לקסוס חושפת את גרסת הביצועים של ה-GS עם מנוע 5.0 ליטר אטמוספרי בהספק של 467 כ"ס.

2015 לקסוס GS F

מספר ימים לפני שתוצג בתערוכת דטרויט, לקסוס מסירה את הלוט מעל לקסוס GS F החדשה, גרסת הביצועים ללקסוס GS הסאלונית שתתחרה ב-M5 של ב.מ.וו ובמרצדס E63 AMG. עבור לקסוס, ה-GS F היא הנסיון הראשון של המותג בסגמנט מכוניות הסופר-סאלון.

 

אם חשבנו בתחילה שלקסוס תצייד את הדגם במנוע V10 אז טעינו לחשוב כך, שכן לקסוס מציידת את ה-GS F באותו מנוע V8 אטמוספרי של לקסוס RC F הקטנה יותר, מה שמציב אותה בנחיתות הספק משמעותית מול המתחרות שלה ומה שהופך אותה גם ליחידה להציע מנוע ללא מגדש טורבו בסגמנט, למרות שזה לא פעם סוג של יתרון בכל הקשור לניהוג באמצעות הדוושה.

 

למנוע בנפח 5.0 ליטר הספק מרבי של 467 כ"ס ב-7,100 סל"ד ומומנט מרבי של 54.0 קג"מ המתקבל בין 4,800-5,600 סל"ד וכמו ב-RC F הוא משודך לתיבת 8 הילוכים "Sport Direct Shift “ המעבירה את הכוח אל הגלגלים מאחור דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה TVD. לקסוס עדיין לא חושפת את נתוני הביצועים, אך על משקל של 1830 ק"ג, הנמוך ביותר מ-100 ק"ג מה-M5 לדוגמה וההופך את הדגם לקל ביותר בסגמנט, ניתן לצפות לנתון של 4.6-4.7 שניות 0-100 קמ"ש, זאת ביחס ל-RC F לה נתון של 4.5 שניות על משקל של 1,795 ק"ג.

 

לשם ההשוואה, ב.מ.וו M5 ללא חבילת ביצועים מציעה הספק מרבי של 560 כ"ס ונתון של 4.3 שניות או קאדילק CTS-V החדשה שנחשפה לאחרונה, מציעה כבר 640 כ"ס ממנוע 6.2 ליטר עם מגדש-על ונתון תאוצה של 3.8 שניות 0-100 קמ"ש.

 

המנוע המתקדם של ה-GS F מסוגל לפעול בשני מחזורים: אטקינסון כמו ברכים היברידיים לטובת חיסכון בצריכת הדלק בזמן שיוט ו'אוטו' הרגיל והמוכר. דיפרנציאל ה-TVD בדגם כולל כיול בשלושה מצבי פעולה: סלאלום לטובת ניהוג חד וזריזות, סטנדרט המציע איזון בין זריזות לנחישות ומצב מסלול בו הדיפרנציאל מתוכנת לספק מקסימום יציבות כיוונית בנהיגת מסלול מהירה.

 

שלדת ה-GS הרגילה זכתה בדגם לחיזוקים לטובת קשיחות מבנית גבוהה יותר יחד עם מתלים שזכו לכיול ספורטיבי שלפי לקסוס לא פוגם באיכות הנסיעה. לדגם צמידים קדמיים במידה של 255/35R19 ואחוריים במידה של 275/35R19.

 

לקסוס GS F מבדילה עצמה מהגרסאות הרגילות של הדגם בעיצוב אגרסיבי יותר לגריל שעון החול של לקסוס ולכונסי האוויר שצמחו לגודל עצום, זאת יחד עם גימור שחור גרפיט למראות הצד, חישוקי גלגלים "19 בעיצוב F המכסים על קליפרים בצבע כתום בוהק וחצאיות צד. מאחור נמצא פגוש בעיצוב ספורטיבי המכיל 4 יציאות מפלט בולטות יחד עם השחרה של הפנסים מאחור. וספוילר על דלת תא המטען. תא הנוסעים מספק את האווירה הספורטיבית באמצעות שימוש נרחב בגימור בקרבון, מושבי ספורט בשני גוונים וכיסוי אלקנטרה על המשענת המרכזית והאחורית.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.