2021 קופרה פורמנטור
קופרה פורמנטור.
2021 קופרה פורמנטור
קופרה פורמנטור.

כאשר קופרה הציגה לראשונה את גרסת הייצור של הפורמנטור, הדגם העצמאי המלא הראשון של קופרה, היא הציגה את הדגם עם שתי יחידות הנעה בלבד, 1.4 טורבו היברידי פלאג-אין עם 245 כ"ס ו-2.0 ליטר טורבו עם 310 כ"ס. כעת, ולקראת תחילת המסירות של הדגם באירופה, קופרה מספקת לנו שלל תמונות חדשות, סרטונים ומידע ראשוני על שאר יחידות ההנעה שישרתו את הדגם.

 

למעט מנוע 1.0TSI, את הקופרה פורמנטור ניתן לקבל עם כל המנועים המוכרים של סיאט. היצע המנועים כולל מנוע בנזין 1.5TSI עם 150 כ"ס ומנוע דיזל 2.0TDI עם 150 כ"ס, את מנועים אלו ניתן לקבל עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DSG ועם הנעה קדמית בלבד. מעל דגמי בסיס אלו נמצא את מנוע ה-2.0TSI עם 190 כ"ס בשידוך לתיבת DSG ולמערכת הנעה כפולה 4Drive וכן את דגם הפלאג-אין e-Hybrid הבסיסי 1.4TFSI עם 204 כ"ס ו-32 קג"מ. דגם הפלאג-אין מצויד בסוללה בקיבולת של 13kWh שתאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של קצת מעל 50 ק"מ.

 

2021 קופרה פורמנטור
לא רק בדגמי ביצועים.

מעל הדגמים הרגילים נמצא את שתי הגרסאות הבכירות של הפורמנטור אשר יזכו לתוספת VZ לשם כקיצור של המילה "Veloz" שהמשמעות שלה בספרדית זה "מהיר" או "זריר". דגמים אלו יזכו בנוסף לשלל שדרוגים לשיפור היכולות הדינמיות כגון בולמים אדפטיביים (עד 15 דרגות קשיחות) עם הנמכת מרכב כסטנדרט, מערכת בלימה משודרגת של ברמבו לצד גלגל הגה ספורטיבי עם כפתור שליטה מהירה על בורר מצבי הנהיגה ומושבי באקט אוחזים. היצע המנועים בגרסאות אלו כולל יחידת הנעה היברידית פלאג-אין e-Hybrid על בסיס מנוע 1.4TSI אך עם הספק כולל של 245 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ.

 

קופרה פורמנטור
גם בשני דגמי פלאג-אין.

בפסגת ההיצע נפגוש את הדגם המקביל לקופרה אטקה או לטיגואן R החדש, גרסה זו מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 310 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ. עם הנעה כפולה 4Drive ותיבת DSG שבעה הילוכים זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש.

 

קופרה פורמנטור
קופרה פורמנטור.

קופרה פורמנטור הוא קרוסאובר קופה המבוסס על פלטפורמת MQB Evo, כמו בסיאט לאון החדשה. הפורמנטור דומה בגודלו לאטקה אך ארוך יותר ונמוך יותר בכ-90 מ"מ, מה שמעניק לדגם את מראה הקופה הדינמי. לפרמנטור אורך של 4,450 מ"מ, רוחב של 1,839 מ"מ, גובה של 1,511 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,680 מ"מ (תוספת של 42 מ"מ לעומת האטקה). נפח תא המטען בדגם עומד על 450 ליטר בדגמים הרגילים, 420 ליטר בדגמי הנעה כפולה 4Drive ורק 345 ליטר בדגמי הפלאג-אין.

 

קופרה פורמנטור תא הנוסעים
כמו שאר דגמי סיאט אך עשיר יותר למראה.

תא הנוסעים דומה בעיצובו למה שפגשנו, לדוגמה, בלאון החדשה וכמובן גם בקופרה לאון החדשה, אך כיאה למותג השואף להיות סוג של פרימיום אפשר למצוא חומרי גימור עשירים יותר והקפדה יתרה על הפרטים הקטנים, כמובן שזה תקף בעיקר לגרסאות הבכירות של הדגם ופחות לגרסאות הרגילות. במרכז הדשבורד נמצא את מערכת המולטימדיה החדשה של סיאט (MIB3) כאן עם מסך עד לגודל של "12 ברזולוציה גבוהה של 1560x700 פיקסלים לצד לוח מחוונים דיגיטלי חדש בגודל "10.25 וברזולוציה של 1,280x480 פיקסלים הכולל מסך ספורט עם תצוגה גדולה של הסל"ד במרכזו יחד עם נתונים שונים כגון כוחות G, מומנט, הספק, לחץ גדישה ועוד.

 

קופרה פורמנטור מערכת בלימה
מערכת בלימה של ברמבו בדגם הביצועים הבכיר.

כמובן שנמצא גם אבזור אותו אנחנו מצפים לפגוש ברכב מודרני כגון שקעי USB טייפ C מלפנים ומאחור, משטח טעינה אלחוטי, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, תפעול קולי טבעי, שליטה על בקרת האקלים ועוצמת השמע באמצעות החלקת האצבע על פס מגע בתחתית המסך המרכזי, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מערכת חניה אוטומטית, עדכוני OTA למערכת ועוד.

מפרט הבטיחות עשיר וכולל, כאופציה, את כל המערכות המתקדמות של קבוצת פולקסווגן כגון מערכת Travel Assist הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית 0-210 קמ"ש, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה ושימוש במערכת הניווט והמצלמה הקדמית בכדי להתאים את מהירות הנסיעה למצב התנועה ותוואי הנסיעה. נמצא גם מערכת יציאה בטוחה ומערכת ניטור נהג מתקדמת שבמידה והנהג לא מגיב להתראות תביא את הרכב לכדי עצירה מלאה ותיצור חיבור טלפוני על מוקד חירום.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.