טויוטה קורולה GR
טויוטה קורולה GR.
טויוטה קורולה GR
טויוטה קורולה GR.

לאחר הטיזרים לדגם ותמונות שדלפו לרשת טויוטה חושפת את הדבר האמיתי - טויוטה קורולה GR - גרסת ביצועים קיצונית לקורולה האצ'בק שנולדה להתחרות בדגמים כגון גולף R, סיוויק טייפ R ועוד. הקורולה GR מצטרפת לקו דגמי ביצועים שפותח ע"י חטיבת הביצועים Gazoo Racing של טויוטה הכולל בנוסף את היאריס GR הקטנה, את GR 86 ואת הסופרה GR. הקורולה GR מיועדת בעיקר עבור השוק היפני והאמריקאי ובשלב זה לא ידוע אם הדגם ישווק באירופה. 

 

הקורולה GR מצוידת במנוע 1.6 ליטר שלושה צילינדרים טורבו (G16E-GTS) המוכר לנו מהיאריס GR, אך בזכות מספר שדרוגים הוא מייצר כאן הספק מרבי של 304 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ בין 3,000-5,550 סל"ד, זאת לעומת 261 כ"ס ו-36.7 קג"מ ביאריס GR. בשלב זה טויוטה לא מציינת את נתוני הביצועים של הדגם, אך על משקל של 1,475 ק"מ אפשר לצפות לנתון בגזרת ה-5.3 שניות.

כמו ביאריס GR, המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד עם גז ביניים אוטומטי וגם כאן אנחנו פוגשים את מערכת ההנעה הכפולה GR-FOUR המאפשרת לנהג בחירה מבין שלושה מצבי חלוקת מומנט: במצב הסטנדרטי חלוקת המומנט עומדת על 60:40 לטובת הציר הקדמי, במצב ספורט החלוקה היא 30:70 ובמצב מסלול החלוקה היא 50:50. המערכת הזו לא כוללת דיפרנציאל מרכזי כמו בלא מעט רכבי הנעה כפולה אלא מערך רב מצמדים (ITCC) נשלט אלקטרונית קומפקטי במיוחד וקל משקל המותקן בין גל ההינע לדיפרנציאל האחורי.

 

טויוטה קורולה GR
טויוטה קורולה GR.

הקורולה GR נשענת על חישוקי "18 הלובשים צמיגי 235/40R18 מדגם מישלין PS4, אלו נתמכים ע"י מתלים בתצורת מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור עם קפיצים, בולמים ומוטות מייצבים שתוכננו לנהיגת מסלול. על בלימת הרכב אחראיים קליפרים בעלי 4 בוכנות מלפנים עם צלחות מאווררות בקוטר 355 מ"מ ו-2 בוכנות מאחור עם צלחות מאווררות בקוטר 297 מ"מ.

 

בכדי לשפר את המשוב לנהג והיכולות הדינמיות טויוטה חיזקה את השלדה של הקורולה המוכרת לנו (GA-C) באמצעות תוספת של שלושה גשרי חיזוק בחלקה האחורי של השלדה יחד עם תוספת של נקודות ריתוך בשלדה.

 

קורולה GR
מערך המצמדים שאחראי על חלוקת המומנט.

הקורולה GR תשווק (בארה"ב לפחות) בשתי גרסאות, רגילה (Core) או במהדורת מסלול מוגבלת (Circuit Edition) שבנוסף לאלמנטים ויזואליים ייחודיים כוללת דיפרנציאל מוגבל החלק מסוג טורסן (קדמי ואחורי), גג מסיבי פחמן מחוזקים בפלסטיק ועוד. לקוחות שירכשו את הגרסה הרגילה יוכלו להוסיף חבילת ביצועים הכוללת דיפרנציאל מוגבל החלקה אך ללא גג קרבון או עיצוב של מהדורת המסלול.

 

טויוטה קורולה GR
טויוטה קורולה GR גרסת Core.

עם חשיפתח של הקורולה GR טויוטה מגלה לנו שלמעשה פגשנו את הדגם כבר די מזמן, רק שאז כמובן לא ידענו שזו היא. טויוטה הריצה בשנתיים האחרונות קורולה האצ'בק כרכב ניסוי עם המנוע של הקורולה GR אך שפועל על מימן במקום בנזין. רכב הניסוי הזה השתתף באופן פעיל במרוצי מכוניות ביפן ובמסגרת המרוצים האלו טויוטה למעשה פתיחה את הקורולה GR.

 

טויוטה קורולה GR
טויוטה קורולה GR.

כמו שאר דגמי הביצועים של טויוטה, גם הקורולה GR היא תוצאה ישירה של החיבה של נשיא החברה, אקיו טויודה, לרכבי ספורט ונהיגת מרוצים וההוראה שלו לצוות המפתחים הייתה "תיצרו קורולה שתשבה את לב הלקוחות שלנו". 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 26

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.