GAC AION V
GAC איון V.
GAC AION V
GAC איון V.

בתחילת השבוע התבשרנו על חזרתו של מותג GAC לשוק הישראלי (רבעון שלישי 2025) אך למעשה מדובר במהלך רחב יותר של החברה, כניסה לשוק הגלובלי כולל דרום אמריקה ואירופה, מהלך שהיה מתוכנן לרגע לפני שהתפרצה הקורונה, נדחה בעקבות כך וכעת יוצא לדרך. אחד הדגמים שיתחרה במרכז טבלת הרכבים החשמליים בישראל הוא Aion V, קרוסאובר חשמלי שיתחרה מול דגמים כגון BYD אטו 3, ג'ילי EX5, ליפמוטור C10 ועוד. 

 

טוסון באנר טוסון באנר

זה לא פשוט לבלוט כיום בסגמנט התחרותי הזה של קרוסאוברים משפחתיים חשמליים בטווח המחיר של 160-180 אלף שקל, כולם מאובזרים מאוד, די איכותיים, לכולם מסך מרכזי ענק, מרווח מספק - מי יותר ומי פחות - ולכולם יחידות הנעה בהספקים דומים של קצת מעל ל-200 כ"ס כך שגם הביצועים דומים למדי. 

 

GAC AION V
AION V.

פה ושם לכל דגם יש ייחוד משלו, BYD לדוגמה מציעה בכל הדגמים שלה חיבור V2L, סוללות LFP בטוחות עם אורך חיים גדול או עדכוני OTA תקופתיים ברמה שרק טסלה יודעת לספק. ליפמוטור C10 גדול יותר מכל המתחרים ועם הנעה אחורית (אך נמצא מאחור בשל טעינה ביתית חד פאזית) ואפשר למצוא עוד ועוד דוגמאות אך בשורה התחתונה לא מדובר בהבדלים מהותיים גם אם הם יכולים להיות חשובים לחלק מהלקוחות. 

 

מה שעוד דומה במיוחד בין כל הדגמים זה טווח הנסיעה, כל היצרנים יישרו קו עם מוביל הסגמנט BYD אטו 3 (לא רק בישראל אלא גם בסין) ולכן טווח הנסיעה של רובם מסתכם בממוצע של 420 ק"מ בתקן WLTP. כאן בדיוק נכנס למשוואה האיון V של GAC שבמקום סוללה בקיבולת ממוצעת של כ-60kWh אצל המתחרים הוא מצויד בסוללה בקיבולת של 75.3kWh (מסוג LFP) המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 510 ק"מ בתקן WLTP וזו כבר תוספת טווח שבהחלט יכולה להזיז לקוחות ממותג למותג. דרך אגב, בשוק הסיני הדגם משווק עם עוד מבחר של שתי סוללות, האחת בקיבולת של 62.3kWh והשנייה בקיבולת של 90.2kWh. 

 

GAC AION V
AION V.

לאיון V יש גם יתרון מסוים בתחום הטעינה DC המהירה, מרבית הרכבים העממיים מסין מסתפקים בנתוני טעינה צנועים יחסית של כ-100kW, לאיון V הספק טעינה מהירה של 180kW כך שטעינה של 30% עד 80% אורכת רק 18 דקות. טעינה AC ביתית כבר סטנדרטית יותר עם מטען פנימי תלת פאזי המאפשר טעינה בהספק של עד 11kW וכמו מרבית הדגמים בסביבה גם כאן יש טכנולוגיית V2L בהספק של עד 3.3kW.  

 

ועכשיו קצת לנתונים היבשים, לאיון V אורך של 4,605 מ"מ רוחב של 1,854 מ"מ, גובה של 1,686 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,775 מ"מ כך שהוא על הצד הקצת גדול יותר בסגמנט בו הוא מתחרה. הדגם מצויד במנוע חשמלי קדמי בהספק של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ, זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 7.9 שניות ולמהירות מרבית של 160 קמ"ש - סטנדרטי לסגמנט (בסין הדגם שודרג לאחרונה להספק של 224 כ"ס). 

 

AION V תא הנוסעים
GAC איון V.

GAC העניק לאיון V עיצוב זקוף היוצר תחושה של רכב גדול ואוורירי יותר, אך זה לא רק תחושה שכן המושב האחורי בדגם הזה מרווח במיוחד עם אפשרות להטייה של המשענת בזווית גדולה יחסית. כמו רכבים רבים מסין חלל תא הנוסעים עושה שימוש נרחב בעיטוף בעור סינטטי, גם על המושבים כמובן כאשר אלו הקדמיים כוללים עיסוי ואוורור. מה שעוד דומה לרכבים חשמליים רבים מסין זה העדר של כפתורים פיזיים כאשר עיקר השליטה על המערכות השונות מתבצעת מהמסך המרכזי ("14.6) כאשר מול הנהג ישנו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל של "8.8. רשימת האבזור צפויה להיות עשירה וברשימת הגימיקים שהיבואן המקומי יכול לבחור להוסיף נמצא מקרר במקום תא האחסון תחת המשענת המרכזית. במקום תא אחסון מרכזי ושולחנות נשלפים ליושבי השורה השנייה. מה שפחות תאהבו בתא הנוסעים זו העבודה שאין לדגם תא כפפות. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
טוסון באנר טוסון באנר
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.