RENAULUTION
RENAULUTION.
RENAULUTION
RENAULUTION.

הקליאו והקפצ'ור הם שני דגמים מצליחים במיוחד של רנו בשוק האירופי ונמצאים באופן קבוע ברשימת הדגמים הנמכרים ביותר ביבשת הישנה. גם הזואי החשמלית נחשבת לדגם חשמלי מבוקש יחסית אך שאר דגמי הליבה של המותג מתקשים להתחרות בשוק האירופאי והרשימה הזו כוללת דגמים כגון הקדג'אר, טווינגו, הסניק, הטליסמן הקולאוס והאספס.

 

כל זה רק חלק אחד משלל המשברים שקבוצת רנו חוותה בשנים האחרונות, הכל החל כמובן עם המעצר ביפן של נשיא הברית הכל יכול של רנו-ניסאן-מיצובישי קרלוס גוהן, מעצר שיצר משבר ניהולי חמור לצד קרע בין רנו לניסאן. הסכסוך נרגע ולקבוצת רנו נכנס יו"ר חדש העונה לשם לוקה דה מאו, האיש שאחרי על פיאט 500 שהצילה את מותג פיאט באירופה, משם הוא המשיך לקבוצת פולקסווגן במגוון תפקידים ומשנת 2015 ועד ינואר 2020 שימש כנשיא סיאט. כעת האיש ברנו והוא מציג את התוכנית האסטרטגית שלו לקבוצת רנו לשנת 2021-2025 תחת השם "RENAULUTION".

 

לוקה דה מאו
לוקה דה מאו.

התוכנית שהגה דה מאו מבוססת על שלושה חלקים עיקריים: צמצום עלויות ייצור ושיפור הרווחיות עד שנת 2023, עדכון צי הדגמים כולל הורדה של דגמים קיימים והכנסה של חדשים עד שנת 2025 והחל משנת 2025 התמקדות בפתרונות ניידות, אנרגיה וטכנולוגיה, בפועל זה אומר מעבר מחברה שרק מייצרת רכבים לחברה המספקת שירותי תחבורה ואנרגיה.

 

שיפור הרווחיות: רנו מתכננת להפחית משמעותית את מספר הפלטפורמת המשתמשות את דגמי הקבוצה כך ש-80% מדגמי הקבוצה יתבססו על 3 פלטפורמות בלבד, לעומת 6 כיום. הפלטפורמות האלו ישמשו לא רק את דגמי רנו או דאצ'יה אלא גם את מרבית דגמי ניסאן ומיצובישי. אחת מהן תהיה פלטפורמה חשמלית ייעודית, פלטפורמת CMF-EV, המשמת כיום את ניסאן אריה והשנה היא תשמש גם את רנו בדגם חשמלי מיוחד של המגאן שהוצג כקונספט מגאן eVision. לצד הפחתת מספר הפלטפורמות בקבוצה רנו תצמצם את מספר יחידות ההנעה שלה מ-8 כיום ל-4 בלבד עד לשנת 2025.

 

רנו 5
רנו 5 הבאה.

חידוש צי הדגמים: דגמים רבים שאנחנו מכירים כיום בקבוצה, שרובם לא משווקים בישראל, ירדו מהיצע הדגמים של רנו ואותם יחליפו 24 דגמים חדשים ממגוון סגמנטים אותם תשיק הקבוצה עד לשנת 2025. מתוך אותם דגמים חדשים עשרה דגמים יהיו דגמים חשמליים ייעודיים על בסיס פלטפורמת CMF-EV, שבעה מתוכם תחת מותג רנו כולל רנו 5 החדשה שהוצגה כקונספט במקביל להצגת התוכנית.

תחת מותג רנו הקבוצה תשיק 14 דגמים חדשים עד שנת 2025 כאשר 7 מתוך אותם דגמים יהיו מסגמנט C ו-D כלומר משפחתיות ומשפחתיות גדולות וכמובן שגם קרוסאוברים - כמו הדור הבא של הקדג'אר והקולאוס לדוגמה. כל הדגמים החדשים של רנו ישווקו בגרסת הנעה היברידית או חשמלית. בחברה שאופים כי עד לשנת 2025 הדגמים "הירוקים" יהוו כ-35% מסך המכירות של הקבוצה.

 

קרוסאובר חדש וגדול יותר לדאצ'יה
קרוסאובר חדש וגדול יותר לדאצ'יה.

דאצ'יה, מותג הלואו קוסט של קבוצת רנו, תעבור לעשות שימוש בפלטפורמה אחת בלבד במקום ארבע כיום, המעבר הזה החל לאחרונה עם הסנדרו החדשה שעושה שימוש בפלטפורמת CMF-B של רנו-ניסאן. בנוסף, קבוצת רנו תהפוך את שני מותגי הלואו קוסט שלה, דאצ'יה ולאדה. ליחידה עסקית אחת וזה אומר שחלק מדגמי לאדה יהיו מבוססים על דגמי דאצ'יה וירדו מפס ייצור משותף.

 

דאצ'יה תפחית את מספר גרסאות המרכב הזמינות מ-18 כיום ל-11 בלבד עד שנת 2025 ובמקביל, היא תיכנס לסגמנטים חדשים ואת זה היא תעשה לדוגמה באמצעות קרוסאובר חדש למותג שיהיה גדול יותר מהדאסטר. דוגמה לכך מוצגת כעת באמצעות הקונספט "ביגסטר" (Bigster). דאצ'יה תשווק גם רכבים חשמליים, הראשון שבהם הוצג לאחרונה כדאצ'יה ספרינג שיהיה הרכב החשמלי הזול ביותר באירופה.

 

רנו מגאן eVision קונספט
רנו מגאן eVision קונספט - דגם ייצור השנה.

מותג מכוניות הספורט של רנו, אלפיין (Alpine), יאגד תחתיו גם את דגמי רנו ספורט, כמו המגאן RS, וכן את חטיבת הספורט וחטיבת המרוצים של רנו. אלפיין מייצרת כיום רק דגם אחד, ה- A110, אך בהמשך המותג יציג דגמי ספורט נוספים כולל דגם ספורט חשמלי שיפותח במשותף עם לוטוס הבריטית.

 

שירותי תחבורה: כמו מרבית יצרני הרכב גם בקבוצת רנו מבינים שבעתיד, חלק מהפעילות העסקית של הקבוצה תהיה במתן שירותי תחבורה ושירותים נוספים סביב תחום הרכב והתחבורה. בחברה צופים שחטיבה זו תהווה כ-20% מסך הכנסות הקבוצה עד לשנת 2030.

בכוונתה של קבוצת רנו לספק שירותי תחבורה לא רק למותגי הקבוצה אלא גם למותגים אחרים. לחטיבה שלושה יעדים עיקריים, הגדלת השימוש ברכבים שכן כיום 90% מהזמן הרכב חונה ללא כל שימוש, ניהול מיטבי של ערך הגרט שהוא המשך ישיר של הסעיף הראשון ושאיפה לחתימת זיהום אוויר מאוזנת. החטיבה תפתח פתרונות מימון שונים, כגון רכב על בסיס מנוי, ליסינג וכו', פיתוח מערכות מחשוב לנושא, שרותי תחזוקת רכב, שירותי משלוחים ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.