בסוף השנה שעברה שלמה מוטורס, יבואנית BYD בישראל, הכריזה על הרחבת היצע הדגמים של BYD בישראל כך שבסוף שנת 2025 היצע הדגמים של המותג יעמוד על 4 דגמי פלאג-אין ו-9 דגמים חשמליים. חלק מאותם דגמים חדשים נפגוש ממש בקרוב עם ההשקה של המכונית העירונית החשמלית BYD דולפין סרף והקרוסאובר Sealion 7 המתחרה ישירות בטסלה מודל Y.
BYD דולפין סרף (Dolphin Surf):
אחת המכוניות החשובות השנה עבור השוק הישראלי, מכונית אורבנית חשמלית במחיר נגיש, כך אנחנו לפחות מקווים. BYD דולפין סרף נולדה לפני כשנתיים ובשוק הבית הסיני היא משווקת כ- BYD סיגל (Seagull) ומאז שהושקה היא הפכה לאחד הדגמים המבוקשים ביותר בשוק הסיני ואפשר להבין את הסיבות לכך, המחיר זול ונגיש, החל מ-34,600 שקל, המראה מודרני ודינאמי, תא הנוסעים מרווח למדי יחסית לרכב עירוני, האווירה רחוקה מלהיות בסיסית וכך גם רשימת האבזור.

עם אורך של 3.78 מטר, רוחב של 1.71 מטר, גובה של 1.54 מטר ובסיס גלגלים של 2.50 מטר, BYD דולפין סרף גדולה מהמקובל בסגמנט המכוניות העירוניות ואם נשווה לעירונית הפופולרית ביותר כיום בישראל, קיה פיקנטו, אז הדולפין סרף גדולה יותר משמעותית עם תוספת של 185 מ"מ לאורך, 120 מ"מ לרחב, 55 מ"מ לגובה ו-100 מ"מ לבסיס הגלגלים. הדגם מבוסס על אותה פלטפורמה של הדולפין, אטו 3 ועוד - e-Platform 3.0.
בשוק הסיני הדגם משווק עם מבחר של שתי סוללות LFP, באירופה הדגם צפוי להיות משווק רק עם זו הבכירה יותר בקיבולת של 38.9kWh המאפשרת לדגם טווח של כ-405 ק"מ בתקן הסיני - בתקן WLTP זה צפוי לעמוד על כ-300 ק"מ. הדגם מצויד במנוע חשמלי בהספק של 75 כ"ס ומומנט של 13.8 קג"מ, מספיק למהירות מרבית של 130 קמ"ש ואם צריך לנחש, כי BYD לא מציינת את נתון ה- 0-100 קמ"ש, אז נתון התאוצה עומד על כ-15 שניות. בתנועה עירונית לעומת זאת זה רכב זריז בצורה מספקת עם נתון 0-50 קמ"ש של 4.9 שניות.

כיאה לרכב סיני האבזור ביחס לרכב עירוני נדיב וכולל מולטימדיה "10.1, לוח מחוונים דיגיטלי "7, בקרת אקלים, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם ועוד, כל זה לצד מערכת הבטיחות החדשה DiPilot 100 של BYD שהותקנה ממש לאחרונה בדגם כסטנדרט. זו מערכת שתשמש את כל הדגמים הקטנים/זולים יותר של BYD כך שנפגוש אותה בהמשך גם בדולפין, אטו 3, סיל U ועוד.
BYD סיליאון 7:
סביר להניח שבמחיר של ה- סיליאון 7 תוכלו לרכוש 2 יחידות של הדולפין סרף שכן באירופה לפחות מחירי הדגם מקבילים לאלו של טסלה מודל Y אך כמובן שנותר עוד לראות את התמחור של הדגם בישראל ואם רוצים בהצלחת הדגם רצוי מאוד שהוא יהיה זול מהמודל Y ועם תמחור שיציב את הדגם ישירות מול האקספנג G6 המצליח - כלומר החל מ-202,000 שקל.

BYD Sealion 7 הוא קרוסאובר 5 מושבים גדול ומרווח עם אורך של 4,830 מ"מ, רוחב של 1,925 מ"מ, גובה של 1,620 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,920 מ"מ, אך שהוא קצת גדול יותר מהמודל Y או אקספנג G6. לדגם יש גם תא מטען גדול ושימושי בנפח של 520 ליטר ויש עוד אחד קדמי בנפח של 58 ליטר.
הדגם מבוסס על הטכנולוגיה העדכנית יותר של BYD הכוללת שימוש בפלטפורמת e-Platform 3.0 Evo הכוללת, בין היתר, חיבור ישיר בין התאים לשלדה, יחידות הנעה חשמליות מהדור החדש של BYD עם נצילות גבוהה יותר ומהירות סיבובית של מעל ל-20,000 סל"ד, מערכת בקרת שלדה Disus-C עם בולמים אדפטיביים, מערכת בקרה דינאמית iTAC ועוד.

אנחנו עדיין לא יודעים לומר לכם באיזו תצורת הנעה הדגם ישווק בישראל, אך באירופה לפחות הדגם זמין עם שלוש יחידות הנעה שונות: אחורית 313 כ"ס עם סוללת 82.5kWh - מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 6.7 שניות וטווח של 482 ק"מ, כפולה 530 כ"ס עם סוללת 82.5kWh - מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 4.5 שניות וטווח של 456 ק"מ ואותה מערכת הנעה זמינה גם עם סוללה בקיבולת של 91.3kWh המאפשרת טווח נסיעה של 502 ק"מ.
את שאר הפרטים על BYD סיליאון 7 תוכלו לקרוא בקישור.