2019 מרצדס GLS החדש
2019 מרצדס GLS החדש.
2019 מרצדס GLS החדש
2019 מרצדס GLS החדש.

לאחר שזכינו להצצה ראשונה לדגם בתמונות שדלפו לרשת, מרצדס חושפת כעת רשמית את ה-GLS החדש, דור שלישי לרכב הפנאי גדול הממדים של מרצדס המתחרה מול ב.מ.וו X7 החדש, קאדילק אסקלייד ועוד. 

מרצדס GLS החדש, הוא רכב חדש לחלוטין המציעה רמה חדשה וגובהה יותר של עידון, איכות וטכנולוגיה, זו אולי הסיבה שבמרצדס במרצדס מכנסים כעת את ה-GLS החדש כ-S קלאס של ה-SUV. העיצוב החיצוני לובש את שפת העיצוב שהוצגה עם ה-GLE החדש אך שומר על קווי העיצוב והמראה הזקוף המוכרים מהדור הראשון והשני של הדגם, אך הפעם ללא קווי העיצוב החדים שאפיינו את שני הדורות האחרונים של הדגם. העיצוב החדש והעגלגל יותר גם אפשר לדגם להפחית את מקדם הגרר ל-0.32Cd לעומת 0.35Cd בדגם היוצא.

 

2019 מרצדס GLS החדש
עיצוב עגלגל ויוקרתי יותר למראה.

עם אורך של 5,207 מ״מ, רוחב של 1,956 מ״מ ובסיס גלגלים של 3,135 מ״מ, מרצדס GLS החדש ארוך יותר ב-77 מ״מ ורחב יותר ב-22 מ״מ מהדגם היוצא ולבסיס הגלגלים נוספו 60 מ״מ משמעותיים, בעיקר עבור המרווח של יושבי השורה השנייה היושבת על מסילה ותא המטען המציע נפח של עד 2,400 ליטר עם קיפול המושבים. הדור היוצא היה רכב נוח מאוד וגם זה החדש שומר על המסורת באמצעות מתלי אוויר AIRMATIC כסטנדרט. כאופציה ניתן לצייד את הדגם במערך מצלמות ROAD SURFACE SCAN הסורק את פני השטח ומתאים את כיול המתלים בהתאם, כולל רכינה של המרכב בסיבוב.

 

2019 מרצדס GLS החדש
מרווח יותר לנוסעים ומטען, קיפול חשמלי לשתי שורות המושבים מאחור.

למרצדס GLS החדש מידות גדולת יותר במעט מאלו של ב.מ.וו X7, המתחרה העיקרי של הדגם, ולעומת ה-GLE מדובר בתוספת משמעותית של 277 מ״מ לאורך. מרצדס GLE מבוסס על פלטפורמת MHA, אותה פלטפורמה המשרתת את ה-GLE.

 

תא הנוסעים של ה-GLS החדש נלקח ללא שינוי ישירות מה-GLE החדש והוא כולל כסטנדרט שני מסכי ״12.3, אחד עבור לוח המחוונים והמרכזי עבור מערכת המולטימדיה MBUX העדכנית ביותר של מרצדס (המערכת מתעדכנת למעשה כל הזמן בהתאם לעדכונים שמרצדס משחררת).

 

2019 מרצדס GLS החדש
תא הנוסעים נלקח ללא שינוי מה-GLE החדש.

רשימת אבזור הנוחות בדגם בלתי נגמרת ותלוייה למעשה בעיקר בעומק כיסם של הרוכשים. בין היתר נוכל למצוא ברשימה מערכת MUBX למושבים האחוריים עם מסכי ״11.6, מערכת בקרת אקלים מפוצלת ללא פחות מחמישה אזורים, קיפול חשמלי מתא המטען או מעמדת הנהג לשתי שורות המושבים מאחור, אופציה לשורה שנייה עם שני מושבי כורסא נפרדים וחשמליים, חימום וכניסות USB גם לשורה השלישית ועוד.

אבזור מעניין הוא מערכת Carwash, בכניסה למערכת באמצעות מערכת המולטימדיה המערכת מרימים את המרכב למצבו הגבוה ביותר לניקוי טוב יותר של בתי הגלגלים לאחר נסיעת שטח, מקפלת את מראות הצד, סוגרת את כל החלונות, מפעילה את הסירקולציה במערכת המיזוג ומפעילה את מצלמת ה-360 מעלות לכניסה קלה יותר למנהרת השטיפה. המערכת מחזירה אוטומטית את הרכב למצבו הקודם כאשר הנהג נוסע מעל 20 קמ״ש.

 

2019 מרצדס GLS החדש תא הנוסעים
שורה שנייה מרווחת יותר ובקרת אקלים מפוצלת לחמישה אזורים.

גם רשימת מערכות הבטיחות המתקדמות בדגם מרשימה וארוכה, מעבר לבקרת שיוט מתקדמת הנעזרת במערכת הניווט בכדי להאט לפני סיבובים או צמתים, או ניטור שטחים מתים סביב הרכב כולל בלימה בעת הצורך או הסטה של ההגה בכדי למנוע התנגשות, נמצא גם מערכת Active Tailback Assist, מערכת המכינה את הרכב לקראת עומס תנועה מפתיע. כאשר המערכת מקבלת דיווחי זמן אמת על מצבי תנועה דומים, היא מאטה אוטו׳ את מהירות הרכב ל-100 קמ״ש ומפחיתה בהמשך את מהירות הנסיעה בהתאם למהירות התנועה. עד למהירות של 60 קמ״ש המערכת תנהג לבדה את הרכב לאורך הנסיעה בפק התנועה.

 

2019 מרצדס GLS החדש תא הנוסעים
שפע של אבזור נוחות ובטיחות.

בתחום ההנעה, מרצדס ציידה את ה-GLS החדש בשני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל, כולם נעזרים במערכת מיקרו-היברידית EQ Boost המסייעת למנוע בעת הצורך עם 22 כ״ס ו-25.5 קג״מ. כל המנועים משודכים לתיבת 9 הילוכים אוטו׳ 9G-TRONIC.

 

היצע מנועי הבנזין בדגם כולל את דגם GLS 580 4MATIC הבכיר המצויד במנוע 4.0 ליטר V8 טווין-טורבו בהספק מרבי של 489 כ״ס ומומנט מרבי של 71.3 קג״מ, עם מנוע זה לדגם צריכת דלק משולבת של כ-10 ק״מ לליטר. דגם הבנזין הנוסף הוא GLS 450 4MATIC עם מנוע 3.0 ליטר טורבו שישה צילינדרים בטור בהספק מרבי של 367 כ״ס ומומנט מרבי של 51 קג״מ. בשלב זה מרצדס לא מציינת את נתוני הביצועים של הדגם.

 

2019 מרצדס GLS החדש
מרצדס GLS החדש.

היצע מנועי הדיזל כולל את דגם GLS 400 d 4MATIC עם מנוע 3.0 ליטר (למעשה 2.9 ליטר) טורבו שישה צילינדרים בטור בהספק מרבי של 330 כ״ס ומומנט מרבי של 71.3 קג״מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 6.3 שניות ומהירות מרבית של 238 קמ״ש. דגם הדיזל הנוסף הוא דגם GLS 350 d 4MATIC עם מנוע זהה אך בהספק של 286 כ״ס ומומנט של 61.2 קג״מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 7.0 שניות ומהירות מרבית של 227 קמ״ש. צריכת הדלק עם מנועי הדיזל עומדת על 13.2-12.7 ק״מ לליטר. 

כל הדגמים מצוידים במערכת הנעה כפולה 4MATIC המאפשרת בדגם העברה של עד 100% מהמומנט לציר הקדמי או האחורי. לקוחות שירצו יכולות שטח גבוהות יותר יוכלו לבחור באופציה לתיבת הפחתה. במהלך שנת 2020 מרצדס תחשוף את גרסאות הביצועים AMG של הדגם, GLS 53 ודגם הקצה GLS 63.בנוסף לכך, מרצדס תציג בהמשך גם גרסה היברידית פלאג-אין לדגם על בסיס המערכת של מרצדס S קלאס. בשלב מאוחר יותר, מרצדס מתכננת להציג גרסת מייבאך אולטרה יוקרתית לדגם שתצויד בדור הבא של מערכת המתלים האקטיבית של מרצדס, זו שנפגוש בדור הבא של ה-S קלאס.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.