היו"ר הכל יכול של פרארי ב-23 השנים האחרונות, יעזוב בקרוב את החברה לאחר סכסוך עם יו"ר פיאט- קרייזלר סרג'יו מרקיונה, שיתפוס את מקומו בניהול המותג.

לוקה די מונטזמולו

לקוה די מונטזמולו, ששימש כיושב ראש חבר המנהלים של פרארי בעשרים ושלוש השנים האחרונות והיה למעשה האיש הכל יכול בחברה, הודיע היום (ד') על פרישתו מניהול המותג והוא יעזוב את החברה אותה ניהל בהצלחה כבר בתחילת החודש הבא, בדיוק ביום בו קבוצת פיאת קרייזלר תונפק בבורסה של ניו יורק. את מקומו של לוקה די מונטזמולו, יתפוס לא אחר מאשר יו"ר קבוצת פיאט-קרייזלר (FCA) - סרג'יו מרקיונה.

 

עזיבתו של האיש הכל יכול בפרארי היא בשל סכסוך מתוקשר עם סרג'יו מרקיונה לאור ביצועי קובצת פורמולה 1 של פרארי שלא זכתה בתואר מאז שנת 2008, אך ככל הניראה, עיקר הסכסוך בין השניים הוא בעיקר על החזון לעתיד של מותג פרארי.

 

בעוד די מונטזמולו, שהחל את דרכו בחברה עוד בשנות השבעים והיה יד ימינו של אנזו פרארי, דאג לשמור בקנאות על הרוח והחזון של אנזו פרארי עבור המותג – לא למכוניות 4 דלתות ובטח שלא רכב פנאי, מרקיונה מהצד השני כן רואה בחזונו את פרארי נכנסת לסגמנטים בהם מעולם לא הייתה, במיוחד כאשר המתחרות עושות זאת בהצלחה. לאור עזיבתו של די מונטזמולו, ישנו סיכוי כעת שעד סוף העשור הנוכחי עוד ניראה מפרארי גם מכונית 4 דלתות וגם שומו שמיים, קרוסאובר כמתחרה לקרוסאובר העתידי של למבורגיני.

 

לוקה די מונטזמולו ניהל ביד רמה ובהצלה יתרה את מותג פרארי (חטיבת הרכבים וחטיבת הספורט המוטורי), עד כדי כך שלמרות שחטיבת פרארי מהווה רק 10% מסך הכנסות קבוצת FCA, חלקה בעוגת הרווח של הקבוצה עומד על25%!. חטיבת פרארי היא גם זו שאחראית להפיכתה של מזראטי ממותג גוסס למותג צומח ורווחי.

תגיות: פרארי
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.