לקסוס GS החדשה תוכננה מראש להיות מהנה לנהיגה ולהתחרות, בעיקר מרצדס E קלאס אך גם מול הצד הספורטיבי של ב.מ.וו.

לקסוס GS 2012

לפני שלקסוס יצא לדרך עם התכנון של הדור הרביעי ל-GS, מספר מהנדסים ונהגי מבחן של לקסוס נסעו לגרמניה ורכשו כ-10 דגמים שונים של מרצדס E קלאס ו-ב.מ.וו סדרה 5 כולל דגמי דיזל, V8 ואפילו M5 אחת ובנוסף, הובאה לצורך מדד השוואתי לאיכות היגוי פורשה קיימאן וכמובן דגם של לקסוס GS דגם 2006.

 

את הרכבים לקחו גם לנהיגה במהירות בלתי מוגבלת באוטובהן גרמני ואחד המשתתפים סיפר: "במהירות של כ-180 קמ"ש, הלקסוס כבר הרימה ידיים. אמנם ניתן היה לנהוג בה מהר יותר, אך זה לא משהו שהנהג היה רוצה לעשות או שהיה מרגיש בטוח לעשות, זאת בעוד שבמרצדס E קלאס גם במהירות של 240 קמ"ש היה פשוט לנהוג במכונית".

 

אותה נסיעה על האוטבהן הגרמני, הבהירה למהנדסי לקסוס בדיוק איך צריכה להיות ה-GS הבאה, הרבה יותר מהנה לנהיגה. כזו שלא רק יודעת לבודד את הנהג מהכביש כמו ה-GS הנוכחית, אלא גם יודעת לחבר אותו אליו באמצעות, היגוי, מתלים ולא פחות חשוב, צליל מפלטים.

 

לפני שניגש לצד הטכני, זו הפעם הראשונה בה אנחנו נחשפים לעיצוב הפנים של לקסוס GS החדשה שללא ספק קיבל לא מעט השראה מתא הנוסעים של סדרה 5 במיוחד עם המסך המרכזי הענק בגודל של 12.3 אינצ'. לוח השעונים חדש אך מוכר לנו מדגם ה-IS ומסך המגע (שהיה מצוין) מוחלף בממשק Remote Touch. מעבר לשאר הדברים השונים בעיצוב כמו גלגל הגה חדש, לצד ידית ההילוכים, נמצא בורר מצבי נהיגה בעל 4 אפשרויות, ECO, נורמל, ספורט – המחדד את תגובת הדוושה וההילוכים ומצב ספורט+ המשפיע גם על הבולמים והן על משקל ההגה.

תא הנוסעים של לקסוס GS הנוכחית למעלה מול  תא הנוסעים של ה-GS החדשה

לקסוס הזמינה השבוע מספר כתבים ממגזינים בארה”ב, להתנסות בגרסת טרום ייצור של ה-GS החדשה שתשווק במהלך 2012, אך העיצוב הסופי שלה ייחשף כבר בעוד שלושה שבועות. הרשמים הראשונים הם שזו הלקסוס סדאן הכי מהנה לנהיגה עד היום, מבלי להתפשר על כל מה שלקסוס מסמלת. כל מי שמכיר את לקסוס GS, יודע שתא הנוסעים שלה פשוט חרישי, ברמה שאין לנהג מושג אם הרכב מתאמץ או לא, זה אמנם מאוד מרגיע, אך רחוק מלערב את הנהג בפעולת הנהיגה. לכן, אחד הדברים הראשונים שציינו הכתבים זו העבודה שהמנוע/מפלטים הפעם נשמעים, ונשמעים אפילו טוב. עוד מציינים לטובה את מושבי הספורט החדשים ואת תנוחת הנהיגה המחברת את הנהג למכונית ולא מהסוג "הכורסאתי" שגורם לנהג להרגיש שהוא יושב על המכונית ולא כחלק המכונית.

 

לקסוס GS 350, שומרת על אותה יחידת הנעה V6 בנפח 3.5 ליטר, אך בהספק שיהיה גבוהה במעט וצפוי לעמוד על כ-310-320 כ"ס. מנוע זה משודך עדיין לתיבת 6 הילוכים אוטו', אך שעברה כיול מחדש.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.