהג מידע מתי כדאי להסיר את הרגל מדוושת התאוצה לניצול מרבי של האנרגיה הקינטית באמצעות רעד קל בדוושה וחיווי בלוח המחוונים ובתצוגה העילית.

 

במצב הנעה היברידי וכאשר מוכנס יעד במערכת הניווט, מערכת ההנעה פועלת כך שניצול הסוללה יהיה אופטימלי, כך לדוגמה המערכת תעדיף לעשות שימוש בסוללה בזמן נסיעה עירונית כך שבעת הגעה ליעד יעשה שימוש מקסימלי בסוללה.

מחיר הדגם בגרמניה עמוד על החל מ-60,450 אירו ולקוחות אודי כבר יכולים לפתוח הזמנה לדגם. דגמים ראשונים ימסרו ללקוחות במהלך הרבעון השלישי של 2019.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.