טויוטה הארייר החדש
טויוטה הארייר החדש.
טויוטה הארייר החדש
טויוטה הארייר החדש.

את טויוטה הארייר (Harrier) אנחנו לא מכירים וגם לא נזכה להכיר, שכן מדובר בדגם המיועד לשוק היפני ומספר מצומצם של שווקים באסיה בלבד, אך ביום שני האחרון טויוטה חשפה את הדור הרביעי של הדגם שוק הבית היפני, אותו הוא תחל לשווק בחודש ביוני הקרוב. 

 

טויוטה הארייר החדש מבוסס כמו הראב 4 הנוכחי על פלטפורמת TNGA-K ולשני הדגמים בסיס גלגלים ורוחב זהים,  2.69 מטר ו-1.85 מטר בהתאמה, אך עם אורך של 4.74 מטר טויוטה הארייר ארוך יותר מה- ראב4 ב-14.5 ס"מ משמעותיים. כמו הראב4, גם טויוטה הארייר נשען על מתלה קדמי בתצורת מקפרסון וסוג אחורי של עצמות כפולות.

 

The new Toyota Harrier
The new Toyota Harrier.

את הדור הקודם של הדגם ניתן היה לקבל גם עם מנוע 2.0 ליטר טורבו 238 כ"ס המוכר לנו מלקסוס NX 300, לדוגמה, אך את הדור הרביעי ניתן לקבל רק עם שתי מערכות הנעה המוכרות לנו מהראב4: מנוע 2.0 ליטר עם 175 כ"ס ו-21.2 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים רציפה ועם הנעה קדמית או כפולה. האופציה השנייה היא יחידת הנעה היברידית על בסיס מנוע 2.5 ליטר עם 178 כ"ס ו-22.5 קג"מ. דגמי ההנעה הקדמית מצוידים במנוע חשמלי קדמי בהספק של 118 כ"ס ומומנט של 20.6 קג"מ כך שההספק הכולל עומד על 218 כ"ס ובדגמי ההנעה הכפולה נוסף מנוע אחורי בהספק של 54 כ"ס ומומנט של 12.3 קג"מ כך שההספק הכולל עומד על 222 כ"ס.

 

The new Toyota Harrier passenger compartment
תחליף יוקרתי לראב4.

כדגם יקר ויוקרתי יותר מהראב4 תא הנוסעים של טויוטה הארייר מציג עיצוב נקי ומעודן יותר ושימוש נרחב בעיטוף חלקי הפלסטיק בתא הנוסעים בדמוי עור מעניקים לדגם ניחוח יוקרתי יותר. במרכז הדשבורד ניצבת מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך "12.3 והרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ומתחתיו נמצא מערך שליטה מבוסס מגע על בקרת האקלים. כמו הראב4, גם טויוטה הארייר מצויד כסטנדרט במערכת הבטיחות TSS.

 

הארייר דור ראשון הוא למעשה לקסוס RX.

רגע של היסטוריה: טיוטה הארייר החל את דרכו בשנת 1997 כגרסה לשוק היפני של הדור הראשון של לקסוס RX וליתר דיוק, לקסוס RX עם סמלים של טויוטה. הסיבה לכך היא שבשלב זה טויוטה לא תכננה לשווק את לקסוס מחוץ לשוק האמריקאי. כך גם היה עם הדור השני של הדגם אשר שווק בין השנים 2003-2013 והיה הגרסה לשוק היפני של הדור השני של לקסוס RX.

Hereafter died third generation
טויוטה הארייר דור שלישי - דגם עצמאי.

At the end of 2013 Toyota introduced the third generation model but no longer as a Lexus RX version but as a standalone model based on the Toita Rab 4 fourth generation assemblies and platform. In this generation Toyota Harrier distinguished itself from the Rav 4 not only in larger dimensions and upgraded and more luxurious passenger compartment but also in the option of engine 2.0 turbo 238 hp presented alongside the familiar Rab 4 engines (2.0 liter gasoline and 2.5 liter hybrid).

 

טויוטה הארייר 2020:

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.