קופרה פורמנטור
קופרה מותחת את פנקס ההזמנות לפורמנטור.
קופרה פורמנטור
קופרה מותחת את פנקס ההזמנות לפורמנטור.

לאחר שהציגה את גרסת הייצור של הפורמנטור (Formentor) בחודש מרץ האחרון, קופרה מודיעה כעת כי פנקס ההזמנות לדגם באירופה יפתח בתחילת החודש הבא והרכבים הראשונים ימסרו ללקוחות עם תחילת הסתיו הקרוב. הפורמנטור הוא הדגם הייחודי הראשון של קופרה שלא מבוסס על העיצוב של אחד מדגמי סיאט.

 

בשלב הראשון קופרה פורמנטור ישווק בדגם הבנזין עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 310 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים DSG ולמערכת הנעה כפולה 4DRIVE כסטנדרט. קופרה עדיין לא חשפה את נתוני הביצועים של הדגם, אך ניתן לצפות לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש זהה לנתון של הקופרה אטקה, כלומר 4.9 שניות בשימוש בבקרת יציאה מהמקום.

ברבעון הראשון של 2021 הדגם יהיה זמין גם עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין, אותה פגשנו בגולף GTI החדשה וגם בקופרה לאון החדשה. זו מערכת הנעה היברידית פלאג-אין המבוססת על מנוע 1.4TSI ומנוע חשמלי המייצרים הספק כולל של 245 כ"ס וסוללה המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק"מ.

 

קופרה פורמנטור
בתמונה: יושב ראש קופרה (Wayne Griffiths) מימין ונהג המבחן של קופרה (Jordi Gené).

הקופרה פורמנטור ארוך ונמוך יותר מסיאט אטקה ב-9 ס"מ והוא בעל בסיס גלגלים ארוך יותר ב-4.5 ס"מ. לדגם אורך של 4.45 מטר, רוחב של 1.84 מטר, גובה של 1.51 מטר ובסיס גלגלים של 2.680 מטר. התוספת לאורך ובעיקר הקיצוץ המשמעותי בגובה נועדו בכדי להעניק לדגם את מראה הקופה הדינמי הייחודי לו.

הדגם מצויד כסטנדרט בחישוקי "19, במערכת בלימה של ברמבו ובמערכת בקרת שלדה DCC עם בולמים אדפטיביים. בתא הנוסעים נוכל למצוא מושבי ספורט, מולטימדיה "12 ולוח מחוונים דיגיטלי "10.25 וכן שפע של מערכות בטיחות מתקדמות.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.