הקליאו RS 16 היא קליאו RS על לב ורכיבים של המגאן 275RS טרופי R הקיצונית.

2016 רנו קליאו RS 16
רנו קליאו RS 16 - קליאו ספורט עם לב של מגאן RS טרופי R.

חטיבת הספורט של רנו (R.S) חושפת קונספט לגרסה קיצונית במיוחד לקליאו ספורט – קליאו R.S 16 המצוידת במנוע ה-2.0 ליטר טורבו של המגאן R.S טרופי R המייצר בדגם הספק מרבי של 275 כ"ס, זאת לעומת 200 כ"ס בקליאו RS הרגילה או 220 כ"ס בקליאו RS 220 טרופי שהוצגה בשנה שעברה ויוצרה במהדורה מוגבלת בלבד.

 

הקליאו RS 16 נבנתה כחלק מחגיגות ה-40 של חטיבת הספורט של רנו והיא הוצגה בגרנד פרי של מונאקו ע"י נהג הפורמולה-1 קווין מגנוסן. אם לסכם בקצרה, הקליאו RS 16 היא קליאו RS רגילה בה הושתלו רכיבים רבים מהמגאן RS275 Trophy R הקיצונית.

 

מעבר להשתלת המנוע, שדרשה לא מעט עבודה כולל שינוי חזית הרכב בכדי להתאים את המנוע ומערכת הקירור, גוף הרכב רחב יותר ב-60 מ"מ והוא נשען על חישוקי "19. בנוסף למנוע נלקחו מהמגאן גם הבולמים המתכווננים ומערכת הבלימה וממכונית הראלי קליאו R3T נלקח הציר האחורי המסייע להקשחת המבנה.

 

נכון לעכשיו, רנו ייצרה שני דגמים, האחד עבור תצוגה והשני עבור מבחנים של מחלקת הפיתוח. ברנו רוצים שנחשוב על הקליאו RS 16 כעל סוג של יורשת לקליאו V6 המופרעת, בה חטיבת הספורט של רנו השתילה במקום המשוב האחורי מנוע V6 בנפח של 3.0 ליטר בהספק של 230 כ"ס בגרסה הראשונה וששודרג בהמשך ל-250 כ"ס בגרסה השנייה.

 

בשלב זה אין בכוונתה של רנו להביא את הדגם לייצור מוגבל, אך בהתאם למידת העניין בדגם הכל עוד אפשרי, המחיר כמובן יהיה בהתאם.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.