2018 פולקסווגן T-ROC
פולקסווגן T-ROC - הקרוסאובר העירוני הראשון של פולקסווגן.
2018 פולקסווגן T-ROC
פולקסווגן T-ROC - הקרוסאובר העירוני הראשון של פולקסווגן.

פולקסווגן טי-רוק הוא הקרוסאובר העירוני החדש, והראשון, של פולקסווגן אשר יתחרה בטויוטה C-HR, הונדה H-RV ועוד.

 

לקראת תערוכת פרנקפורט בחודש הבא, פולקסווגן מסירה את הלוט מעל הקרוסאובר העירוני והאפנתי הראשון שלה, פולקסווגן T-ROC, אשר יהווה אח קטן לטיגואן, אח בכיר לסיאט ארונה ובמידה מסוימת, פשוט גולף SUV. 

 

מבוסס על פלטפורמת MQB המודולרית, לפולקסווגן טי-רוק אורך של 4,234 מ"מ (קצר ב-252 מ”מ מהטיגואן), רוחב של 1,819 מ"מ, גובה של 1,537 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,603 מ"מ (קצר ב-74 מ”מ מהטיגואן). בהשוואה לטויוטה C-HR לדוגמה, פולקסווגן T-ROC קצר יותר ב-126 מ"מ ובסיס הגלגלים שלו צר יותר ב-27 מ"מ, הוא רחב יותר ב-24 מ"מ.

נפח תא המטען של הדגם גדול יחסית לסגמנט בו הוא מתחרה ועומד על 445 ליטר, כלומר כ-65 ליטר יותר מהגולף אך כ-170 ליטר פחות מהטיגואן (ו-150 ליטר יותר מטויוטה C-HR). קיפול המושבים מאחור יאפשר לקבל נפח הטענה של 1,290 ליטר.

 

עם תחילת השיווק של הדגם היצע מנועי הבנזין יכלול שלושה מנועים: 1.0TSI בהספק של 115 כ"ס, 1.5TSI בהספק של 150 כ"ס ודגם הבנזין הבכיר מצויד במנוע 2.0TSI בהספק של 190 כ"ס. בשלב מאוחר יותר תצטרף להיצע גרסת 130 כ"ס של מנוע ה-1.5 ליטר אשר הוצגה לאחרונה.

 

היצע מנועי הדיזל יכלול גם הוא שלושה מנועים: 1.6TDI בהספק של 115 כ"ס ו-2.0TDI בהספקים של 150 ו-190 כ"ס. דגמי הבסיס יוצעו עם תיבת 6 הילוכים ידנית ודגמי ה-2.0 ליטר הבכירים יוצעו עם תיבת 7 הילוכים DSG החדשה והנעה כפולה 4MOTION כסטנדרט. דגמי הביניים, כגון דגם ה-1.5TSI, יוצעו בשילוב של תיבה ידנית או DSG ועם הנעה קדמית או כפולה. סביר להניח שבשלב מאוחר יותר פולקסווגן תציע את הדגם גם עם הנעה היברידית פלאג-אין בדגם GTE.

 

פולקסווגן T-ROC את הנוסעים
צבעוניות שלא מוכרת משאר דגמי המותג.

כדגם חדש לגמרי במותג, כזה שלא צריך לרצות לקוחות קיימים, פולקסווגן בהחלט הרשתה לעצמה "להשתולל" קצת עם העיצוב, יחסית לפולקסווגן כמובן, ולהוסיף לדגם שלל אפשרויות של שילובי צבעים שונים, גם בתא הנוסעים. מעבר לאפשרויות שילובי הצבעים ורמות האבזור, פולקסווגן תאפשר לרוכשים לבחור מבין שני סגנונות עיצוב: ספורט וסטייל. כך לדוגמה רמת האבזור/סגנון ספורט כולל השחרה של הפנסים מאחור והחלונות, דוושות אלומיניום, תאורת אווירה באדום, חישוקי "17 בעיצוב ייחודי מושבי ספורט ועוד ואילו בסטייל הרוכשים ימצאו תאורת אווירה בלבן, גג בצבע קונטרסטי, מושבי נוחות, תוספת גימור כרום ועוד.

 

בתחום אבזור הנוחות והבטיחות ולמרות שהדגם ללא ספק יגנוב לקוחות מהגולף (אך לפחות ישאיר אותם במותג), פולקסווגן ציידה את הדגם בכל הטכנולוגיה העדכנית ביותר של המותג. כך לדוגמה נוכל למצוא לוח מחוונים TFT חדש בגודל "11.7 (דור חדש), מולטימדיה עם מסך מגע בגודל "6.5 עד "8 והרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, שתי כניסות USB, טעינה אלחוטית למכשירים סלולריים, תאורת אווירה, תאורת LED מלאה ועוד ועוד. כל זה כמובן ולמרות הצבעוניות הרבה, מסודר בצורה ברורה ופשוטה כפי שאנחנו רגילים לקבל מפולקסווגן.

בתחום הבטיחות נוכל למצוא מערך מלא ושלם של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית עם תמיכה בנהיגה סמי-אוטונומית בפקקי תנועה, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, מערכת חניה אוטונומית עם תמיכה בנגרר ועוד.

 

פולקסווגן תחל לשווק את ה-T-ROC לקראת סוף השנה, כך שאנחנו מצפים לפגוש את הדגם על כבישי ישראל ברבעון הראשון של 2018. מחיר? הניחוש שלנו הוא למחיר של החל מ-140 אלף שקל.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 12

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.