יונדאי, כמו יצרני רכב אחרים, שואפת להפוך עד שנת 2025 מיצרן כלי רכב בלבד לספק של שירותי תחבורה, ושירותים נוספים, לצרכן.

 

יונדאי פורסת את התוכנית האסטרטגית שלה לשנת 2025, שנה בה החברה רוצה להפוך מיצרנית לספק שירותי תחבורה חכמים. התוכנית מבוססת על שני אבני יסוד: ייצור של כלי תחבורה כולל מכוניות כמובן אך גם אמצעי תעופה אישיים, רובוטיים וקלים (כגון קורקינט חשמלי) והאבן השנייה היא שרותי תחבורה חכמה התפורים אישית לכל לקוח ופועלים תחת פלטפורמה אחת.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

יונדאי כמובן לא לבד. יצרני רכב רבים רואים לנגד עיניהם את התפתחות התחבורה העתידית הכוללת כלי רכב אישיים, רכבים חשמליים ובעיקר, כלי תחבורה אוטונומיים. כאשר נגיע לשלב הזה ייצור רכב לא יהיה שונה במיוחד מייצור של טלפון סלולרי, כלומר כל החלקים מסופקים ע"י יצרני משנה והחברה בעיקר מעצבת, מבצעת אינטגרציה לכל החלקים ומייצרת/משווקת את המוצר/רכב - משהו שהסינים מאוד טובים בו. בעידן הרכב האוטונומי החברות מאמינות כי הצרכן כבר לא ירכוש רכב לשימוש אישי אלא יצרוך שירותי תחבורה - כלי רכב לפי דרישה - ובכך למעשה יישבר הקשר הישיר בין היצרן לצרכן הסופי. יצרני הרכב המוכרים לא רוצים כמובן שהקשר הישיר לצרכן הסופי יעלם שכן אז, ענקי טכנולוגיה שיספקו את השירות הם אלו שיהיו בקשר עם הצרכן הסופי והם אלו שיקבעו ליצרנים מה לייצר, בכמה ומתי. זו הסיבה שיונדאי וקבוצת פולקסווגן, לדוגמה, מבצעות השקעות עתק בפיתוח פתרונות לתחבורה חכמה, כולל רכישה של חברות הזנק רבות בתחום - גם כאן בישראל.

 

יונדאי תוכנית אסטרטגית 2025
יונדאי 2025.

מפת הדרכים של יונדאי להשגת היעדים שלה כוללת:

  • ייצור של 670,000 רכבים חשמליים בשנה (סוללות או מימן) ולהפוך ליצרן הרכב החשמלי השלישי בגודלו בעולם.
  • להציע את רוב הדגמים החדשים עם הנעה חשמלית בשווקים מפותחים עד שנת 2030, עד 2035 בשווקים מתפתחים.
  • השקעה של כ-51 מיליארד דולר עד שנת 2025 במחקר ופיתוח, בטכנולוגיות עתידיות ובמעבר לספק תחבורה חכמה.
  • הגעה לרווח תפעולי של 8% בעסקי המכוניות ולהשיג נתח שוק גלובלי של 5%.

עד שנגיע לעידן הרכב האוטונומי, יונדאי מתכננת כבר בקרוב להציע שירות כולל לרוכשי הרכבים שלה עם שירותי תחזוקה, טיפול, מימון, ביטוח ולרכושי הרכבים החשמליים, גם שירותי טעינה. אלו שירותים שהוצע עד היום רק בדגמי היוקרה של המותג (מותג ג'נסיס כיום). עם פיתוח הפלטפורמה החכמה, לקוחות הדגם ייהנו משירות מורחב הנוגע בכל תחומי החיים כגון קניות, דלק, משלוחים, שירותי סטרימיניג ועוד. לקוחות השירות יוכלו לקבל רכב לפי הצרכים, רכב שטח לטיול בסוף השבוע ורכב קומפקטי לנסיעה בעיר, לדוגמה.

 

תגובות (0)

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location