2019 יונדאי איוניק חשמלית ev
יונדאי איוניק EV.
2019 יונדאי איוניק חשמלית ev
יונדאי איוניק EV.

יונדאי איוניק החשמלית מציעה טווח נסיעה של 280 ק״מ ואפשרות לטעינה מהירה של 80% בזמן של 23 דקות בלבד, יחד עם שפע של אבזור נוחות ובטיחות.

 

כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של האיוניק החשמלית, הגרסה החשמלית של האיוניק ההיברידית - הרכב הנמכר ביותר בישראל בשנת 2018. הגרסה החשמלית של האיוניק מציעה טווח נסיעה חשמלי של 280 ק״מ (תקן NEDC), שפע של אבזור ותשווק במחיר של 159,900 שקל. בהמשך השנה ישווק בישראל גם הקונה החשמלי, המציע טווח נסיעה גדול משמעותית.

 

לאיוניק EV מנוע חשמלי בהספק של 120 כ״ס ו-30 קג״מ המסוגל להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ״ש בזמן של 9.9 שניות במצב ספורט או 10.2 במצב הרגיל. המהירות המרבית בדגם עומדת על 165 קמ״ש. יונדאי איוניק חשמלית - מפרט טכני מלא להורדה.

 

2019 יונדאי איוניק ev חשמלית
טווח נסיעה חשמלי של 280 קילומטר.

לדגם סוללת ליתיום-יון פולימר בקיבולת לא גדולה, יחסית למקובל היום, של 28kWh, המספיקה כאמור לטווח נסיעה חשמלי של 280 קמ״ש. את הסוללה שבדגם תוכלו לטעון במספר דרכים:

 

  • טעינה משקע ביתי –שקע כוח (mode 2) במידה והתשתית מאפשר לכבל המקורי להעביר 16 אמפר זמן הטעינה יהיה 8 שעות לטעינה מלאה.
  • טעינה מעמדת טעינה ביתית מנוהלת (mode 3): בעמדה המספקת 32 אמפר, זמן הטעינה יהיה 4-4.5 שעות לטעינה מלאה.
  • טעינה מעמדת טעינה מהירה DC: במידה ומדובר בעמדת 50 קילוואט, זמן הטעינה יהיה 30 דקות ל 80% טעינה ובמידה ומדובר בעמדת 100 קילוואט, זמן הטעינה יהיה 23 דקות ל 80% טעינה.

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל מציין כי "אנחנו נמצאים בתחילתו של עידן תחבורתי חדש. ה-IONIQ Electric הינו הסנונית הראשונה בקטגוריית החשמל שנשיק השנה והדגם המשפחתי הראשון בישראל המאפשר נהיגה של כ- 280 ק"מ רצופים ללא טעינה ומתאים למגוון צרכי לקוחות ושימושים פרטיים ומסחריים. הלקוחות שלנו יוכלו להנות מהרכב הירוק ביותר, הבטיחותי ביותר, ללא חרדת טווח ואשר מפחית את ההוצאה הכספית על תדלוק בכ- 90%". ל- IONIQ Electric כבר קיימת התעניינות רבה בקרב לקוחות רבים בהם ארגונים ועסקים אשר כבר הזמינו רכבים. אנו צופים כי נמסור השנה כמה מאות רכבי איוניק חשמליים, הוסיף פיאמנטה.

 

יונדאי איוניק חשמלית
עיצוב החזית שונה שכן כבר אין שם מנוע בנזין שצריך לקרר.

לאיוניק החשמלית מידות זהות לאלו של הדגם ההיברידי, עם אורך של 4.47 מטר, רוחב של 1.82 מטר, גובה של 1.45 מטר ובסיס גלגלים של 2.70 מטר. למרות שהדגם תוכנן מראש לשאת מערכת הנעה חשמלית, נפח תא המטען קטן יותר ועומד על 350 ליטר לעומת 443 ליטר בדגם הרגיל.

 

יונדאי איוניק חשמלית תא הנוסעים
תא הנוסעים הותאם להנעה חשמלית.

וויזואלית, האיוניק החשמלית זכתה לעיצוב שונה לחזית הדגם, גם בכדי להקטין את מקדם הגרר העומד בדגם על 0.24. תא הנוסעים דומה לדגם הרגיל, אך הקונסולה בין המושבים שונה שכן כבר אין צורך בתיבת הילוכים רגילה ולכן במקום ידית הילוכים תמצאו 4 כפתורים אשר כוללים מצב נסיעה D, מצב רברס R , מצב סרק N ומצב חניה P. מאחורי ההגה תמצאו שליטה על הבלימה הרגנרטיבית אשר עוזרת למחזר את האנרגיה הקינטית של הרכב ולנצלה לייצור חשמל. בנוסף נמצא תצוגה שונה במלוח המחוונים אשר הותאמה למערכת ההנעה החשמלית.

מפרט האבזור עשיר כמו בדגם ההיברידי וכולל מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות מהיצרן, כולל בלימה אוטונומית (80 קמ״ש) עם זיהוי הולכי רגל (70 קמ״ש), בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, מולטימדיה ״8 הכוללת את מערכת Connected Car של כלמוביל עם ניווט waze ועוד, דיבורית BT, שליטה מההגה, משטח טעינה אלחוטי, חישוקי סגסוגת ״16, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. 2019 יונדאי איוניק חשמלית - מפרט טכני מלא להורדה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.