2021 לקסוס IS500
לקסוס IS500 - גרסת ביצועים חזקה אך לא קיצונית.
2021 לקסוס IS500
לקסוס IS500 - גרסת ביצועים חזקה אך לא קיצונית.

בתחילת החודש הנוכחי הושקה בישראל לקסוס IS300 F-Sport החדשה עם מנוע 2.0 ליטר טורבו 241 כ"ס ובשוק האמריקאי יש בנוסף גם שני דגמי 3.5 ליטר V6 בהספקים של 260 או 310 כ"ס. בזאת חשבנו שמסתכמים דגמי ה- IS המחודשים אך כעת לקסוס מפתיעה עם חשיפתה של לקסוס IS500 F-Sport PERFORMANCEהמצוידת במנוע V8 חזק.

 

מנוע מסוג זה שרת בעבר את דגם הביצועים IS F, דגם שהתחרה ישירות מול דגמים כגון ב.מ.וו M3 או מרצדס C63 AMG. הפעם לקסוס משיקה את הדגם תחת קו חדש של דגמי ביצועים להם תוצמד הסיומת F-Sport PERFORMANCE והם יזכו גם ללגו F SPORT מושחר ייחודי להם. האם מדובר בדגם שמתחרה ישירות ב- M3 החדשה לדוגמה? כנראה שלא אבל זה גם לא ממש משנה כי אפשר רק להעריץ את לקסוס שמציעה לנו, טוב לשוק האמריקאי בלבד, מנוע V8 אטמוספרי משובח בעידן בו כל המתחרות הישירות מאירופה כבר עברו מזמן למנועי טורבו.

 

2021 לקסוס IS500 החדשה
מנוע V8 אטמוספרי.

מנוע ה-5.0 ליטר V8 של לקסוס IS500 מייצר הספק מרבי של 472 כ"ס ב-7,100 סל"ד ומומנט מרבי של 54.6 קג"מ המתקבל ב-4,800 סל"ד. בזכות כל השדרוגים שהטמיעו במתיחת הפנים המקיפה ל-IS המחודשת משקל הדגם עומד על 1,765 ק"ג, לא משקל נוצה אך M3 סדאן שבעבר הייתה קלה הרבה יותר השמינה מאוד בדגם G80 החדש ומציגה על המאזניים משקל דומה.

הכוח אל הגלגלים האחוריים בלבד עובר דרך תיבת 8 הילוכים אוטו' SDS, זו אותה תיבה שנוכל למצוא גם בלקסוס IS300. על הכביש התוצאה היא נתון תאוצה 0-96 קמ"ש של 4.5 שניות, זה 0.3 שניות יותר מלקסוס RC F המצוידת ביחידת הנעה זהה.

 

2021 לקסוס IS500
לקסוס IS500.

המומנט אל כל אחד מהגלגלים האחוריים מחולק באמצעות דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני מסוג טורסן ובכל פינות הרכב נמצא בולמים אדפטיביים AVS. לקסוס מדווחת כי הבולמים האחוריים בדגם הם מפיתוח מיוחד של ימאהה ומלפנים נמצא צלחות בלימה גדולות יותר בקוטר של 356 מ"מ יחד עם קירור משופר לבלמים באמצעות הזרמת אוויר דרך הפגוש הקדמי. לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה המאפשר בחירה מבין 4 מצבים המשנים את מפת המנוע, תיבת ההילוכים, ההיגוי, הבולמים ועוד, וכן אפשרות לאפיון אישי המאפשר לשלב בין מצבים שונים.

 

2021 לקסוס IS 500 תא הנוסעים
ללא שינוי בתא הנוסעים, למעט לוגו F-SPORT החדש על ההגה.

בצד הויזואלי הדגם זכה לדיפיוזר אחורי בולט ושני צמדים מדורגים של סופיות אגזוז, חישוקי סגסוגת "19 בעיצוב ייחודי לדגם מבית Enkei הקלים יותר ב-2.7 ק"ג לעומת חישוקי ה-"19 של דגמי F-SPORT הרגילים. נמצא גם השחרה לפנסים מלפנים ומאחור ולמסגרת החלונות, חצאיות צד בולטות ועוד.

 

כמו בשאר דגמי 2021 של לקסוס IS גם דגם הביצועים מצויד במערכת הבטיחות המתקדמת LSS 2.5 Plus של לקסוס.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.