2018 מרצדס A קלאס סדאן
מרצדס A קלאס סדאן.
2018 מרצדס A קלאס סדאן
מרצדס A קלאס סדאן.

מרצדס מוסיפה גרסת סדאן ל-A קלאס החדשה, עם עיצוב דמוי C קלאס אך צעיר יותר ושפע של מערכות מתקדמות.

 

כחודש לאחר שהחשפה את ה-A קלאס האצ'בק 2018 החדשה, מרצדס חושפת כעת בבייג'ין את ה-A קלאס סדאן החדשה. זו פעם ראשונה בה מרצדס מציגה מרכב סדאן ל-A קלאס, גרסת מרכב אפשר תאפשר למרצדס להתחרות באודי A3 סדאן, ב.מ.וו סדרה 1 סדאן ועוד.

 

כמו דגם ההאצ'בק, גם ה-A קלאס סדאן החדשה מבוססת על פלטפורמת MFA2 (גרסה משודרגת לזו של הדגם היוצא) - פלטפורמת הנעה קדמית. הדגם המוצג כעת הוא בגרסתו לשוק הסיני (A קלאס L סדאן), שוק היעד הראשי לדגם ביחד עם השוק האמריקאי, וכמו דגמי סדאן רבים המיועדים לשוק הסיני גם כאן מדובר בגרסת בסיס גלגלים ארוך לדגם אשר תשווק בסין בלבד.

 

מרצדס A קלאס סדאן
בסיס גלגלים ארוך לשוק הסיני.

לדגם, הסיני, אורך של 4,609 מ"מ, רוחב של 1,796 מ"מ וגובה של 1,460 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,789 מ"מ, כלומר תוספת של 190 מ"מ לארוך ותוספת משמעותית של 60 מ"מ לבסיס הגלגלים לעומת דגם ההאצ'בק. נפח תא המטען בדגם עומד על 420 ליטר.

 

בשוק הסיני לפחות, ה-A קלאס סדאן תשווק עם שלושה מנועים, מנוע 1.33 ליטר טורבו עם 134 ו-160 כ"ס ומנוע 2.0 ליטר טורבו עם 188 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים כסטנדרט.

 

מרצדס A קלאס סדאן תא הנוסעים
עיצוב תא הנוסעים זהה כמובן לדגם החמש דלתות.

למעט תצורת הסדאן והמרווח העודף בספסל האחורי, כל השאר זהה למוכר לנו מה-A קלאס האצ'בק החדשה, עם תא הנוסעים המציג קפיצת מדרגה משמעותית בכל הקשור לאיכות חומרים לעומת הדגם היוצא וקפיצת מדרגה משמעותית עוד יותר בתחום הטכנולוגי, כולל מערכת MBUX עם תפעול קולי מורחב ואינטליגנציה מלאכותית (AI) ושני מסכים מרכזיים בדגלים של "7 עד "10.25.

רשימת האבזור הארוכה כוללת מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כגון בקרת שיוט אדפטיבית עם התאמה של מהירות הנסיעה בהתאם לדרך (האטה לפני סיבובים וצמתים לדוגמה) או בקרת היגוי אקטיבית השומרת את הרכב המרכז הנתיב ומסוגלת לפעול גם כאשר סימני הכביש לא ברורים באמצעות מעקב אחר רכב קדמי ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.