2022 סובארו WRX החדשה
סובארו WRX החדשה.
2022 סובארו WRX החדשה
סובארו WRX החדשה.

סובארו חושפת את ה- WRX החדשה לשנת 2022, דור חמישי לדגם הביצועים המיתולוגי של סובארו שבעבר היה חלק ממשפחת דגמי האימפרזה אך החל מהדור הקודם סובארו הפכה את דגמי ה- WRX לדגמים נפרדים ממשפחת דגמי האימפרזה.

 

אם נתייחס לרגע לעיצוב החיצוני והפנימי לפני שניגש לדברים החשובים באמת, אז נדמה כי הפעם סובארו התאמצה קצת יותר עם העיצוב של הדגם שזה לעיצוב האגרסיבי ביותר אי פעם של הדגם עם עיצוב שונה באופן ברור מזה של האימפרזה סדאן הנוכחית. שפת העיצוב של הדגם מקבילה לזו של סובארו לברוג החדשה אך ל- WRX עיצוב שרירי יותר ההולם דגם ביצועים. כמובן שכמו בכל דגמי ה- WRX נמצא מכסה מנוע אגרסיבי עם כונס אוויר ענק עבור מצנן הביניים. כנף אחורית גדולה אין כי זו שמורה כמובן רק לגרסאות ה- STI הקיצוניות של הדגם.

 

2022 סובארו WRX
עיצוב ייחודי ואגרסיבי במיוחד.

תא הנוסעים של ה- WRX החדשה זהה לחלוטין לתא הנוסעים של הלבורג למעט שני הבדלים, הלבורג זכתה ללוח מחוונים דיגיטלי מלא וב- WRX סובארו התקינה לוח מחוונים רגיל ואת ה- WRX ניתן לקבל כאופציה עם מושבי ספורט אוחזים יותר של ריקארו. במרכז הדשבורד נמצא את מערכת המולטימדיה "11.6 החדשה של סובארו, נמצא גם גלגל הגה ספורטיבי, שקעי טייפ C מלפנים ומאחור, אופציה למערכת שמע מבית Harman Kardon עם 11 רמקולים ועוד.

את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו 265 כ"ס של הדגם היוצא סובארו החליפה במנוע ה-2.4 ליטר טורבו בוקסר החדש של החברה המוכר לנו בישראל מסובארו איבולטיס, כאן הוא מייצר הספק מרבי של 271 כ"ס ב-5,600 סל"ד ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ בין 2,000-5,200 סל"ד. בשורה התחתונה, סובארו אמנם החליפה את המנוע אך הנתונים היבשים נותרו זהים לאלו של הדגם היוצא. סובארו מבטיחה שהמנוע החדש מספק תגובה חדה ומיידית יותר לכל פקודה מדוושת התאוצה. נתוני הביצועים לא נחשפו עדיין, אך סביר להניח כי נותרו דומים לאלו של הדגם היוצא, כלומר 0-100 קמ"ש ב-5.5 שניות עם תיבת הילוכים ידנית ו-6.0 שניות עם תיבת הילוכים רציפה.

 

2022 סובארו WRX החדשה תא הנוסעים
תא נוסעים שנלקח ישירות מהלבורג החדשה.

הכוח עובר כמובן לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive) ולפי סובארו תיבת ההילוכים הרציפה CVT מיוחדת לדגם ומציעה תפעול ידני מהיר יותר מבעבר, 30% בהעלאת הילוך ו-50% בהורדה, ואפשרות בחירה מבין 8 יחסי העברה קבועים. חידוש עבור הדגם הוא שימוש בבולמים אדפטיביים ברמת הגימור הבחירה של הדגם - WRX GT - שגם כוללת עיצוב חיצוני ופנימי ייחודי ובורר מצבי נהיגה SI-Drive.

 

2022 סובארו WRX החדשה
מנוע חדש, שלדה קשיחה יותר, מתלים והיגוי חדשים ומשודרגים.

סובארו WRX החדשה מבוססת על הפלטפורמה הגלובלית החדשה של סובארו (SGP) המשרתת כיום את כל דגמי סובארו, למעט כמובן ה- BRZ החדשה המבוססת על פלטפורמת הנעה אחורית. לפי סובארו הפלטפורמה החדשה של הדגם קשיחה יותר לפיתול ב-28% מזו של הדגם היוצא וקשיחה יותר ב-75% בנקודות העיגון של המתלים לשלדה. הקשיחות הזו אפשרה לסובארו לתכנן מחדש את המתלים, בכיול מכוון מסלול לפי סובארו, להגידל את מהלך הבולמים בכדי לשפר את האחיזה והיציבות גם בנסיעה על שיבושים גסים. המוט המייצב האחורי מחובר כעת ישירות לשלדה ולא לתת השלדה כמו בדגם היוצא כך שהוא פועל בצורה יעילה יותר בהפחתת זוויות הגלגול בזמן פנייה.

 

2022 סובארו WRX החדשה
סובארו WRX החדשה.

הדגם נשען על חישוקי "17 או "18, דגם WRX GT מצויד בחישוקי "18 בעיצוב ייחודי ובצמיגי ביצועים במידות של 245/40. על הדגמים מצוידים כסטנדרט במערכת הבטיחות המתקדמות והמצוינת של סובארו - ​​EyeSight.

 

כמובן שהדגם שיותר מעניין אותנו הוא WRX STI החדשה שתוצג בשלב מאוחר יותר עם דיפרנציאל מרכזי נשלט (DCCD) וכיול קיצוני יותר. סביר להניח שכמו במקרה של ה-WRX ההספק המרבי לא ישתנה במיוחד ויעמוד בדגם על כ-300 כ"ס. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.