2021 מיצובישי אאוטלנדר החדש
מיצובישי אאוטלנדר החדש.
2021 מיצובישי אאוטלנדר החדש
מיצובישי אאוטלנדר החדש.

מיצובישי חשפה הערב דרך ערוץ הקניות של אמזון את האאוטלנדר החדש לשנת 2021, דור רביעי לקרוסאובר המצליח של מיצובישי המגיע כתשע שנים לאחר שהוצג הדגם הנוכחי. מיצובישי אאוטלנדר החדש הוא הדגם הראשון של מיצובישי המבוסס על מכלולים של ניסאן, במקרה הזה האקסטרייל 2021 החדש, אך במיצובישי מבטיחים שלדגם אופי וייחוד משלו. האאוטלנדר החדש נחשף בגרסתו לשוק האמריקאי, משם הוא גם יגיע אלינו במהלך הרבעון השלישי של השנה (הייצור ביפן, התקינה אמריקאית).

 

מיצובישי הלבישה את האאוטלנדר החדש בשפת העיצוב החדשה (Dynamic Shield) של המותג שהוצגה עם הקונספט מיצובישי אנגלברג בשנת 2019 כקדימון לאאוטלנדר החדש. החזית צעקנית, אולי קצת מוגזמת, אך בהחלט בעלת נוכחות. שאר הצדדים מציגים עיצוב גנרי יותר שבהחלט מזכיר את קווי העיצוב של האקסטרייל החדש אך בכל מקרה מדובר בשדרוג משמעותי לעומת העיצוב האנמי יחסית של הדגם הנוכחי, במיוחד טרום מתיחת פנים. חישוקי "20 מוגזמים משלימים את המראה החדש.

 

2021 מיצובישי אאוטלנדר החדש
עיצוב נועז לחזית הדגם.

האאוטלנדר החדש גדול יותר מהדגם היוצא וממשיך להציע 7 מושבים. עם אורך של 4.71 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.75 מטר ובסיס גלגלים של 2.70 מטר האאוטלנדר החדש רחב יותר מהדגם היוצא ב-50 מ"מ, גבוה יותר ב-40 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 30 מ"מ. לפי מיצובישי למרווח הכתפיים נוספו 35 מ"מ, לירכיים 25 מ"מ ולמרווח הרגליים בשורה השנייה נוספו 28 מ"מ.

מנוע 2.5 ליטר אטמוספרי ניצב בחזיתו של האאוטלנדר החדש, זהה כמובן למנוע של האקסטרייל. מנוע זה מייצר הספק מרבי של 181 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 25 קג"מ ב-3,600 סל"ד. זו לא יחידת הנעה חזקה במיוחד אך מדובר בשדרוג משמעותי לעומת מנוע ה-2.0 ליטר 150 כ"ס ו-19.6 קג"מ של הדגם הנוכחי. המנוע משודך לתיבת הילוכים CVT רציפה. דגם הפלאג-אין PHEV יוצג בשלב מאוחר יותר וצפוי להציע טווח נסיעה חשמלי כפול מזה של הדגם הנוכחי (כ-90 ק"מ).

 

2021 מיצובישי אאוטלנדר החדש תא הנוסעים
מהפך לעומת הדגם הנוכחי.

מה שלא מגיע מניסאן זו מערכת ההנעה הכפולה של מיצובישי S-AWC (בגרסה מעודכנת) המוצעת בדגם כאופציה. השליטה על המערכת מתבצעת דרך בורר מצבי הנעה/שטח המשנה את אופי פעולת בקרת האחיזה ומערכת ההנעה הכפולה ומאפשר בחירה מבין שישה מצבים שונים. גם דגמי ההנעה הקדמית יצוידו באותו בורר, עם מצב אחד פחות, אך כאן השליטה היא על מערכת בקרת האחיזה בלבד.

 

מיצובישי אאוטלנדר החדש
11 כריות אוויר לשמירה על שלום הנוסעים.

תא הנוסעים הארכאי של הדגם הנוכחי מוחלף בתא נוסעים מודרני ומרשים למדי, מינימליסטי בעיצובו ועם איכות חומרים גבוהה משמעותית מזו של הדגם הנוכחי. גם הצד הטכנולוגי שודרג משמעותית ונוכל למצוא לוח מחוונים דיגיטלי למחצה "7 או מלא "12.3 עם תצוגה משתנה, מערכת מולטימדיה ,8 או "9 חדשה ומתקדמת עם תפעול קולי באמצעות גוגל או אמזון, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מאפשרת תפעול מרחוק של הרכב באמצעות אפליקציה וכן, זו אותה מערכת של האקסטרייל רק עם ממשק גרפי שונה. בנוסף נמצא תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים, תצוגה עילית בגודל של "10.8, אופציה למערכת שמע של BOSE עם 10 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, משטח טעינה אלחוטי, חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, מספר כניסות USB מסוג טייפ C וטייפ A ויש גם גלגל הגה חדש עם כפתורים שנלקחו ישירות מניסאן. מיצובישי מדווחת כי היא התקינה בדגם מושבים חדשים ונוחים יותר ואת שורת המושבים השנייה ניתן לקפל ביחס של 40:20:40.

 

2021 מיצובישי אאוטלנדר החדש
מיצובישי אאוטלנדר החדש.

מערך הבטיחות (MI-PILOT) זהה למה שפגשנו באקסטרייל והוא כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם עצור/סע ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה. בקרת השיוט האדפטיבית עושה שימוש במידע מערכת הניווט בכדי להתאים את מהירות הנסיעה לפני סיבובים והמערכת נשארת פעילה עד 30 שניות מרגע העצירה בניגוד למערכות אחרות שצריך לחדש את פעולתן לאחר עצירה של 3 שניות. בנוסף נמצא בלימה אוטונומית ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור ועוד. לא פחות מ-11 כריות אוויר ישמרו על שלום הנוסעים במקרה של התנגשות, אחת הכריות היא כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע שלצידו.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.