2021 יונדאי טוסון החדש
יונדאי טוסון החדש.
2021 יונדאי טוסון החדש
יונדאי טוסון החדש.

באמצעות טיזר קצר ומספר תמונות, יונדאי מודיעה כי היא תחשוף את הטוסון 2021 החדש בבכורה עולמית ב-14 בספטמבר בלוס אנג'לס (15 בספטמבר שעון ישראל) וכפי שאתם יכולים לראות בתמונות, מדובר בשינוי כיוון דרמטי למדי עבור הדגם.

הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת הוא שיונדאי מתכננת להתחרות באמצעות הטוסון החדש ישירות בשניים מהקרוסאוברים המצליחים ביותר בשוק האמריקאי, טויוטה ראב4 והונדה CR-V, שהם קצת גדולים ויקרים יותר מהטוסון הנוכחי וכך גם יהיה הטוסון החדש. הדבר השני והמשמעותי שאתם צריכים לדעת הוא שהטוסון החדש ישווק עם בסיס גלגלים קצר וארוך תחת אותו שם, בהתאם לשוק היעד, כך שהמשפט הראשון תקף אולי רק לשוק האמריקאי ויתכן שבשוק האירופאי הדגם ימשיך להיות קומפקטי יחסית כמו הדגם הנוכחי. מה נקבל בישראל? שאלה טובה. 

 

יונדאי VISION T קונספט
יונדאי טוסון החדש.

העיצוב החיצוני כפי שניתן לראות נשאר נאמן לשפת העיצוב של הקונספט Vision T שהוצג אשתקד כקדימון לדור הבא של הטוסן. שפת העיצוב החדשה, אותה יונדאי מכנה Parametric Dynamics, מעניקה לטוסון עיצוב דינאמי ודרמטי למדי, במיוחד בעיצוב החזית עם הגריל העצום בעיצוב תכשיט ותאורת היום הבולטת המשולבת בו כחלק אינטגרלי. 

 

תא הנוסעים של הטוסון החדש
תא הנוסעים של הטוסון החדש.

כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים מציג שינוי דרמטי למדי עבור הדגם, לא רק באיכות הכוללת הצפויה להיות גבוהה יותר, אלא גם בעיצוב הנקי ובשדרוג הטכנולוגי עם לוח מחוונים דיגיטלי ללא חופה ש"פשוט מונח" על הדשברוד כמו טאבלט, לפי יונדאי זה נועד ליצור תחושה אוורירית יותר, וקונסולה מרכזית בעיצוב צף כך שמסך המגע המרכזי וממשק בקרת האקלים יהיו קרובים יותר לידי הנהג. כפי שאתם יכולים לראות, כמו רכבים רבים אחרים גם הטוסון החדש מבצע מעבר משמעותי למשטחי מגע במקום כפתורים פיזיים (תלוי רמת גימור) וגם תיבת ההילוכים זכתה לתפעול אלקטרוני באמצעות כפתורים במקום מוט הילוכים מסורתי. 

בתחום ההנעה, הטוסון החדש יעשה שימוש במנועים ממשפחת מנועי סמארט-סטרים החדשה של יונדאי, זה כולל מנוע 1.6 ליטר טורבו חדש עם הספק מרבי הצפוי לעמוד על 180 כ"ס או 198 כ"ס (כפי שהוצג השבוע בקונה המחודש) ובשידוך לתיבת 7 הילוכים DCT וזה כולל גם מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל חדש עם מערכת מיקרו-היברידית 48V עבור השוק הקוריאני. לראשונה, הטוסון ישווק גם עם מערכת הנעה היברידית וזו צפוייה להיות זהה למערכת שהוצגה בסנטה פה המחודש. זו מערכת הנעה היברידית על בסיס מנוע 1.6 ליטר טורבו עם הספק כולל של 230 כ"ס. בצד השני והפחות חסכוני אנחנו נפגוש גם בטוסון N ליין שלפי השמועות צפוי להיות מצויד במנוע 2.5 ליטר טורבו עם 290 כ"ס ותיבת 8 הילוכים DCT.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.