ניאו (Nio) השיקה היום (ד') בסין את מותג Onvo, מותג רכב חשמלי חדש שיהווה את המותג העממי יותר של ניאו, שבעצמה פונה יותר לשוק הפרימיום. במקביל להשקת המותג החדש ניאו חושפת גם את הדגם הראשון של המותג, Onvo L60, שנולד להתחרות ישירות בטסלה מודל Y והוא עושה זאת באמצעות מרווח גדול יותר לנוסעים, מערכת הנעה חשמלית יעילה יותר טווח נסיעה ארוך יותר ומחיר נמוך ונגיש יותר - החל מ-112,000 שקל בשוק הסיני לעומת החל מ-127,000 שקל למודל Y.
Onvo L60 הוא קרוסאובר בסגנון קופה ועם אורך של 4.83 מטר, רוחב של 1.93 מטר, גובה של 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 2.95 מטר מדובר בקרוסאובר גדול יחסית, גדול יותר משמעותית מטסלה מודל Y, אקספנג G6 ולמעשה ממרבית המתחרים לסגמנט. הדגם מבוסס על פלטפורמת NT3.0 החדשה בארכיטקטורת 900V כך שאתם יכולים לצפות לטעינה מהירה במיוחד וכמו שאר דגמי ניאו, גם כאן אתם לא חייבים להמתין לטעינה וניתן להיכנס לתחנת החלפה ולצאת לאחר 3 דקות עם סוללה מלאה.
אפרופו סוללות, Onvo L60 ישווק עם מבחר של שלוש סוללות, שתי סוללות בקיבולת של 60kWh או 90kWh אותן ניתן לרכוש עם הדגם או במסלול החכרה, או סוללת 150kWh בטכנולוגיית מצב מוצק למחצה אותה ניתן לקבל רק במסלול החכרת סוללה.
בשלב זה ניאו לא חושפת את נתוני מערכות ההנעה החשמליות של הדגם (השמועות מדברות על דגם הנעה אחוורית עם 320 כ"ס ודגם הנעה כפולה עם 455 כ"ס) אך היא כן מציינת כי לדגם הבסיס צריכת אנרגיה נמוכה מזו של טסלה מודל Y הבסיסית ( 121Wh לכל ק"מ) וטווח נסיעה של 555 ק"מ. עם סוללת ה-90kWh לדגם טווח נסיעה של כ-730 ק"מ וסוללת ה-150kWh כבר מבטיחה טווח נסיעה של מעל ל-1000 ק"מ. קחו בחשבון שכל הנתונים בתקן CLTC הסיני שמתעדף נסיעה עירונית ולכן נתוני הטווח והנצילות בהתאם.
חלל תא הנוסעים של ה- L60 יציג שפת עיצוב שונה מזו של חברת האם ניאו, עדיין מינימליסטי אך עם דגש על מרווח לנוסעים ומטען ושימושיות משפחתית. הדגם מצויד בתצוגה עילית "13 הכוללת תצוגת ניווט מתקדמת, מערכת מולטימדיה "17.2 3K ומסך "8 אחורי המשמש כסוג של מולטימדיה לנוסעים מאחור - כולל הזרמת מדיה נפרדת מהמסך המרכזי.
Onvo L60 נשען על בולמים בטכנולוגיית FSD, שלדה קשיחה במיוחד ומערך מקיף של 30 חיישנים שונים המשמש את המגוון העשיר של מערכות הבטיחות המתקדמות בהן הדגם מצויד.