רנו תציג בפריז קונספט למכונית היברידית עם צריכת דלק של 1 ליטר ל-100 ק"מ, טכנולוגיה שתגיע לדגמי רנו "בתוך כעשור.

2014 רנו EOLAB קונספט

אם לפני מספר שנים מכוניות חשמליות היו הדבר החם בתערוכת הרכב ברחבי העולם, כעת זה עידן ההנעה ההיברידית הראלית יותר כשלב ביניים, ואין כמעט חברת רכב בעולם שלא הציגה בשנתיים האחרונות מערכת הנעה היברידית אחת לפחות.

 

רנו שהתרכזה בשנים האחרונות בעיקר בהנעה חשמלית ונשארה די מאחור בכל הקשור להנעה היברידית, תציג בתערוכת פריז הקרובה את הקונספט Eolab - קונספט למכונית היברידית לארבעה נוסעים עם צריכת דלק של 1 ליטר לכל 100 ק"מ המשמשת כקדימון למכונית סופרמיני היברידית עתידית שרנו תציג "בטווח של 10 שנים", כך לפי רנו. בנוסף לכך, הקונספט בא לענות על האתגר שהציבה ממשלת צרפת (שלה אחוזים ברנו), להציג עם 2020 מכונית עממית עם צריכת דלק של 50 ק"מ לליטר.

 

רנו מציינת שהיא השיגה את המספרים האלו במכונית שגודלה כרנו קליאו, באמצעות התמקדות בשלושה תחומים עיקריים: משקל, אווירודינמיקה, וכמובן באמצעות שימוש במערכת הנעה היברידית "Z.E HYBRID".

 

מערכת ההנעה ההיברידית של הקונספט מבוססת על מנוע 1.0 ליטר SCe שלושה צילינדרים אטמוספרי בהספק מרבי של 75 כ"ס ומומנט מרבי של 9.7 קג"מ. מנוע הבנזין נעזר במנוע חשמלי בהספק של 55 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ. המנוע החשמלי משולב בתוך תיבת 3 הילוכים קומפקטית המניעה את הגלגלים הקדמיים.

 

 

שני ההילוכים הראשונים של התיבה משמשים את המנוע החשמלי בלבד, כאשר ההילוך השלישי משמש את מנוע הבנזין. מערכת בקרה אוטו' קובעת האם ההנעה תהיה חשמלית בלבד או היברידית. לפי רנו, התיבה הזו מאפשרת הפחתת משקל משמעותית בהשוואה למשקל תיבת CVT אלקטרונית כמו בטויוטה פריוס למשל או כפולת מצמדים כמו בדגמים ההיברידיים של פולקסווגן.

 

משקל הקונספט עומד על 955 ק"ג בלבד. זה נשמע אולי לא מעט לסופרמיני אך לשם ההשוואה, פולקסווגן טווין-אפ הקטנה יותר ועם צריכת דלק של 90 ק"מ לליטר, שוקלת 1,205 ק"ג. את הפחתת המשקל רנו השיגה באמצעות שימוש נרחב בחומרים קלים כגון אלומיניום וסיבי פחמן. רנו חסכה למשל 4.5 ק"מ ממשקל הדגם באמצעות מכסה מנוע קבוע המאפשר חיסכון של 4.5 ק"מ באמצעות וויתור על צירים ומנעולים.

 

לרנו Eolab, שהיא מכונית 3 דלתות בסגנון יונדאי ולוסטר, מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.235, כ-30% פחות מהקליאו. בכדי להשיג מקדם גרר נמוך שכזה, רנו ויתרה למשל על מראות צד קונבנציונליות במקומן הותקנו מצלמות המציגות את התמונה על שני מסכים בפינות תא הנוסעים.

 

לפי רנו, הטכנולוגיה שפותחה עבור הקונספט תאפשר להם להציע בעתיד מכוניות היברידיות, קטנות או גדולות, במחירים זולים שיתחרו במכוניות בנזין או דיזל, "המטרה שלנו היא לייצר מכונית עם שני מקורות הנעה במחיר של אחד".

 

 

renault-eolab-1-1
renault-eolab-1-1
renault-eolab-2-1
renault-eolab-2-1
renault-eolab-3-1
renault-eolab-3-1
renault-eolab-4-1
renault-eolab-4-1
renault-eolab-5-1
renault-eolab-5-1
Renault_61752_global_en
Renault_61752_global_en
Renault_61794_global_en
Renault_61794_global_en

תגיות: רנו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.