שלושים שנה לאחר שהשיקה את הדגם הראשון שלה בשוק האירופי בשנת 1990, לקסוס מציינת מכירות של 1,000,000 רכבים בשוק זה. בשנת 1990, מספר חודשים בלבד לאחר השקת המותג בשוק האמריקאי, לקסוס החלה את דרכה בשוק האירופי עם דגם אחד בלבד, ספינת הדגל לקסוס LS 400 שנולדה להתחרות ישירות במרצדס S קלאס.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

ללקוסס לא היו חיים קלים בשוק האירופי שרוב הזמן העדיף באופן מובהק את התוצרת המקומית על פני מותג היוקרה של טויוטה שרוב הדגמים שלו, פנו בעיקר לטעם של הצרכן האמריקאי ופחות לזה האירופי. רק בכדי לסבר את האוזן, לקסוס RX נמכר בעשור האחרון בשוק האמריקאי במעל מיליון יחידות, דגם אחד שנמכר במספר דומה למה שכלל דגמי לקסוס הצליחו לעשות בשלושה עשורים בשוק האירופי (כולל הישראלי, רוסי ועוד).

 

לקסוס LS 400
לקסוס LS 400.

אפשר לומר שקסוס הייתה מותג פרימיום די שולי בשוק האירופי עד לאמצע העשור הקודם, אך הדבקות בהנעה היברידית והפריסה שלה בכל דגמי המותג התבררה כמשתלמת במיוחד. תקנות הזיהום בשוק האירופי רק הלכו והחמירו, במיוחד לאחר פרשת הדיזלגייט של יצרני הרכב האירופאים, תקנות להן לקסוס כבר הייתה מוכנה מראש בעוד שהיצרנים האירופים נתפסו עם המכנסיים למטה.

לקסוס הייתה הראשונה לשווק באירופה קרוסאובר היברידי, לקסוס RX 400h שהושק באירופה בשנת 2005, אך בתקופה זו הצרכן האירופי עדיין העדיף את מנועי הדיזל על פני הנעה היברידית. שינוי המגמה הזו החל, פחות או יותר, בשנת 2010, התחזק משמעותית באמצע העשור האחרון והגיע לשיא בשלוש האחרונות עם מעבר משמעותי באירופה להנעה היברידית, במיוחד בציי רכב. בעוד שיצרני הרכב של אירופה נאלצו למהר ולייצר דגמי פלאג-אין, ללקסוס כבר הציעה מעל לעשור מערכת הנעה היברידית מלוטשת ומוכחת.

 

45% מכלל מיליון הרכבים שלקסוס מכרה באירופה בשלושים השנים האחרונות הם בעלי הנעה היברידית, אך כיום כבר מדובר בנתון העומד על 96% במעבר אירופה. למעשה, כמו בישראל, תתקשו לרכוש כיום באירופה דגם של לקסוס שלא עם הנעה היברידית, רק דגם הביצועים RC F ומכונית הקופה המרהיבה לקסוס LC זמינים עם מנועי בנזין רגילים.

 

לקסוס UX300e
לקסוס UX300e - אחריות של עד מיליון קילומטר על הסוללה.

אבן הדרך הזו היא כמובן הזדמנות מצוינת עבור לקסוס להתחיל בשיווק הדגם החשמלי המלא הראשון שלה, לקסוס UX300e המציע טווח נסיעה חשמלי של 316 ק"מ. את לקסוס UX300e נפגוש בחודש הבא גם כאן בישראל. לדגם אחריות יוצאת דופן לסוללה, 10 שנים או עד 1,000,000 ק"מ.

מה שמעולם לא השתנה ב-30 השנים בהן לקסוס משווקת את דגמיה באירופה זה מערך השירות יוצא הדופן של המותג הפועל על פי העיקרון היפני "omotenashi" שהמשמעות שלו היא דאגה ללקוח כאילו היה אורח בביתך.

 

לקסוס באירופה 1990-2020
דגם שנת השקה מספר יחידות
LS 1990 39,059
GS 1993 74,998
IS 1999 202,210
RX 2000 289,284
SC 2001 6,202
LX 2002 58,234
GX 2010 14,862
ES 2010 26,949
CT 2011 97,637
LFA 2011 38
NX 2014 155,366
RC 2015 7,083
LC 2017 1,816
UX 2019 32,972
סה"כ   1,006,710

תגובות (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

ה UX 200 של לקסוס הוא אולי הרכב המשפחתי הכי יפה שיש בישראל. בשום אופן לא לקנות היברידי או חשמלי משום חברה !!! רכבים היברידים עדיין פולטים קרינה אלקטרומגנטית מעל 5 מיליגאוס Constant. מי האהבל שיסכן...

ה UX 200 של לקסוס הוא אולי הרכב המשפחתי הכי יפה שיש בישראל. בשום אופן לא לקנות היברידי או חשמלי משום חברה !!! רכבים היברידים עדיין פולטים קרינה אלקטרומגנטית מעל 5 מיליגאוס Constant. מי האהבל שיסכן את ילדיו ומשפחתו ברכב מקרין ?!

המשך קריאה
There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location