פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט S שוברת את שיא ההקפה של הנורבורגרינג עם זמן של 7 דקות ו-49 שניות.

2016 פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט S
גולף GTI קלאבספורט S - מחזיקת שיא הרינג להנעה קדמית.

הקרב על הרינג: זה התחיל מסיאט לאון קופרה החדשה שקבעה באפריל 2014 שיא חדש למכוניות הנעה קדמית עם זמן של 7:58 דקות להקפת מסלול הנורבורגרינג, רנו, ממנה נלקח השיא הקודם, יצרה כמה חודשים לאחר מכן גרסה מיוחדת למגאן ספורט שקבעה שיא חדש של 7 דקות ו-54.3 שניות, אותו ניפצה כשנה לאחר מכן הונדה סיוויק טייפ R החדשה עם זמן של 7 דקות ו-50.65 שניות.

 

הקדימון הזה מביא אותנו אל מחזיקת השיא החדשה, פולקסווגן GTI קלאבספורט S, שקבעה השבוע זמן הקפה של 7 דקות ו-49.21 שניות. הגולף GTI קלאבספורט S היא אמנם חלק מחגיגות ה-40 שנה לגולף GTI אך לפני הכל היא הונדסה למטרה אחת ויחידה, לקבוע שיא חדש על הרינג להנעה קדמית.

 

GTI קלאבספורט S היא גרסה מכוונת מסלול ל- GTI קלאבספורט אשר הוצגה בשנה שעברה וגם היא הייתה חלק מחגיגות ה-40 לגולף GTI. וויזואלית, ההבדלים החיצוניים לעומת הקלאבספורט הרגילה כמעט ולא קיימים, אך בתא הנוסעים, מתחת לשלדה ובתא המנוע השינויים רבים ומקיפים.

 

2016 פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט S
הסבתא רבתא והנינה המוכשרת.

מנוע ה-2.0 ליטר טורבו של הקאלבספורט ששודרג בדגם ה- S מהספק מרבי של 265 כ"ס (290 כ"ס בגדישת יתר לזמן מוגבל) להספק מרבי של 310 כ"ס ומומנט מרבי של 38.7 קג”מ, באמצעות מערכת פליטה משופרת ותוכנת ניהול חדשה למנוע ה- EA888. מערכת הבלימה שודרגה בכדי להתמודד טוב יותר עם הדרישות הגבוהות של נהיגת מסלול ובכדי להפחית ממשקל הדגם כ-30 ק"ג, פולקסווגן הסירה את המושב האחורי וחלק ניכר מחומרי בידוד הרעש. המשקל היבש של הדגם עומד על 1,285 ק"מ ולפי פולקסווגן נתון התאוצה 0-100 קמ"ש בדגם עומד על 5.8 שניות, זאת לעומת 5.9 שניות.

 

בנוסף לכך, הדגם, שייצור במהדורה מוגבלת של 400 יחידות בלבד, מצויד בתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד שכן לפי פולקסווגן תיבת DSG אמנם הייתה מאפשרת החלפות הילוכים מהירות יותר אך תוספת משקל של 20 ק"ג לעומת תיבה ידנית הייתה מונעת מהדגם לרשום את השיא. כיול המתלים והדיפרנציאלים בדגם הותאם לנהיגת מסלול ואת חישוקי ה-”19 של הדגם עוטפים צמיגי מישלן Pilot Sport Cup 2.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.