רנו קליאו ספורט החדשה תוצע עם מנוע 1.6 טורבו 200 כ"ס, תיבת EDC כפולת מצמדים ותסתפק ב-6.7 שניות 0-100 קמ"ש.

רנו קליאו RS החדשה - מנוע טורבו ותיבת EDC

רנו, הציגה בתערוכת פריז האחרונה את הקליאו RS החדשה (קליאו ספורט), גרסת הביצועים של הקליאו האצ'בק החדשה ובקרוב, היא תחל בשיווקו של הדגם החדש באירופה. לישראל תשווק הקליאו ספורט החדשה בהמשך השנה.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

בניגוד לעבר, הקליאו ספורט החדשה לא תוצע בגרסת 3 דלתות (הקליאו 4 החדשה כלל לא תוצע בתצורה זו) ובנוסף, היא גם לא תוצע עם תיבת הילוכים ידנית אלא עם תיבת EDC כפולת המצמדים - שישה הילוכים ומנופי תפעול על ההגה.

 

שינוי משמעותי נוסף בדגם לעומת הדגם היוצא הוא הוויתור על המנוע האטמוספרי המצוין (2.0 ליטר 197 כ"ס) לטובתו של מנוע טורבו, חדש לחלוטין, בנפח 1.6 ליטר עם הזרקת דלק ישירה המייצר הספק של 200 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 24.46 קג"מ המתקבל בין 1,750-5,750 סל"ד. חובבי הדגם ישמחו לשמוע שלמנוע החדש שרשרת תזמון שלא דורשת החלפה ועלויות התפעול יהיו נמוכות מבעבר, גם בזכות צריכת דלק של 15.9 ק"מ לליטר בנהיגה נינוחה.

 

על משקל מינימלי של 1204 ק"ג, הקליאו RS החדשה מספקת ביצועים מרשימים עם 6.7 שניות 0-100 קמ"ש (לעומת 6.9 בדגם היוצא) ומהירות מרבית של 230 קמ"ש. לא פחות מרשים הוא נתון של 4.5 שניות בהאצת ביניים (הילוך 4) 80-120 קמ"ש.

קליאו RS החדשה - תא נוסעים מעוצב ואיכותי משמעותית מבעבר

 

הקליאו החדשה תוצע עם שלדת CUP משודרגת הקשיחה יותר ב-15%, מונמכת ב-3 מ"מ ועם היגוי מהיר יותר. לשיפור האחיזה והורדת הכוח לכביש בסיבובים, רנו התקינה מלפנים דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני שלפי רנו, מאוד פרוגרסיבי בפעולתו והנהג בקושי יצליח להרגיש בקיומו.

 

כמו האחות הגדולה, המגאן ספורט, גם הקליאו RS החדשה נהנית מבורר מצבי נהיגה (R.S. Drive) בעל שלושה מצבים: Normal, Sport ו-Race. כל מצב, משנה את מפת דוושת הגז, את סל"ד הסרק (1,000 במקום 750), מהירות החלפת ההילוכים, תגבור ההיגוי ובקרת היציבות, המתנתקת לחלוטין במצב Race וליברלית במצב Sport.

 

במצב RACE, המצב הידני בתיבת ההילוכים הוא מצב מלא, כלומר לנהג שליטה מוחלטת על בחירת ההילוכים. בנוסף, במצב זה, העברת ההילוכים מהירה במיוחד ועומדת על 150 אלפיות השנייה. במצב Sport” התיבה תוריד הילוכים, בתוספת גז ביניים, בזמן בלימה חזקה. בשני המצבים, RACE ו-SPORT, הנהג יכול להפעיל את מערכת בקרת היציאה מהמקום (Launch Control) שרנו הוסיפה לדגם.

 

כחלק מרשימת האבזור, הכולת בין היתר מסך מרכזי עם מערכת R-Link, הקליאו ספורט תוצע עם מערכת טלמטריה חדשה “R.S. Monitor 2.0”. המערכת מספקת לנהג שלל נתונים על ביצועי הרכב כולל מגוון נתוני האצה, מד G, זמני הקפה ועוד. אם משעמם לכם מהסאונד של המנוע, רנו מאפשרת, באמצעות מערכת R-SOUND, לשנות את צליל המנוע (דרך מערכת השמע).

 

מערך המתלים של הקליאו RS מבוסס על דמוי מקפרסון מלפנים וקורת פיתול מאחור. להקטנת זוויות הגלגול, רנו התקינה מוטות מייצבים עבים מלפנים ומאחור (23.5 מ”מ ו-28 מ”מ בהתאמה), הקשיחים יותר מאלו של הדגם היוצא בכ-10%. כסטנדרט, הדגם יצויד בחישוקי "17 קלים הנועלים צמיגי Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 במידה צנועה יחסית של 205/45 וכאופציה, ניתן לבחור גם בחישוקי "18 קלים הנועלי צמיגי Dunlop Sport Maxx RT במידה צנועה גם כן של 205/40. מאחורי החישוקים נמצאים בלמים מוגדלים, 320 מ"מ מלפנים ו-280 מ"מ מאחור.