טסלה משיקה את רכב הפנאי הראשון שלה, המודל X, עם 7 מושבים, טווח נסיעה חשמלי של 400 ק"מ ונתון תאוצה של 3.2 שניות בגרסת הביצועים.

2016 טסלה מודל X
טסלה מודל X - הקרוסאובר החזק והמהיר ביותר.

כשלוש שנים לאחר שהוצג כקונספט ובאיחור אופנתי של שעה,  אלן מאסק – מייסד פייפל טסלה מוטורס ועוד – השיק אמש בקליפורניה את רכב הפנאי הראשון של טסלה מוטורס, טסלה מודל X המציע מקום לשבעה נוסעים, או 4 זוגות אופניים ושני נוסעים מלפנים, טווח נסיעה חשמלי של כ-400 ק"מ ונתון תאוצה של 3.2 שניות 0-96 קמ"ש.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

לפי אלן מאסק, טסלה מודל X יהיה רכב הפנאי הבטוח בעולם עם הבטחה שהדגם ישיג ציון מלא בכל הקטגוריות של מבחני הריסוק. אם כבר בטיחות הנוסעים, הדגם מצויד בפילטר אוויר הכולל יכולת סינון של נשק ביולוגי.

 

העיצוב של הדגם אפשר לחברה להשיג מקדם גרר של 0.24 בלבד, הנתון הנמוך ביותר כיום לקרוסאובר.  כדגם לשבעה נוסעים, בטסלה הגו רעיון חכם לדלתות האחריות. הדלתות האחרויות בתצורת כנף ציפור מורכבות משני מפרקים המאפשרים פתיחה של הדלתות גם במקומות צרים במיוחד כפי שהודגם באירוע ההשקה וניתן לראות בתמונות.

 

בזכות פלטפורמה המאכלסת את הסוללה והמנועים בתחתית המרכב, כמו בטסלה מודל S, הדגם מספק מקום לשבעה נוסעים בוגרים ושני תאי מטען, אחד מלפנים היכן שלרוב נמצא מנוע והשני מאחור. בנוסף לכך לדגם כושר גרירה של כ-2,270 ק"ג.

 2016 טסלה מודל X - תא הנוסעים

 

עם תחילת השיווק בחלקה השני של שנת 2016, טסלה תציע את הדגם בגרסאות היקרות יותר שלו עם סוללה בקיבולת של 90KWH: דגם 90D עם שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, בהספק של 259 כ"ס לכל מנוע ובדגם P90D עם מנוע אחורי בהספק של 503 כ"ס. המומנט הכולל עומד על 98.5 קג"מ בדגם ה-P90D שיוצע עם חבילת ה"משוגעי המהירות" (Ludicrous). גרסת ה-90D תאיץ אתכם מעמידה ל-96 קמ"ש ב-4.8 שניות, גרסת ה-P90D תעשה זאת בשנייה אחת פחות וב-3.2 שניות עם חבילת Ludicrous. המהירות המרבית בכל הגרסאות עומדת על 250 קמ"ש. מרשים ביחס למכונית במשקל של כ-2,470 ק"ג.

 

.

המחיר לא זול, על גרסת ה-P90D תאלצו לשלם בארה"ב 132,000 דולר ועל חבילת המהירות Ludicrous תדרשו להוסיף עוד 10,000 דולר. בהמשך, הדגם יוצע בגרסאות זולות יותר המצוידות בסוללה קטנה יותר.

 

תגובות (2)

This comment was minimized by the moderator on the site

מוציאה מוצר בעיצוב כל כך סתמי.<br />האם זה בגלל הצורך להשיג מקדם גרר נמוך?

This comment was minimized by the moderator on the site

מצד אחד ה"אין מנועים" אפשרו לחברה להשיג מקדם גרר נמוך אך הפרופורציות פשוט נוראיות עם חלק אחורי שמן וחזית נמוכה. הטסלה מודל S מוצלחת יותר בעיצובה.

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location