יונדאי טוסון החדש יחליף את ה-ix35 בסוף השנה, יוצע גם עם מנוע 1.6 טורבו 175 כ"ס ותיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים DCT.

2015 יונדאי טוסון

יונדאי מסירה היום (ג') את הלוט מעל יונדאי טוסון החדש, המחליף של ה-ix35 החוזר לעשות שימוש בשם המקורי של הדגם. את הטוסון החדש חשף מעצב העל של ינדאי, פיטר שרייר, שאחראי בנוסף על שפת העיצוב החדשה של יונדאי אותה ראינו מיושמת ביונדאי i30 החדשה, i20 החדשה וכעת אנו רואים אותה מיושמת גם בטוסן החדש.

 

הטוסון החדש, המזכיר בעיצובו את הסנטה פה, נושא כאמור את שפת העיצוב העדכנית של יונדאי המתאפיינת בגריל משושה בולט בחזית ובקווי עיצוב אורכיים וחדים המעניקים לדגם מראה "מוצק ומחוטב" ובעל נוכחות. תא הנוסעים זוכה גם הוא בעיצוב נעים יוותר לעין ופחות צעקני לעומת הדגם הנוכחי, זאת בשילוב של חומרים רכבים ואיכותיים שלא היו בדגם הנוכחי. יונדאי תצייד את הדגם גם באזור בטיחות מתקדם, כולל מערכת חנייה אוטו', מערכת בלימה אוטו' - כולל זיהוי הולכי רגל, מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה ועוד.

 

הטוסון 2015 מבוסס על פלטפורמה חדשה, שתשרת גם את הספורטאז' החדש שיוצג בהמשך השנה, והוא גדל במעט במידותיו לעומת ה-ix35. עם אורך של 4.47 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.64 מטר ובסיס גלגלים של 2.67 מטר הטוסון ארוך יותר ב-6 ס"מ, רחב יותר ובעל בסיס גלגלים גדול יותר ב-3 ס"מ מה-ix35.

 

 

את הטוסון החדש ישרותו שני מנועי בנזין ושלושה מנועי דיזל . היצע מנועי הבנזין כולל מנוע 1.6 ליטר GDI בהספק של 135 כ"ס שיוצע עם תיבה ידנית בלבד, מנוע בנזין נוסף הוא מנוע 1.6 ליטר טורבו T-DGI בהספק מרבי של 175 כ"ס שישודך גם לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים DCT. היצע מנועי הדיזל כולל מנוע 1.7 ליטר 115 כ"ס ומנוע 2.0 ליטר בשני הספקים של 135 כ"ס ו-184 כ"ס, מנוע ה-2.0 ליטר ישודך לתיבת 6 הילוכים אוטו'.

 

המנועים החלשים יותר יוצע עם הנעה קדמית בלבד, המנועים החזקים יותר יוצעו עם כאופציה גם עם הנעה כפולה, דגם הדיזל 184 כ"ס יוצע עם הנעה כפולה כסטנדרט.

 

הטוסון החדש יוצג בסוף החודש בתערוכת ז'נבה ובמהלך המחצית השנייה של 2015 יונדאי תחל לשווק את הדגם באירופה, כל שגם אלינו הוא צפוי להגיע עוד השנה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.