ארגון הבטיחות האירופאי NCAP העמיד כמה רכבי קוואדסייקל למבחן ריסוק ייחודי. התוצאות? בטוח יותר מאופנוע אך כישלון בהשוואה לבטיחות של מכונית, גם בהשוואה למכוניות עירוניות קטנות במיוחד.

רנו טוויזי מבחן ריסוק

קוואדסייקל, כגון רנו טוויזי, הוא כלי רכב אידאלי לעיר. הוא מספיק קטן בכדי לחנות בכל פיסת אספלט פנויה, בדגמי הבסיס החלשים אף אין צורך ברישיון נהיגה למעט הגבלת גיל, עם הנעה חשמלית הוא לא מזהם ובערים רבות באירופה, רכבים מסוג זה זוכים גם לחנייה חינם וגם להטענה חינם בכל נקודות ההטענה הפזורות ברחבי העיר.

 

לאור העובדה שאנשים רבים בוחרים ברכבים אלו כתחליף מצד אחד למכוניות עירוניות קלאסיות כגון טויוטה IQ וסמארט פור-טו או מצד שני כתחליף לטוסטוס, ארגון הבטיחות האירופאיEuroNCAP המבצע מבחני ריסוק לרכבים המשווקים באירופה, אסף ארבעה דגמים פופולריים מהקטגוריה הכבדה של הסגמנט (מעל ל-350 ק"ג) אשר לא מחויבים בהגבלת מהירות של 45 קמ"ש כמו הקטגוריה שמתחת.

 

התוצאות? לעומת טוסטוס או אופנוע אין לארגון ספק שמדובר בתחליף בטוח יותר, אך לעומת כלי רכב רגילים, גם הקטנים שבהם כגון הטויוטה IQ למשל, מכונית באורך של 3 מטר ועם ציון בטיחות של חמישה כוכבים, רכבי הקוואדסייקל מציגים רמת בטיחות נמוכה במיוחד.

 

הארגון תכנן עבור רכבים אלו מבחן ריסוק ייחודי: ריסוק חזיתי מלא במהירות של 50 קמ"ש לעומת 65 קמ"ש ורק 40% מהחזית ברכבים רגילים, וריסוק צד במהירות של 50 קמ"ש כמו ברכב רגיל. שניים מהדגמים הנבחנים למעשה כבר נמצאים בישראל ושיווקם עדיין נבחן: רנו טוויזי וטזארי זירו. למעט הליז'ייה המצוידת במנוע 500 סמ”ק, כל הרכבים שנבחנו בעלי הנעה חשמלית.

 

הטוויזי של רנו הייתה המכונית היחידה במבחן המצוידת בכרית אוויר אחת לנהג והיא גם זו שהשיגה את ציון הבטיחות הגבוה במבחן בריסוק החזיתי, אך עדיין רק6 נקודות מתוך 16. שאר הדגמים השיגו ציון נכשל לחלוטין עם סכנה לפגיעת ראש קטלנית: 4 נקודות לטזארי זירו (Tazzari zero) ושתי נקודות בלבד לליז'ייה (Ligier IXO JS Line 4). במבחן הריסוק הצידי, הציונים כבר היו גבוהים יותר אך עדיין נמוכים יחסית - בין 9.7-7 נקודות.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.