יונדאי סיפקה לנו בשבוע שעבר הצצה ראשונה אל הטוסון 2021 החדש, אותו היא תחשוף בבכורה עולמית בלילה שבין שני לשלישי. לפני שהיא תעשה את זה, יונדאי מספקת לנו מבט אל שלבי הפיתוח האחרונים של הטוסון באירופה שם בוצע הליטוש האחרון לדגם בגרסתו לשוק האירופי.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

בחודשים האחרונים הטוסון בילה על מסלול המרוצים בכדי ללטש את היכולות הדינמיות של הדגם, הוא גם בילה בחורף השוודי בכדי לבחון את ההתמודדות של הדגם עם תנאי קור קיצוניים והדרים לכבישי דרום ספרד שם הוא נבחן בתנאי חום וקינח באלפים האוסטרים במבחני גרירה בתנאים דלילי אוויר ומרובי עליות ומורדות. בין לבין הוא גם בילה במרכז הפיתוח בצ'כיה שם נבחן נושא ה- NVH (רעידות, בידוד רעשים ועידון כללי) מעברי מים, נסיעת שטח ועוד.

 

טוסון 2021 החדש עם הסוואה
מבחני גרירה באלפים האוסטרים.

המבחנים בשטח כוללים לדוגמה בחינה של הקשיחות המבנית ודיוק הייצור, עוצרים את הרכב בהצלבה קיצונית עם שני גלגלים אלכסונים באוויר ובודקים פתיחה וסגירה של כל החלונות וכמובן של הדלתות. הכל צריך להיפתח ולהיסגר בקלות כאילו שהרכב עומד על 4 גלגלים בחניה. בסיום כל המבחנים מהנדסי הפיתוח של יונדאי מיישמים את הממצאים בשלב הייצור הסופי של הדגם.

הטוסון החדש הוא דור רביעי לדגם ולראשונה הוא ישווק בשתי גרסאות מרכב, קצרה (רגילה) וארוכה עם בסיס גלגלים ארוך יותר. בכל שוק בו ישווק הדגם תשווק גרסת מרכב אחת בלבד כך שסביר להניח כי בשוק האירופי הטוסון ישווק רק בגרסה הקצרה ואילו, לדוגמה, בשוק האמריקאי הדגם ישווק בגרסה הארוכה דבר שיאפשר לדגם להתחרות ישירות מול דגמים כגון טויוטה ראב4 והונדה CR-V.

 

יונדאי VISION T קונספט
יונדאי טוסון החדש.

הטוסון החדש יולבש בשפת העיצוב העדכנית של יונדאי (Sensuous Sportiness) וכפי שיונדאי הציגה בתמונות הטיזר לדגם מדובר בעיצוב דרמטי ומוחצן במיוחד לדגם. את העיצוב החיצוני המחוצן ילווה תא נוסעים חדש לחלוטין שכמו תאי נוסעים מודרניים רבים הוא עושה שימוש נרחב יותר במסכים ומשטחי מגע. הקונסולה המרכזית, המכילה את מערכת המולטימדיה החדשה וממשק בקרת האקלים, זכתה לעיצוב צף בכדי שתהיה קרובה יותר לידי הנהג.

 

תא הנוסעים של הטוסון החדש
תא הנוסעים של הטוסון החדש.

יונדאי לא חשפה עד היום פרטים טכניים על הדגם, אך אנחנו מצפים כי הגרסה האירופית של הטוסון החדש תשווק לראשונה בגרסה היברידית מלאה על בסיס מערכת ההנעה של הסנטה פה החדשה, כלומר מערכת הנעה היברידית על בסיס מנוע 1.6 ליטר טורבו לעומת 1.6 ליטר אטמוספרי באיוניק או בקונה. עם הספק כולל של 230 כ"ס, הטוסון יוכל להתחרות היטב מול הראב4 הייבריד לו הספק דומה. מנוע נוסף לשוק האירופי יהיה מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל חדש שישודך לתיבת 8 הילוכים DCT החדשה של יונדאי.

 

תגובות (0)

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location