קיה טליורייד
קיה טליורייד - הקרוסאובר הענק של קיה.
קיה טליורייד
קיה טליורייד - הקרוסאובר הענק של קיה.

כשלוש שנים לאחר שהציגה את הקונספט לדגם, קיה חושפת בתערוכת דטרויט את הטליורייד (Telluride), רכב הפנאי 7-8 מושבים הענק והחדש של קיה, גדול משמעותית הסורנטו, ותאום לא זהה ליונדאי פליסייד אשר הוצג אשתקד. הטליורייד מיועד בראש ובראשונה עבור השוק האמריקאי, אך במחיר הנכון עוד יש סיכוי שנפגוש את הדגם בישראל ביבוא סדיר.  

 

הטליורייד מצויד במנוע חדש בקיה, אותו נוכל למצוא גם בפליסייד, מנוע 3.8 ליטר V6 במחזור אטקינסון (LAMBDA II) המייצר הספק מרבי של 291 כ״ס ב-6,000 סל״ד ומומנט מרבי של 36.2 קג״מ ב-5,200 סל״ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטו׳ חדשה המעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים כסטנדרט עם אופציה להנעה כפולה HTRAC.

 

קיה טליורייד 2019
מנוע V6 אמריקאי קלאסי, גם אם המקור קוריאני.

לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה עם מספר מצבים: במצב Smart ההנעה הכפולה היא לפי דרישה ובמצב Eco ההנעה היא קדמית בלבד. במצב Comfort עד 20% מהמונט עובר לציר האחורי ובמצב Sport עד 35%. לרשות הנהג שני מצבים נוספים, שלג ו-AWD, במצב AWD היחס עומד על 50:50. בקיה מציינים כי לטליורייד כושר גרירה של עד 2267 ק״ג. לקיה טליורייד אורך של 5.0 מטר, רוחב של 1.99 מטר, גובה של 1.75 מטר ובסיס גלגלים של 2.90 מטר. 

 

2019 קיה טליורייד תא הנוסעים
נאה, מאובזר ומרווח ועם שפע של מערכות בטיחות מתקדמות.

העיצוב החיצוני נשען על שפת העיצוב שהוצגה עם הקונספט לדגם בשנת 2016, קצת פחות מרשים למראה אך עדיין עיצוב מוצלח. תא הנוסעים של הטליורייד הוא ללא ספק אחד מהיותר מרשימים של קיה, לא פורץ דרך אך מעביר רושם איכותי ומקום שיהיה נעים לשהות בו גם שעות רבות, גם בשורה השנייה אותה ניתן לקבל עם שני מושבי כורסא נפרדים. הורים לילדים קטנים ישמחו לדעת כי הדגם מצויד במערכת למניעת שכחת ילדים במושבים האחוריים.

 

רשימת האבזור, הסטנדרטי או האופציונאלי, ארוכה למדי. בין היתר נוכל למצוא: מולטימדיה ״10.25 עם אנדוריאד אוטו ואפל קאר-פליי, מצלמת 360 מעלות, משטח טעינה אלחוטי, עד 6 כניסות USB - שתיים לכל שורה, חיבור במקביל של שני מכשירים למערכת, ריפודי עור נאפה, מערכת שמע מבית Harman Kardon עם 10 רמקולים ועוד.

 

קיה טליורייד תא הנוסעים
7 או 8 מושבים.

רשימת מערכות הבטיחות המתקדמות ארוכה לא פחות וכוללת בלימה אוטונומית םע זיהוי הולכי רגל, אור גבוה אוטומטי, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית כולל שמירה על מרכז הנתיב, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור ובלימה בנסיעה לאחור, בקרת ערנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

בנוסף נמצא מערכת נהיגה סמי אוטונומית HDA המאפשרת נהיגה אוטונומית בכבישים מהירים כאשר הרכב שולט על ההיגוי, תאוצה ובלימה. המערכת מתאימה את מהירות הנסיעה בהתאם לתמרורים שבדרך. מערכת BCA-R נועדה למנוע התנגשות בעת מעבר נתיב, המערכת תפעיל את הבלם בגלגל הנגדי לנתיב הרצוי בכדי למנוע מעבר כאשר הנתיב לא פנוי. חלק מהדגמים יצוידו גם בתצוגה עילית צבעונית, מיקרופון לשיחה עם הנוסעים מאחור ואופציה לניתוק הרמקולים האחוריים בכדי שמערכת השמע לא תעיר את הילדים.ֿ

 

2020 קיה טליורייד

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.