רנו אלסקן הוא הטנדר הקל הראשון של רנו, מבוסס על הנבארה של ניסאן וישווק בתחילה בדרום אמריקה אך בהמשך גם באירופה.

רנו אלסקן החדשה הטנדר הראשון של רנו
רנו אלסקן - הטנדר הראשון של רנו מושק בדרום אמריקה.

לאחר שהוצג כקונספט אלסקן (Alaskan) לפני כשנה, רנו חושפת כעת את גרסת הייצור של האלסקן, הטנדר הקל הראשון של רנו המבוסס על הנאברה NP300 החדש של ניסאן שיתחרה בקרוב בטריטון של מיצובישי, בהיילקס של טויוטה, ב- D-MAX של איסוזו.

 

האלסקן ישווק בשלב הראשון בדרום אמריקה, שם טנדרים הם כלי רכב פופולריים למדי, אך בהמשך בכוונתה של רנו לשווק את הדגם באזורים נוספים, כולל השוק האירופאי. עיצוב הדגם נשאר נאמן למדי לשפת העיצוב שהוצגה עם דגם הקונספט ולמרות שהדגם זהה מכנית לנבארה של ניסאן, ברנו מכוונים עם האלסקן לא רק לאדם העובד אלא גם לאדם המטייל עם המשפחה.

 

כמו הנבארה, גם האלסקן יוצע עם שלושה מנועים בהתאם לשוק היעד. השוק האירופאי (ושווקים נוספים אחרים) יקבל את הדגם עם מנוע ה-2.3 דיזל dCi של רנו בהספקים של 160 כ"ס או 190 כ"ס (טווין-טורבו) ובשווקים אחרים הדגם יוצע עם שני מנועים של ניסאן: 2.5 ליטר בנזין עם 160 כ"ס או 2.5 ליטר טורבו דיזל עם 160 או 190 כ"ס.

 

המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים אוטו' של ניסאן. המנועים החלשים יותר יוצעו כסטנדרט עם הנעה אחורית או כפולה כאופציה ואילו הדגמים החזקים יותר יוצעו עם הנעה כפולה כסטנדרט. לדגם כושר העמסה של כטון אחד וכושר גרירה, כמו בנבארה, העומד על 3.5 טון.

 

רנו אלסקן תא הנוסעים
תא הנוסעים זהה לחלוטין לתא הנוסעים של הנבארה.

מערכת ההנעה הכפולה כוללת שלושה מצבי הנעה: 2WD - אחורית לשימוש יומיומי ולטובת חיסכון בצריכת הדלק; 4H – כפולה עם אפשרות לשילוב עד למהירות של 60 קמ"ש ומיועדת בעיקר למשטחים עם מקדם חיכוך נמוך ולנסיעת שטח עד למהירויות של 100 קמ"ש ו-4LO – עם יחס העברה נמוך למצבי עבירות מאתגרים כגון בוץ, שלג ועוד. בנוסף לכך, דגמי ה- 4X4 מצוידים בדיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, eLSD, המפעיל את הבלמים בזיהוי החלקה באחד הגלגלים ובנוסף לכך ישנה גם אפשרות לנעילת הדיפרנציאל האחורי ומערכת סיוע לזינוק בעליה ולירידה במדרון. מרווח הגחון באלסקן עומד על 230 מ"מ.

 

בעוד העיצוב החיצוני ייחודי לרנו, תא הנוסעים זהה לחלוטין לתא הנוסעים של הנבארה וההבדל בין הדגמים מסתכם בסמל שעל גלגל ההגה. האבזור בדגם, בהתאם לרמת הגימור, כולל תאורת LED ליום, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מיזוג לאחור, מפתח חכם, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה עם שליטה מההגה, מושבים חשמליים ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.