לקסוס LS500H
לקסוס LS 500h - ספינת הדגל ההיברידית של לקסוס.
לקסוס LS500H
לקסוס LS 500h - ספינת הדגל ההיברידית של לקסוס.

לקסוס LS 500h ההיברידית מצוידת במערכת הנעה היברידית רב שלבית מהדור החדש של לקסוס, בהספק מרבי של 354 כ"ס.

 

לאחר שחשפה מוקדם יותר השנה את ספינת הדגל החדשה שלה בדגם LS 500 עם מנוע הטורבו הראשון של החברה, לקסוס חושפת כעת בתערוכת ז'נבה את הגרסה ההיברידית לספינת הדגל שלה, LS 500h החדשה.

 

מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם היא מהדור החדש והמתקדם במיוחד של לקסוס, Multi Stage Hybrid System, אותה פגשנו לראשונה במכונית הספורט קופה היוקרתית LC 500h. המערכת משלבת בין מנוע 3.5 ליטר V6 עם מערכת תזמון שסתומים מתקדמת לבין שני מנועים חשמליים. ההספק הכולל של המערכת עומד על 354 כ"ס. כמו ב- LS 500 החדשה, גם כאן ניתן לקבל את הדגם עם הנעה אחורית בלבד או כפולה (באירופה, דגם LS 500 ישווק עם הנעה כפולה בלבד).

 

החידוש המשמעותי במערכת ההנעה ההיברידית הזו הוא בתוספת של תיבת 4 הילוכים אוטו' אשר מתווספת לתיבת ההילוכים ההיברידית ומאפשרת אופי פעולה חלק ונעים יותר בדומה לתיבה אוטו' רגילה יחד עם שיפור הביצועים ביציאה מהמקום ותאוצה ישירה ומהירה יותר. לפי לקסוס, אופי הפעולה של המערכת הזו ירגיש לנהג כמו נהיגה בתיבת ה-10 הילוכים אוטו' החדשה של החברה המשרתת את דגם הבנזין ובנוסף, לנהג אפשרות לשליטה ידנית על "ההילוכים" - לראשונה בלקסוס היברידית.

 

לקסוס LC 500h נעזרת בסוללות ליתיום-יון קלה וקטנה יותר בכ-20% מזו של ה- LS600h היוצאת. הסוללה החדשה מאפשרת לדגם נסיעה במצב חשמלי EV עד למהירות של 140 קמ"ש.

 

לקסוס LS500H תא הנוסעים
תא הנוסעים המרשים ביותר של לקסוס בשנים האחרונות.

לקסוס ציידה את הדגם בדור המתקדם ביותר של מערכות הבטיחות שלה. מערכת הבלימה האוטונומית כוללת היגוי פעיל כך שבמידה והמערכת מזהה סכנת התנגשות בהולך רגל, היא תפעיל את ההיגוי בכדי להתחמק מפגיעה – בגבולות נתיב הנסיעה. בנוסף לכך המערכת פועלת גם בסכנת התנגשות ברכב חוצה (צמתים) ובמקרה בו בכל זאת תתרחש תאונה, עד 14 כריות אוויר ידאגו לשמור על שלום הנוסעים.

 

לקסוס ידועה ביצירת תאי נוסעים שקטים במיוחד, וזה של ה- LS החדשה שקט עוד יותר מזה של הדגם היוצא, גם בעזרת בקרת רעש פעילה הדואגת לשקט בתא הנוסעים על ידי איתור צליל המנוע הנכנס לתוך המכונית וביטול תדרים מסוימים באמצעות צליל אנטי פאזה מרמקולי השמע.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.