עם 310 כ"ס ונתון תאוצה של 5.7 שניות 0-100 קמ"ש, סיוויק טייפ R החדשה היא ההוט האץ' הנעה קדמית הכי חזקה ומהירה בסביבה.

2015 הונדה סיוויק טייפ R החדשה

לאחר אין ספור רמיזות וטיזרים במהלך השנה החולפת, הונדה מסירה את הלוט מעל הסיוויק טייפ R החדשה עם פתיחתה של תערוכת ז'נבה. כפי שהבטיחה, הסיוויק טייפ R החדשה היא ההוט האץ' החזקה והמהירה בסגמנט, משאירה מאחור, על דף הנייר לפחות, מכוניות כגון גולף GTI, פוקוס ST, רנו מגאן ספורט ועוד.

 

בחזיתה של הסיוויק טייפ R החדשה ניצב מנוע 2.0 ליטר VTEC חדש עם הזרקת דלק ישירה שבסיוע מגדש טורבו, מייצר בדגם הספק מרבי של 310 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 40.77 קג"מ ב-2,500 סל"ד. משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית, מנוע זה מספק בדגם ביצועים מרשימים של 5.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 270 קמ"ש.

 

בכדי לסייע לגלגלים הקדמיים להתמודד עם כל הכוח הזה, הונדה התקינה בחזית מתלה מקפרסון דו זרועי (כמו בקליאו RS או למשל) ודיפרנציאל מוגבל החלקה מכני. חבילה מקיפה של עזרים אווירודינמיים, תסייע גם היא להצמדת הרכב לכביש בסיבובים מהירים. המתלה הקדמי, עם שתי זרועות על ציר הסיבוב של הגלגל, מאפשר לפי הונדה להפחית "לוחמת המומנט" בגלגל ההגה בכ-50% לעומת הסיוויק האצ'בק הרגילה.

 

המתלה האחורי בדגם הוא גרסה משופרת של מתלה קורת המתח שבסיוויק הרגילה, לפי הונדה המתלה המשופר מספק התנגדות לגלגול פי 1.8 לעומת המתלה בסיוויק הרגילה ומה שמגדיל את היציבות הכיוונית בסיבובים מהירים. בנוסף לכך הותקנו בדגם בולמים אדפטיביים ומערכת ההיגוי החשמלי שודרגה בכדי להעניק היגוי מהיר יותר ויותר פידבק לנהג.

 

 

בכדי לנצל את מלוא היכולות של הדגם, הסיוויק מצוידת בכפתור "+R" על גלגל ההגה, לחיצה על הכפתור משפרת את תגובת המנוע, משנה את מפת המומנט לאגרסיבית יותר, מפחיתה את תגבור ההיגוי ומקשיחה את הבולמים ב-30%. מכונית ביצועים צריכת לפני הכול יכולת בלימה טובה ועל משימה זו מופקדים בדגם בלמי ברמבו עם 4 בוכנות מלפנים הלופתים צלחת בילום מחוררת בקוטר של 350 מ"מ. את הבלמים נמצא מאחורי חישוקי "19 שתוכננו במיוחד עבור הדגם ונועלים צמיגים במידה של 235/35.

 

תא הנוסעים ממשיך את האווירה הספורטיבית של העיצוב החיצוני עם מושבי ספורט בריפוד אלקנטרה באדום ושחור, יחד עם גלגל הגה בעל תחתית שטוחה, ראש ידית הילוכים מאלומיניום מוברש וגימור ותפירה בצבע אדום. מעל לוח המחוונים הנהג ימצא מחשב ביצועים הכולל מד G, זמני הקפה ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.