מודל Y נגד פולקסווגן ID6 מבחן בטיחות
טסלה מודל Y נגד פולקסווגן ID6.
מודל Y נגד פולקסווגן ID6 מבחן בטיחות
טסלה מודל Y נגד פולקסווגן ID6.

טסלה זכתה לשם דבר בתחום הבטיחות, אך גם לקבוצת פולקסווגן אין מה להתבייש בתחום הזה והרכבים של שני המותגים זכו וזוכים לציונים גבוהים מאוד במבחני הריסוק והבטיחות הנערכים ע"י גופים מבוססים כגון Euro NCAP האירופאי או IIHS האמריקאי. במבחני הריסוק הרכבים מרוסקים על מחסומים מיוחדים המדגמים התנגשות ברכב אך מה קורה כאשר מרסקים דגם של טסלה בדגם של פולקסווגן? את זה בדיוק בחנו לאחרונה בסין.

 

הסרטון הראשון בו תצפו כולל את מבחן הריסוק של שני הדגמים, מודל Y של טסלה מול פולקסווגן ID6, במהירות של 64 קמ"ש ובהסטה של 50%. הסרטון השני מציג את שני הרכבים מפורקים לחלוטין לרמת השלדה ובו בוחנים את הדפורמציה בשלדה ואת מצב הסוללה לאחר מבחן הריסוק.

לשם התזכורת, פולקסווגן ID6 הוא קרוסאובר 7 מושבים חשמלי המבוסס על פולקסווגן ID4 ומשווק בשלב זה בסין בלבד, שם הוא גם מיוצר. המודל Y גם הוא קרוסאובר 7 מושבים ובשלב זה מיוצר בארה"ב ובסין ובשנה הבאה הוא ירד גם מפס הייצור החדש של טסלה בברלין. יש לציין כי דגמי מודל Y מברלין כוללים שינוי מבנה משמעותי, שימוש ביציקת אלומיניום מתקדמת עבור חזית הדגם. היציקה אמנם לא אחראית על ספיגת האנרגיה בזמן תאונה אך ברור כי משמעותי שכזה גורר גם שינוי בביצועי הדגם מבחן הריסוק כך שנאלץ להמתין למבחן ריסוק נוסף בכדי להבין את המשמעות של שינוי המבנה הזה בתחום הבטיחות הפאסיבית.

 

טסלה מודל Y ברלין
מודל Y מהמפעל בברלין עם יציקה קדמית.

לא אנחנו ולא אתם, כנראה, מדברים מנדרינית שוטפת כך שלא נוכל להבין יותר מידי מהסרטונים אך יש מספיק הסברים ויזואליים הממחישים את תוצאות המבחן המעניין הזה. הטבלה בסוף הסרטון מציגה, כנראה, את נתוני הכוחות שפעלו על בובות הניסוי במושב הקדמי והאחורי. ככל שהנתונים נמוכים יותר המשמעות היא הגנה טובה יותר על הנוסעים ברכב.

 

כמו בכל מבחן ריסוק אזורים פגיעים על גוף הבובות נצבעים בצבע בכדי לזהות נקודות מגע בין גוף הבובה (הנוסע) לבין חלקי הרכב השונים. למעט כריות האוויר, השאיפה היא שלא יהיה מגע כלל בין החלקים הקשיחים ברכב לגוף הבובה. לדוגמה, מריחת הצבע על כרית האוויר הקדמית מאפשרת לגלות את נקודות המגע בין ראש הנהג לכרית, השאיפה היא שראש הנהג יפגע במרכז הכרית וכאן התוצאה של ה- ID6 הייתה מוצלחת יותר מזו של המודל Y.

 

מודל Y תאונה סוללה
הסוללה של המודל Y ספגה דפורמציה משמעותית.

כאמור, מעבר לשלום הנוסעים הבוחנים בדקו גם את שלום הסוללה וכאן ניתן לראות כי מארז הסוללה של פולקסווגן ID6 נותר שלם לחלוטין ללא כל דפורמציה לעומת המארז של המודל Y הציג דפורמציה משמעותית, לא דבר שאנחנו רוצים לראות שכן פגיעה שכזו בתאים שבמארז יכולה להיות מסוכנת.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 21

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.