טוסון החדש תא הנוסעים
קפיצת מדרגה משמעותית מהדגם הנוכחי.
טוסון החדש תא הנוסעים
קפיצת מדרגה משמעותית מהדגם הנוכחי.

מועד ההשקה, הלא יודע בשלב זה, של הטוסון החדש הולך ומתקרב ואנחנו ממשיכים להיחשף לעוד ועוד פרטים על הדגם, הפעם לתמונת ריגול המאפשרת לנו הצצה ראשונה אל תא הנוסעים החדש של הדגם. את מה שאתם רואים בתמונה קחו בערבון מוגבל שכן מדובר כמובן באב טיפוס לדגם ועדיין לא בדגם ייצור סופי.

 

כפי שניתן לראות בתמונה הטוסון החדש יציג קפיצת מדרגה משמעותית לעומת תא הנוסעים הבינוני באיכותו של הדגם הנוכחי, חלק בלתי נפרד מהשדורג המשמעותי שיונדאי הציגה בכל הדגמים העדכניים שלה כדוגמת האלנטרה החדשה או הסונטה החדשה. בין המושבים נוכל למצוא את התפעול הדיגיטלי החדש לתיבת ההילוכים, כמו בסונטה החדשה, באמצעות ארבעה כפתורים (P,D,R,N) וכן תפעול חשמלי לבלם היד עם פונקציית AUTO HOLD.

 

בנוסף ניתן לראות את גלגל ההגה החדש של יונדאי אותו פגשנו באלנטרה החדשה וכן שילוב של כפתורי זיכרון המושבים ומראות הצד בפס הקישוט העליון בדלת הנהג - כמו בשאר הדגמים האחרונים של יונדאי.

 

טוסון החדש עיבוד מחשב
עיבוד מחשב של AtchaCars על בסיס הקונספט VISION T

התמונה מציגה את הסידור החדש למערך לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 צף ומערכת מולטימדיה עם ממשק שליטה על בקרת האקלים על טהרת המגע ללא כפתורים פיזיים. יונדאי לרוב נוקטת בגישה שמרנית בתחום זה, אך גישוש לממשק מבוסס מגע בלבד כבר ראינו באיוניק המחודשת (לא בגרסה הישראלית עם מערכת ה-"8 אלא בזו עם מערכת ה-"10.25 הבכירה) וכנראה שביונדאי החליטו ללכת על כל הקופה בתחום זה. המערכת כוללת כמובן הרחבה לאנדוראיד אוטו ואפל קאר-פליי (בחיבור אלחוטי) וכן תפעול קולי מתקדם, חיבור קבוע לרשת האינטרנט ושירותי רשת שונים כולל אפליקציה למכשיר הסלולרי.

 

ניתן להניח כי הטוסון החדש יעשה שימוש במנועים ותיבות הילוכים מסדרת "סמארט סטרים" החדשה של החברה, כולל לדוגמה מנוע 2.5 ליטר אטמוספרי 190 כ"ס עם תיבת 8 הילוכים אוטו', מנוע 2.0 ליטר חדש עם תיבת הילוכים רציפה, מנוע 1.6 ליטר טורבו החדש עם 180 כ"ס ו-26.9 קג"מ המשודך כם הוא לתיבת 8 הילוכים אוטו'. מנוע דיזל אחד לפחות יהיה, אך זו יחידת הנעה שלא ממש רלוונטית לשוק המקומי שלנו.

אפשר לומר בוודאות גמורה כי הטוסון החדש ישווק עם מערכת הנעה היברידית, השאלה הגדולה היא המגוון. האם זו תהיה המערכת של האיוניק או האלנטרה ההיברידית החדשה עם 141 כ"ס ? (סביר להניח שלא) או אולי המערכת היברידית של הסונטה החדשה עם מנוע מנוע 2.0 ליטר חדש והספק כולל של 193 כ"ס? ואולי בכלל נפגוש גרסת פלאג-אין בלבד, גרסה שהיא כמעט חובה להצלחת הדגם בשוק האירופי. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.