מאזדה 3
מנוע טורבו למאזדה 3?
מאזדה 3
מנוע טורבו למאזדה 3?

לאחר צרור שמועות בדבר מאזדה 3 עם מנוע טורבו, מאזדה ארה"ב משחררת טיזר קצר עם סאונד של מנוע חדש. למעט ציון של התאריך ה-7.08.2020, הטיזר לא מספק לנו כל מידע נוסף.

 

מהסאונד קשה להבחין אם מדובר במנוע טורבו או לא, אך כאמור השמועות מדברות על מאזדה 3 עם מנוע טורבו, תיבת 6 הילוכים אוטו' והנעה כפולה. למאזדה 3 יש מנועים אטמוספריים טובים מאוד, כולל כמובן מנוע SKYACTIV-X החדש והמתקדם, אך רוב המתחרות שלה משווקות כיום עם מנועי טורבו המציעים יתרון בביצועים בחיי היום יום בזכות מומנט גבוה הזמין בטווח רחב יותר של סיבובי מנוע, כגון הונדה סיוויק עם מנוע 1.5 ליטר טורבו 182 כ"ס, יונדאי אלנטרה (היוצאת, לא האלנטרה החדשה) עם מנוע 1.6 ליטר טורבו 201 כ"ס ועוד.

המנוע המועמד לשרת את מאזדה 3 טורבו הוא כמובן מנוע ה-2.5 ליטר טורבו של החברה שהוצג לראשונה עם מאזדה CX-9 ושהגיע גם למאזדה CX-5. באוקטן נמוך ׁ(87 אמריקאי) המנוע מייצר הספק מרבי של 230 כ"ס ומומנט מרבי של 42.8 קג"מ ובאוקטן גבוה (93 אמריקאי המקביל ל-98 שלנו) הנתונים עולים להספק מרבי של 250 כ"ס ומומנט מרבי של 44.2 קג"מ.

 

שאלה נוספת עליה נקבל תשובה בחודש הבא היא האם באמצעות מאזדה 3 טורבו החברה מתכננת להחיות את דגמי הביצועים MPS של מאזדה 3 או שרק להציע לצרכנים גרסת מנוע חזקה יותר לדגם.

רגע של מחשבה: במאי 2019 מאזדה הכריזה על פיתוח של פלטפורמת הנעה אחורית ומנועי שישה צילינדרים, כך שיתכן שהטיזר הזה בכלל רומז על הצגה של מנוע שישה צילינדרים שישרת את דגמי ההנעה האחורית של מאזדה? מנועי השישה צילינדרים לא ישרתו את הדגמים הרגילים שכן מדובר במנועי שישה צילינדרים בטור המיועדים להנעה אחורית או כפולה בלבד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.