פולקסווגן ID4
פולקסווגן ID4.
פולקסווגן ID4
פולקסווגן ID4.

המסע הזה של פולקסווגן, מניו יורק שבחוף המזרחי ועד לסקרמנטו שבחוף המערבי, לא נועד לשבור איזה שיא או לשמש כמסע סיבולת להוכחת העמידות של פולקסוגן ID4, אלא נועד בעיקר להציג לצרכן האמריקאי שלא רק לטסלה יש רשת טעינה מהירה בפריסה רחבה המאפשרת מסע חוצה ארץ ושגם עם רכב חשמלי אפשר לצאת למסע ארוך שכזה.

 

צוות הנהגים של פולקסווגן, שניים במספר, השלים את המסע הזה לאורך של 10,787 ק"מ במשך 18 ימים במסגרתו הצוות ביקר ב-32 עמדות טעינה מהירות של חברת Electrify America ובחלק קטן מהמקרים הרכב נטען במלון למשך הלילה. הגרסה של ה-ID4 המשווקת כיום בשוק האמריקאי היא גרסת ההשקה 1st Edition עם הספק של 204 כ"ס, סוללה בקיבולת נטו של 77kWh וטווח נסיעה של 402 ק"מ לפי תקן ה- EPA האמריקאי, בתקן WLTP האירופי לדגם טווח נסיעה של 520 ק"מ. לפי מספר השימושים בעמדת הטעינה, סביר להניח כי התקן האמריקאי קרוב יותר לטווח המציאותי של הדגם שהוא 77% מהטווח בתקן האירופי.

 

מחוף לחוף ברכב חשמלי
מחוף לחוף ברכב חשמלי.

Electrify America היא כיום רשת הטעינה המהירה DC הציבורית הגדולה ביותר בארה"ב. רשת הטעינה המהירה של טסלה (Supercharger) גדולה יותר אך היא פרטית ומיודעת לדגמי טסלה בלבד. לחברה 580 תחנות טעינה המכילות 2400 עמדות טעינה מהירות שכיום מאפשרות מסע מחוף לחוף דרך שני נתיבים עיקריים. עד סוף 2021 החברה תקים עוד 220 תחנות חדשות ומספר העמדות הכולל יעמוד על 3500.

 

פולקסווגן ID4
פולקסווגן ID4.

פולקסווגן ID4 במהדורת השקה משווקת במחיר של לצרכן של $39,995, לפני זיכוי פדרלי בסך של $7500. בהמשך השנה ישווק בארה"ב גם דגם ההנעה הכפולה במחיר של $43,675, אלו מחירים זולים משמעותית מהמחירים של טסלה מודל Y, אך לזו האחרונה גרסאות חזקות יותר ועם טווח נסיעה ארוך יותר. זה יהיה קרב מעניין עם מתחרה רצינית ישירה ראשונה לטסלה מודל Y בשוק האמריקאי, אך צריך לזכור שהשנה יצטרפו למשחק עוד מספר מתחרות חשובות כגון ניסאן אריה בהמשך השנה האיוניק 5 של יונדאי או ה- EV6 של קיה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.