מרצדס EQS תא הנוסעים
הצצה ראשונה לתא הנוסעים של מרצדס EQS.
מרצדס EQS תא הנוסעים
הצצה ראשונה לתא הנוסעים של מרצדס EQS.

תמונות ראשונות של תא הנוסעים של מרצדס EQS דלפו לרשת, 24 שעות לפני שמרצדס תעשה זאת בעצמה. מרצדס EQS היא ספינת הדגל החשמלית של מרצדס, מקבילה למרצדס S קלאס, והיא המכונית הראשונה של מותג המשנה החשמלי EQ של מרצדס שתתבסס על פלטפורמת MEA הייעודית לרכב חשמליים, על בסיסה מרצדס תציג בשנים הקרובות שישה דגמים חשמליים ייעודיים שיצטרפו אל גרסאות חשמליות לדגמים רגילים כמו מרצדס EQA שנחשף לאחרונה שהוא גרסה חשמלית למרצדס GLA החדש.

 

רוכשי מרצדס EQS יוכלו לבחור, בהתאם לרמת הגימור, בין שני עיצובים שונים לתא הנוסעים, האחד דומה במידה רבה למוכר לנו ממרצדס S קלאס החדשה והשני הוא מופע טכנולוגי מרשים המצויד במה שמרצדס מכנה MBUX Hyperscreen המתאפיין בקיר של מסכים, שלושה במספר. המסכים האלו שתולים בחתיכה אחת של זכוכית באורך של 1.4 מטר שעברה שלל טיפולים למניעה של השתקפות והתנגדות גבוהה לשריטות. לא כל כך ברור מה גרם למרצדס לעשות צעד קיצוני כזה, אך כנראה שבחברה חששו להפחיד את הלקוחות הנוכחיים שלהם עם תא נוסעים המבוסס אך ורק על מסכי מגע, כמעט.

 

MBUX Hyperscreen
MBUX Hyperscreen.

המסכים מספקים משוב פיזי בעת לחיצה ומערכת המחשוב המפעילה אותם מצוידת במעבד 8 ליבות מתקדם, זיכרון RAM של 24GB ורוחב פס תקשורת של 46.8GB לשנייה.

 

המערכת הזו מציגה את הדור הבא של מערכת MBUX של מרצדס עם ממשק גרפי חדש ושימוש נרחב בטכנולוגיית AI שתלמד את המשתמש ואת ההעדפות שלו ותתאים את הממשק של המערכת בהתאם, המערכת תלמד בנוסף את כל שאר ההרגלים של הנהג בכל הקשור לתפעול הרכב כמו הרמה של מתלי האוויר בנקודה מסוימת לפי נתוני מערכת הפ GPS, כמובן שאת כל כיוון המראות והמושבים וכו' ובעצם כמעט כל דבר שעולה על דעתכם. מרצס מבטיחה לרוכשים עדכוני OTA למערכת המולטימדיה, למערכת ההנעה, למערכות הבטיחות המתקדמות ועוד לכל אורך חיי הרכב.

 

מרצדס MBUX HYPERSCREEN
הכל במקום אחד.

הממשק הגרפי במסך המרכזי הענק בנוי על עקרון של שכבה אחת כך שאין צורך לעבור בין מסכים ותפריטים שונים בכדי לבצע פעולות שונות ושכיחות, הכל מופיע על המסך הראשי שכאמור, מותאם אוטומטית לצורת השימוש של הנהג בהתאם לפרופיל האישי שלו ולהתאמה שיצרה עבורו מערכת ה-AI. כמובן שישנה גם אפשרות לתפעול קולי טבעי של המערכת ושלל האבזור ברכב וכל זה כמובן מבוסס טכנולוגיית ענן כך שהמערכת משתפרת כל הזמן. בהפעלה הראשונה של המערכת, עוד לפני שמערכת ה-AI למדה את הנהג, מה שיוצג הוא מה שמרצדס למדה באמצעות מידע ממערכת MBUX המותקנת כיום במעל ל-1.8 מיליון רכבים. לנסוע שלצד הנהג יש מסך משלו לשליטה על מערכת המולטימדיה, אך לא על מערכות השונות המשפיעות על הנהיגה כמובן.

 

מרצדס EQS תא הנוסעים
יש גם גרסה רגילה יותר.

לפי מידע שמרצדס פרסמה לאחרונה, הגרסה הבכירה של מרצדס EQS תצויד בסוללה בקיבולת של 108kWh שתאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של מעל ל-700 ק"מ. לרשות הרוכשים יעמדו 500,000 עמדות טעינה ציבוריות AC ברחבי העולם, 200,000 מתוכן באירופה. בכל הקשור לטעינה מהירה, הרוכשים באירופה יכלו לעשות שימוש בכל עמדות הטעינה האלטרה מהירות של רשת ionity המאפשרת נסיעה רצופה בין כל הערים הגדולות במערב אירופה. בשוק האמריקאי הלקוחות יכולו לעשות שימוש ברשת הטעינה המובילה electrify-america. בכל עמדות הטעינה האלו הנהג לא צריך לעשות דבר והחיוב יתבצע אוטומטית דרך אפליקציית Mercedes me.

כאמור, פרטים נוספים על תא הנוסעים של ה-EQS יפורסמו בעוד פחות מ-24 שעות.

 

מרצדס EQS תא הנוסעים
מופיע מרשים של יוקרה וכטכנולוגיה.
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.