לקסוס RZ
לקסוס RZ.
לקסוס RZ
לקסוס RZ.

במסגרת הצגת התוכנית האסטרטגית אמש בתחום הרכב החשמלי של טויוטה מוטור, הוצג הדגם לקסוס RZ שהוא הדגם החשמלי המלא השני של לקסוס לאחר ה- UX 300e רק שבניגוד לזה האחרון, לקסוס RZ 450e הוא דגם חשמלי ייעודי ולא גרסה חשמלית לדגם אחר, למרות הדמיון הויזואלי הרב ללקסוס RX.

 

למעט חשיפת שמו המלא של הדגם ועוד מספר תמונות, אך ללא חשיפה של תא הנוסעים, לקסוס לא מספקת פרטים נוספים על הדגם אך לא קשה לנחש כי הדגם יתבסס על פלטפורמת e-TNGA שהיא הפלטפורמה הייעודית של טויוטה מוטור. זו אותה פלטפורמה המשרתת את טויוטה bZ4X החשמלי אך בשלב זה אנחנו לא יכולים לדעת עד כמה הדגמים קרובים מעבר לשימוש באותה פלטפורמה.

 

לקסוס RZ 450e
לקסוס RZ 450e.

המספר 450 מוצמד לדגמים החזקים והבכירים יותר של לקסוס, כך שאפשר לצפות שנפגוש בדגם מערכת הנעה כפולה בהספק של מעל ל-300 כ"ס זאת לעומת עד 217 כ"ס בטיוטה bZ4X. סביר להניח כי הדגם יצויד בנוסף בסוללה גדולה יותר מזהו של טויוטה bZ4X, כלומר קיבולת גדולה יותר מ-71.4kWh. כפי שאתם יכולים לראות בתמונות, לקסוס RZ נראה כמו דגם שמוכן לפס הייצור כך שלא נאלץ להמתין זמן רב עד לחשיפת הפרטים המלאים.

 

לקסוס רכבים חשמליים
קרוסאובר 7 מושבים ורכב ספורט סדאן חשמלי.

לצד לקסוס RZ החברה הציגה עוד שלושה דגמים חשמליים אותם היא תשוק במהלך השנים הבאות: קרוסאובר 7 מושבים גדול שיתבסס על דגם מקביל של טויוטה, רכב קופה 4 דלתות חשמלי במראה ספורטיבי למדי כדגם הצפוי להחליף את דגמי F של החברה כגון לקסוס IS 500 F-Sport שהוצגה מוקדם יותר השנה.

 

הדגם הרביעי והאחרון הוא הצהרת כוונות של לקסוס לחזור לשוק רכבי העל, אם תרצו יורשת חשמלית ללקסוס LFA המיתולוגית. אז נכון שהיא לא תהיה עם סאונד אלוהי של מנוע V10 אטמוספרי אך היא תהיה ללא ספק חזקה ומהירה יותר שכן לקסוס מציינת כי לדגם יהיה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-2.0 שניות. לצד ביצועים חזקים לקסוס מציינת כי לדגם יהיה טווח נסיעה מרשים למדי של 700 ק"מ.

 

לקסוס רכב על חשמלי
יורשת חשמלית ללקסוס LFA.

 

2022 לקסוס RZ 450e

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.