כחמישה חודשים לאחר שהשיקה בשוק האמריקאי את קיה K4 האצ'בק, המשפחתית האצ'בק החדשה של קיה נוחתת כעת באירופה כמחליפה של ה- סיד. רק נזכיר לכם כי יש גם קיה K4 סדאן המחליפה בשוק האמריקאי את הפורטה.
בשוק האמריקאי קיה K4 האצ'בק משווקת עם מנוע 2.0 ליטר 147 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה או מנוע 1.6 טורבו 190 כ"ס ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. באירופה, קיה K4 האצ'בק תשווק עם מבחר של שלוש יחידות הנעה: מנוע 1.0 טורבו 115 כ"ס ו-20.4 קג"מ כאשר מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים כאשר הלקוחות יוכלו לבחור גם בגרסה היברידית קלה עם תוספת של סיוע חשמלי 48V. עם יחידת הנעה זו לדגם נתון 0-100 קמ"ש של 12.3 שניות ומהירות מרבית של 185 קמ"ש.

לקוחות שירצו קצת יותר ביצועים יכולים לבחור במנוע 1.6 טורבו שיהיה זמין בשתי גרסאות הספק: 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ או 180 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-9.1 שניות) או 180 כ"ס ומומנט מרבי של 27.0 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-8.4 שניות).
קיה מדווחת כי במהלך שנת 2026 היא תשווק את ה- K4 האצ'בק גם בגרסה היברידית מלאה וזה אומר שיש גם פוטנציאל שנפגוש את הדגם כאן בישראל בגרסה זו. בשלב זה אנחנו עדיין לא יודעים לומר האם גם ה- K4 סדאן תשווק עם יחידת הנעה היברידית אך אם כן, סיכוי טוב שגם היא תשווק בסוף באירופה וכאן בישראל.
לקיה K4 האצ'בק אורך של 4.40 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.43 מטר ובסיס גלגלים של 2.72 מטר כך שמדובר במשפחתית האצ'בק גדולה למדי, גדולה יותר מהסיד היוצאת וגדולה יותר משמעותית ממשפחתיות האצ'בק אחרות כגון הגולף. נפח תא המטען עומד על 438 ליטר בדגמי הבנזין הרגילים או 328 ליטר עם סיוע 48V.

בעידן בו משפחתיות האצ'בק כבר ממש לא הבחירה הראשונה של המשפחה האירופית או הישראלית, קיה בחרה להעניק ל- K4 האצ'בק עיצוב מוחצן ומרהיב למדי מהסוג שרק עבורו משפחות יבחרו בהאצ'בק משפחתית במקום באיזה קרוסאובר.

בימים אלו זה די מיושן לראות מוט הילוכים סטנדרט בין המושבים, אך מעבר לכך חלל תא הנוסעים של ה- K4 מציג עיצוב בהשראת הדגמים החשמליים של קיה. מול הנהג מסך פנורמי רחב המשלב שני מסכי "12.3 ומסך "5.3 במרכזו עבור תצוגת בקרת האקלים, עליה ניתן לשלוט גם דרך שורת כפתורים פיזיים ואם כבר הזכרנו כפתורים, בעידן בו אלו נעלמים כאן נמצא כאלו במידה מספקת כולל לדוגמה כפתורים לצד ידיות הדלתות לתפעול חימום/אוורור המושבים או כפתור בורר מצבי נהיגה ישירות על ההגה. לצד זה נמצא מערכת שמע מבית Harman Kardon, מפתח דיגיטלי, עדכוני OTA, סייען קולי מבוסס AI ועוד. כמובן שגם נמצא מערך מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות מהדור העדכני של קיה.