2022 לקסוס NX החדש
לקסוס NX החדש.
2022 לקסוס NX החדש
לקסוס NX החדש.

לקסוס חושפת בבכורה עולמית את לקסוס NX החדש, דור שני לקרוסאובר הבינוני של החברה המתחרה מול דגמים כגון אודי Q3/Q5 ב.מ.וו X1/X3 ועוד. לקסוס NX החדש לשנת 2022 מציג לא מעט חידושים עבור הדגם ועבור המותג בכללותו, זה כולל הנעה היברידית פלאג-אין לראשונה בלקסוס, מנועי בנזין חדשים, מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת עם מסך בגודל של עד "14, דור 3.0 חדש של מערכת הבטיחות LSS+ של לקסוס ועוד ועוד.

 

העיצוב החיצוני של לקסוס NX הוא אמנם חדש לחלוטין, כלומר כל חלקי המרכב חדשים, אך אין ספק שהוא נראה יותר כמו מתיחת פנים מקיפה לדגם הנוכחי ואפשר בהחלט להבין את ההחלטה הזו של לקסוס שכן העיצוב של ה- NX הנוכחי הוא אחד מהיותר מוצלחים (ונועזים) של המותג כך שאפשר היה להסתפק רק באבולוציה מודרנית יותר לעיצוב של הדגם הנוכחי. התוצאה הסופית, בכל מקרה, מוצלחת.

 

2022 לקסוס NX החדש
לקסוס NX החדש עם חבילת F-SPORT.

תא הנוסעים לעומת זאת זכה לעיצוב חדש לחלוטין בו לקסוס הטמיעה את כל הטכנולוגיה העדכנית והחדישה ביותר שלה. זה כולל כמובן את מערכת המולטימדיה החדשה של המותג עם מסך מרכזי בגדלים של "9.8 (מערכת Lexus Link Connect) ועד "14 (מערכת Lexus Link Pro שתוצג ברמות הגימור הגבוהות). המערכת הבכירה יותר מעבירה את השליטה על חימום/אוורור המושבים ובקרת האקלים למסך, למעט שלושה כפתורים פיזיים הנמצאים על המסך לשליטה על הטמפרטורה ועוצמת השמע, פשרה מוצלחת בין שימושיות לטכנולוגיה.

 

לקסוס NX החדש 2022 תא הנוסעים
מערכת מולטימדיה 14 אינץ' חדשה.

המערכת עשירה מאוד וכוללת עדכוני OTA, תפעול קולי טבעי מבוסס AI שנכנס לפעולה באמצעות הפקודה "Hey Lexus", חיבור אלחוטי לאפל קאר-פליי וחוטי לאנדרואיד אוטו, חיבור אינטגרלי לשירותי הזרמת מוזיקה כמו אפל ואמזון מיוזיק (בעתיד גם ספוטיפיי), ניווט מבוסס ענן עם דיווחי תנועה ומידע מגוגל POI, אפליקציה סלולרית המאפשרת הפעלה מראש של בקרת האקלים (בדגם הפלאג-אין), פתיחה/נעילה מרחוק של הרכב, פרופיל אישי לכל נהג השומר גם את כיוון ההגה, מושבים ומראות הצד, אפשרות לאיתור הרכב, מפתח דיגיטלי באמצעות BT אותו ניתן לשתף עם עד 7 אנשים שונים שיוכלו גם הם להיכנס לרכב באמצעות המכשיר הסלולרי שלהם ועוד.

 

2022 לקסוס NX החדש
לקסוס NX החדש.

לטעינת מכשירים ניידים יש משטח טעינה אלחוטי מהיר וארבעה שקעי USB, שלושה מהם טייפ C לטעינה. בנוסף נמצא גם לוח מחוונים דיגיטלי "7 עם גרפיקה משתנה, את גלגל ההגה החדש של לקסוס המאפשר שליטה קלה ומהירה יותר על מערכות הבטיחות והמסכים, תפעול אלקטרוני חדש לתיבת ההילוכים, מראה מרכזית עם אופציה לתצוגה מהמצלמה האחורית העליונה, תאורת אווירה ב-64 גוונים, מערכת שמע מבית mark levinson ועוד.

 

2022 לקסוס NX החדש
אווירה ספורטיבית עם חבילת F-SPORT ותפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים.

לקסוס NX החדש מבוסס עמו בדגם היוצא על הפלטפורמה של הראב4, הפעם זו פלטפורמת TNGA-K המתקדמת שבין היתר אפשרה להגדיל משמעותית את ההתנגדות לפיתול, הנמכת מרכז הכובד וכן להפחית ממשקל הדגם 91 ק"מ לעומת הדגם היוצא. לדגם אורך של 4,660 מ"מ, רוחב של 1,865 מ"מ, גובה של 1,640 מ"מ, ובסיס גלגלים של 2,690 מ"מ, מדובר בתוספת של 20 מ"מ לאורלך ולרוחב לעומת הדגם היוצא, ותוספת של 30 מ"מ לבסיס הגלגלים. חשוב עוד יותר, מפסק הסרנים מלפנים ומאחור הורחב משמעותית ב-30 מ"מ ו-59 מ"מ בהתאמה.

מנוע 2.4 טורבו חדש, מערכת הנעה היברידית חדשה ולראשונה גם דגם פלאג-אין PHEV:

כאמור, לקסוס NX יהיה הדגם הראשון של לקסוס לעשות שימוש במערכת הנעה היברידית פלאג-אין בדגם NX 450+, לא תופתעו לגלות כי מדובר באותה מערכת המוכרת לנו מהראב4 פלאג-אין החדש. זו מערכת המשלבת מנוע בנזין 2.5 ליטר, שני מנועים חשמליים - אחד מלפנים ואחד מאחור להנעה כפולה וסוללות ליתיום-יון גדולה. למערכת הספק כולל של 306 כ"ס ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של "קצת יותר מ-6.0 שניות". הסוללה שבדגם מאפשרת טווח נסיעה משמעותי של 63 ק"מ (75 ק"מ בראב4) ונסיעה חשמלית מלאה עד למהירות של 135 קמ"ש.

 

2022 לקסוס NX 450h+
לקסוס NX 450h - לראשונה גם בדגם פלאג-אין.

הדגם הזה נולד במיוחד עבור השוק האירופי, אך גם בשוק המקומי שלנו לדגם הזה משמעות רבה עבור לקסוס שכן בשנת 2022 המס על רכב היברידי יהיה מס רגיל (פחות הטבה של קבוצת זיהום) זאת לעומת מיסוי דגמי פלאג-אין של 40%, עד גובה הטבה של 40,000 ₪ לעומת מיסוי רגיל.

 

לצד דגם הפלאג-אין נמצא גם דגם היברידי חדש, NX 350h, העושה שימוש בדור הרביעי של מערכת ההנעה ההיברידית של לקסוס, דגם זה מחליף את דגם 300h הנוכחי. הבסיס הוא עדיין מנוע 2.5 ליטר אך כעת יש סוללת ליתיום-יון קלה ויעילה יותר וגם מנועים חשמליים קלים וחזקים יותר כך שההספק הכולל של המערכת עומד על 242 כ"ס לעומת 197 כ"ס במערכת הנוכחית. לקסוס מציינת כי למרות שהדגם חזק יותר הוא חסכוני יותר עם הפחתה של 10% בפליטת CO2 וגם הביצועים השתפרו משמעותית עם נתון 0-100 קמ"ש של 7.7 שניות לעומת 9.2 שניות בדגם 300h הנוכחי. את דגם זה ניתן לקבל עם הנעה קדמית בלבד או כפולה הכוללת מנוע חשמלי נוסף מאחור.

 

2022 לקסוס NX החדש
מנוע 2.4 ליטר טורבו חדש.

בשוק האירופי אלו יהיו שני הדגמים היחידים, עבור השוק הרוסי והמזרח אירופאי לקסוס תשווק את ה- NX החדש גם עם שני מנועי בנזין. דגם NX 250 מצויד במנוע 2.5 ליטר אטמוספרי בהספק מרבי של 199 כ"ס ובשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטו' והנעה כפולה כסטנדרט (0-100 קמ"ש ב-8.9 שניות, בשוק האמריקאי יש גם גרסת הנעה קדמית בלבד) ודגם NX 350 עם מנוע 2.4 ליטר טורבו חדש, המחליף את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו 241 כ"ס הנוכחי, בהספק מרבי של 279 כ"ס ובשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה כסטנדרט (0-100 קמ"ש ב-7.0 שניות). מערכת ההנעה הכפולה שבדגמים היא כפולה קבועה המאפשר העברה של עד 75% מהמומנט לציר הקדמי ועד 50% לציר האחורי.

 

דור שלישי של מערכת הבטיחות LSS+ 3.0:

לאופן התגובה של מערכות הבטיחות, כמו בקרת השיוט אדפטיבית או בקרת הסטייה מהנתיב, השפעה משמעותית על הבחירה של הנהג לעשות שימוש במערכת האלו, בכדי לגרום לנהג לעשות שימוש קבוע במערכות האלו לקסוס כיילה את פעולת המערכות כך שהן יפעלו ויגיבו למתרחש באופן זורם וטבעי יותר כי שנהג אנושי היה מגיב להם. לדגם נוספה מערכת יציאה בטוחה הכוללת פתיחה אלקטרוניות לדלתות, ישנה ידית פיזית אך אין קשר מכני בין הידית למנגנון הנעילה והפקודה לפתיחת הדלת מנוהלת ע"י מערכת היציאה הבטוחה שדואגת שאין סכנה לצאת מהרכב. ידית הפתיחה פועלת בלחיצה ולא משיכה כך שהיא המשך טבעי לפעולת דחיפת הדלת. 

 

2022 לקסוס NX החדש
פתיחה אלקטרונית לדלתות בשילוב מערכת יציאה בטוחה.

יכולות הזיהוי והתגובה של מגוון המצלמות והחיישנים שודרגה, כך לדוגמה מערכת הקדם תאונה, האחראית בין היתר על הבלימה האוטונומית ומערכת ההיגוי האקטיבי, מזהה דו גלגלים ועצמים כגון עצים, עמודי תאורה ועוד. המערכת תומכת כעת גם בפנייה בצומת ומסוגלת להפעיל את ההיגוי בכדי למנוע תאונה או לסייע לנהג בעת תמרון חירום באמצעות בחירה של נתיב התחמקות אידיאלי. לפי לקסוס השדרוג הזה יאפשר להגדיל את מגוון התרחישים שהמערכת מסוגלת לזהות ב-36% ובכך להימנע מיותר תרחישים אפשריים לתאונה.

 

2022 לקסוס NX 350h החדש
דגם היברידי NX 350h חדש וחזק יותר.

מערכת בקרת השיוט האדפטיבית שודרגה גם היא, היא מגיבה מהר ובאופן טבעי יותר לרכב שחתך את נתיב הנסיעה, היא מזהה ומגיבה למגוון רחב יותר של תמרורים, לא רק הגבלת מהירות אלא גם תמרורי עצור או זכות קדימה, והיא כוללת התאמה של מהירות הנסיעה בהתאם לתוואי הנסיעה כך שהיא מאטה לפני סיבובים, לדוגמה. לקוחות הדגם יוכלו להרחיב את מעטפת הבטיחות עם חבילת ESP הכוללת מעבר נתיב אוטונומי ומערכת זיהוי תנועה חוצה מלפנים המאפשרת יציאה בטוחה ממקומות עם שדה ראיה מוגבל לצדדים.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.